اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

مدیرعامل مؤسسه جهاد نصر مطرح کرد

اهمیت ویژه اجرای فاز دوم طرح 550 هزار هکتاری برای خوزستان / همه در پی تأمین اعتبار برای اجرای فاز دوم

مدیرعامل مؤسسه جهاد نصر از حیاتی بودن تأمین اعتبار جهت اجرای فاز دوم طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری سخن گفت.

اهمیت ویژه اجرای فاز دوم طرح 550 هزار هکتاری برای خوزستان / همه در پی تأمین اعتبار برای اجرای فاز دوم

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، محمد جواد صالحی نژاد، مدیرعامل مؤسسه جهاد نصر ظهر امروز در نشست خبری درباره آخرین وضعیت طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری، اظهار کرد: طرح احیای دشت های خوزستان و ایلام به همت نیروهای موسسه جهاد نصر، مسؤولان استانی و با عنایت مقام معظم رهبری در خوزستان به بار نشسته و به لطف خدا باز هم شاهد دستاوردهای این طرح عظیم خواهیم بود.

وی افزود: افزایش تولید محصولات کشاورزی، ایجاد اشتغال، ایجاد و ارتقاء امنیت اجتماعی و جلوگیری از مهاجرت روستاییان اهدافی هستند که تا کنون به آن دست پیدا کرده ایم و به دنبال پیش‌برد آن‌ها هستیم.

صالحی نژاد گفت: 9 و نیم میلیون تن افزایش محصولات کشاورزی در افق اجرای طرح 550 هزار هکتاری پیش‌بینی شده است که در سال گذشته بیش از 2 میلیون تن افزایش محصولات بر اثر اجرای فاز اول طرح 550 هزار هکتاری بوده است.

وی ادامه داد: طی سال‌های 87 تا سال 92 در مجموع حدود 66 هزار هکتار از اراضی طرح اجرایی شده بود اما در سال 92، پیشنهادی ارائه شد و با توجه به بودجه‌ای که از صندوق توسعه ملی جذب شد، سالانه حدود 55 هزار در هکتار طی سال های 93 تا 97 تحت پوشش عملیات قرار گرفتند.

صالحی نژاد با تأکید بر حمایت از صنایع داخلی برای ساخت دستگاه های تخصصی در اجرای فاز یگ طرح 550 هزار هکتاری، بیان کرد: در سال های ابتدایی طرح، این دستگاه‌های از خارج کشور وارد می‌شد اما با حمایت موسسه جهاد نصر از تولیدکنندگان داخلی شاهد ساخت این دستگاه‌ها در داخل کشور هستیم.

مدیرعامل مؤسسه جهاد نصر درباره میزان اشتغال‌زایی طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری گفت: در اوج فعالیت‌های طرح، بیش از 9 هزار و 400 نفر در طرح مشغول به ‌کار بودند که اکنون در انتهای اجرای پروژه‌ها بیش از 5 هزار نفر در این طرح مشغول به کار هستند.

وی افزود: در فاز اول طرح، بیش از 206 پروژ تعریف و از ظرفیت 70 پیمانکارو 26 مشاور استفاده شد و در این زمینه بیش از 400 قرارداد نیز منعقد شده که باعث اجرای فاز اول طرح شده‌اند.

صالحی‌نژاد با تأکید بر لزوم تأمین بودجه جهت اجرای فاز دوم طرح 550 هزار هکتاری، عنوان کرد: برای آنکه خللی در اجرای فاز دوم طرح ایجاد نشود، پیشنهاد داده‌ایم از محل صندوق توسعه ملی مبلغی حدود 200 میلیون دلار است را به طرح اختصاص دهند تا بتوانیم کار را در سطح 50 هزار هکتار در سال 98 آغاز کنیم و به موازات آن نیز بحث فاینانس یا جذب سرمایه‌گذار خارجی را دنبال می‌کنیم.

وی افزود: فاینانس خارجی طرح دچار مشکل خاصی نشده و در این زمینه جلساتی را نیز برگزار کرده‌ایم اما پیش‌بینی ما این است که چون فرآیند فاینانس خارجی طولانی است از صندوق توسعه ملی تأمین اعتبار شود تا پروژه متوقف نشود.

مدیرعامل مؤسسه جهاد نصرگفت: در بودجه سال 98، ردیف بودجه برای این طرح بسیار کم پیش‌بینی شده است اما امیدواریم با پیگیری هایی که از طرف مقامات استان و مجلس صورت گرفته است بتوانیم از صندوق توسعه ملی اعتبار مورد نیاز برای آغاز کار را در فاز دوم دریافت کنیم.

وی ادامه داد: در فاز اول 20 شهرستان استان خوزستان و 3 شهرستان از استان ایلام تحت پوشش طرح قرار گرفتند و باید توجه کنیم با اجرای فاز دوم طرح، همه شهرستان‌های استان خوزستان تحت پوشش طرح 550 هزار هکتاری قرار میگیرند.

انتهای پیام/72052/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول