اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

رئیس شورای هماهنگی بانک‌های یزد مطرح کرد

رشد ۴۲ درصدی میزان مطالبات معوق بانکی استان/ فعالیت ۴۳۰ شعبه بانکی در یزد

رئیس شورای هماهنگی بانک‌های استان یزد از فعالیت ۴۳۰ شعبه بانکی در شورای هماهنگی بانک‌های استان یزد خبر داد.

رشد ۴۲ درصدی میزان مطالبات معوق بانکی استان/ فعالیت ۴۳۰ شعبه  بانکی در یزد

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، محمد رضایی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان یزد که به‌منظور اعلام دستاوردهای چهل‌سالگی انقلاب برگزار شده بود، ضمن گرامیداشت ایام‌الله دهه مبارک فجر، گفت: شورای هماهنگی بانک‎های استان مشتمل بر ۱۷ بانک است که از این تعداد هشت بانک دولتی و بقیه نیمه‌خصوصی هستند.

وی با بیان اینکه مجموع سپرده‌های شبکه‌‌های بانک‌‌های استان یزد تا پایان آذرماه سال جاری به مبلغ ۱۸۹ هزار میلیارد ریال است که با رشد ۱۷ درصدی همراه بوده است، اظهار داشت: میزان تسهیلات‌دهی در این زمان ۱۳۷ هزار میلیارد ریال است که ۱۳ درصد رشد داشته که این آمار نشان می‌دهد که شبکه‌های بانکی، پولی را که در استان به دست می‌آورند، صرف اقتصاد استان می‌کنند.

رئیس شورای هماهنگی بانک‌های استان یزد، میزان مطالبات استان را ۱۳ هزار و ۳۰۲ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: استان یزد در مطالبات رشد ۴۲ درصدی داشته که رشد خوبی نیست؛ چرا‌که اگر بتوانیم این مقدار پول را اکنون به بدنه اقتصادی استان تزریق کنیم، می‌توانیم یک مجموعه‌ اقتصادی قوی را در استان پی‌ریزی کنیم.

رضایی از فعالیت ۴۳۰ شعبه  بانکی در شورای هماهنگی بانک‌های استان یزد خبر داد و خاطرنشان کرد: در استان یزد هزار و سه مورد خود‌پرداز در حال فعالیت هستند و دو میلیون و ۶۵۲ هزار کارت‌بانکی در استان یزد وجود دارد که نسبت به جمعیت استان هر فرد ۲/۶ درصد از کارت‌های بانکی بهره می‌برد.

مردم استان ارتباط خوبی با بانکداری الکترونیک دارند

این مقام مسئول تصریح کرد: در دنیا رنج استفاده از کارت‌های بانکی ۴/۳ درصد است که استان یزد نسبت به‌کل کشور رشد بسیار خوبی در این زمینه را در اختیار دارد و این موضوع نشان‌دهنده این است که مردم استان ارتباط خوبی با بانکداری الکترونیک دارند و به سمت فرهنگ متعالی کاهش هزینه‌ها پیشرفته‌اند.

وی ادامه داد: در حال حاضر مجموع کارکنان ما در استان سه هزار و ۸۲۵ نفر هستند که چند سالی است که شبکه بانکی عملاً از استخدام نیروی انسانی پرهیز کرده است؛ همچنین شورای هماهنگی بانک‌های استان در راستای چابک‌سازی و کوچک‌سازی در شبکه بانکی دارای فعالیت بسیار خوبی است.

رئیس شورای هماهنگی بانک‌های استان یزد در پایان با بیان اینکه انتظار این است که مردم نسبت به بازارهای طلا و ارز علاقه‌ای نشان ندهند؛ چراکه این بازارها غیرواقعی هستند، خاطرنشان کرد: درواقع فعالین اقتصادی در استان بایستی در هر فعالیتی که می‌خواهند در بخش ارتباطات بین‌المللی خود انجام دهند، حتماً با بخش‌های ارزی بانک‌ها مشورت کنند.

انتهای پیام/۹۰۰۰۹

.

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول