اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بورس

مدیرعامل بورس انرژی به فارس خبر داد:

جزئیات درخواست‌ جدید خریداران نفت در بورس انرژی/تداوم عرضه‌ها هر دو هفته یکبار

مدیرعامل بورس انرژی با اشاره به برگزاری رقابت میان متقاضیان خرید نفت خام و طی مرحله سفارش‌گیری گفت: در نهایت به دلیل تفاوت میان درخواست‌های متقاضیان با شرایط اطلاعیه، رقابت امروز منجر به معامله نشد.

جزئیات درخواست‌ جدید خریداران نفت در بورس انرژی/تداوم عرضه‌ها هر دو هفته یکبار

سیدعلی حسینی مدیرعامل بورس انرژی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار بورس خبرگزاری فارس، پیرامون عرضه امروز محموله یک میلیون بشکه نفت خام سبک ایران،گفت: چهارمین عرضه نفت خام سبک شرکت ملی نفت ایران در ساعت ۱۴:۳۰ دقیقه امروز دوشنبه ۱۵ بهمن ۹۷ به قیمت پایه هر بشکه ۵۶.۲۴ دلار از سوی کارگزاری خبرگان سهام روانه میز فروش رینگ بین‌الملل بورس انرژی شد که درنهایت به دلیل تفاوت میان درخواست های متقاضیان با شرایط اطلاعیه ، عرضه امروز منجر به معامله نشد. 

وی افزود: در حال حاضر برخی خریداران از طریق شرکت‌های کارگزاری، امکان خرید نفت خام و فرایند تسویه آن را دنبال می‌کنند و اغلب پیشنهادهایی دارند که به دلیل عدم وجود آنها در اطلاعیه عرضه، امکان موافقت و یا اجرای آنها در این مرحله از عرضه نفت خام وجود ندارد. 

به گفته این مقام مسئول، برخی از این درخواست‌ها حاکی از امکان استفاده از اعتبارات اسنادی (LC) به جای ضمانت‌نامه بانکی است که هم‌اکنون در اطلاعیه عرضه نفت خام وجود ندارد. 

حسینی با بیان اینکه پس از اخذ بازتاب پیشنهادهای دریافتی از سوی متقاضیان، نتایج بدست آمده به شرکت ملی نفت برای بررسی های بیشتر ارسال می‌شود، گفت: طبق اطلاع رسانی شرکت ملی نفت مقرر شده هر دو هفته یکبار فرایند عرضه نفت خام در بورس انرژی تکرار شود و بنابراین نوبت بعدی عرضه نفت خام حدود چهارده روز آینده خواهد بود. 

*آغاز عرضه محموله های ۳۵ هزار تنی فرآورده های نفتی در بورس انرژی

مدیرعامل بورس انرژی، تداوم عرضه سایر محصولات نفتی و گازی در بورس انرژی را از جمله رخدادهای خوب این بازار عنوان کرد و افزود: از جمله این اتفاق‌ها، آغاز عرضه محموله های بزرگ انواع محصولات شامل گازوئیل، نفت سفید و سوخت هوایی از سوی شرکت ملی پخش فراورده نفتی در هفته قبل بود که به این ترتیب با فراهم شدن امکان صادرات این محصولات از طریق حمل زمینی، تقاضای مناسبی برای این محصولات فراهم شده است. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول