اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بازار

صادقیه، عضو اساسی و اصلی بدن تهران

تردد در شهر، یکی از عمده‌ترین دغدغه‌های شهروندان تهرانی است.

صادقیه، عضو اساسی و اصلی بدن تهران

تردد در شهر، یکی از عمده‌ترین دغدغه‌های شهروندان تهرانی است. ترفیک، کمبود وسایل حمل ‌و نقل عمومی از قبیل اتوبوس و تاکسی و مسائلی از این دست از جمله مسائل آزاردهنده‌ای است که مردم تهران با آن مواجه هستند. از این جهت خرید خانه در صادقیه یا خرید آپارتمان در صادقیه که به راحتی به‌ تمامی نقاط شهر وصل می‌شود، برای عده بسیاری از تهرانی‌ها ایده‌آل است. اگرچه این محله هم از ترافیک‌های سنگین شهری در امان نمانده است.

محله صادقیه از شمال به بزرگراه جلال آل احمد، از جنوب به خیابان شهید گلاب، از شرق به بزرگراه یادگار امام و از غرب به بزرگراه محمد علی جناح محدود می‌شود. بخشی از صادقیه در منطقه ۲ شهرداری تهران و بخش‌های دیگر آن نیز در منطقه ۵ شهرداری تهران جای گرفته است. بزرگراه اشرفی اصفهانی و بزرگراه محمدعلی جناح مرز میان این دو منطقه می‌باشد که از فلکهٔ دوم آریاشهر آغاز می‌شود به سمت شمال ادامه دارد این بزرگراه‌ها دسترسی مناسبی را به سمت محله صادقیه برای شهروندان میسر کرده است. بویژه آنکه این محله در محدوده طرح ترافیک قرار ندارد.

فلکه دوم میدان صادقیه یکی از میدان‌های اصلی تهران است که از آن دسترسی به بیشترنقاط تهران سریع و آسان است. به‌ویژه برای کسانی که از سرویس‌های حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنند صادقیه مرکز شهر را به غرب وصل می‌کند. . فلکهٔ دوم صادقیه بزرگراه‌های محمدعلی جناح از جنوب و بزرگراه اشرفی اصفهانی از شمال، بزرگراه آیت‌الله کاشانی از غرب و خیابان ستارخان از شرق را به هم پیوند می‌دهد. یکی از عوامل این دسترسی مناسب وجود ایستگاه صادقیه است که اولین ایستگاه مترویی است که در تهران راه‌اندازی شد و دو خط 2 و 5 متروی شهر تهران از این نقطه عبور می‌کند. علاوه بر مترو، پایانه اتوبوسرانی و پایانه‌های تاکسیرانی نیز در این محله قرار گرفته است. خطوط تاکسی در بیشتر نقاط محله واقع شده و دارای پراکندگی تقریبا متناسب است.

خرید آپارتمان در صادقیه

منطقه ۵ پهنه توسعه شهر تهران معروف است پ در هر ماه معمولا بیشترین تعداد قراردادهای خرید و فروش مسکن شهر تهران را به خود اختصاص می دهد. در مهرماه سال جاری نیز ۱۶.۹ درصد از کل معاملات مربوط به منطقه ۵ بود. بنابراین برای بخش غربی صادقیه که در منطقه 5 واقع شده است تقاضای مسکن بیشتری وجود دارد. در خیابان آیت‌الله کاشانی، قیمت آپارتمان نوساز از متری 6 میلیون و 800 هزار تومان (50 متر) آغاز می‌شود و با بالارفتن متراژ افزایش پیدا می‌کند. برای مثال واحدی 80 متری و نوساز با امکانات کامل در آیت‌الله کاشانی به قیمت 8 میلیون و 500 هزارتومان به ازای هر متر، به فروش می‌رسد. در بلوار فردوس، در مقایسهبا کاشانی قیمت‌ها پایین‌تر است. آپارتمان‌های نوساز در بلوار فردوس از پایه متری حدود پنج میلیون تومان شروع می‌شود. خرید یک آپارتمان 140 متری نوساز در بلوار فردوس شرق چیزی حدود یک میلیارد و 100 میلیون تومان هزینه برمی‌دارد. لازم به ذکر است که قیمت‌ آپارتمان در فردوس غرب و شرق نیز تفاوت دارد و فردوس غرب به نسبت گران‌تر است.

منبع : ویرلن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول