اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

رئیس شورای اسلامی استان فارس:

تنزل جایگاه شورا‌ها به انتخاب شهردار و دهیار اجحاف است

رئیس شورای اسلامی استان فارس گفت: اینکه جایگاه شوراها را تنها به انتخاب شهردار و دهیار اداره شهر تنزل دهیم واقعاً اجحاف بزرگی است.

تنزل جایگاه شورا‌ها به انتخاب شهردار و دهیار اجحاف است

 علی خرمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: هنوز کارکرد واقعی و ظرفیت شوراهای اسلامی با بیش از 200 هزار عضو در سراسر کشور و 8 هزار و 500 نفر در استان فارس برای مردم تبیین و بازگو نشده است.

 وی با اشاره به اینکه بی‌شک یکی از دستاوردهای برجسته و ماندگار انقلاب نهاد شوراهای اسلامی است که از اصول مصرح قانون اساسی به شمار می‌رود، افزود: ماده 100 تا 106 قانون اساسی به مبحث شوراها پرداخته که مبین اهمیت کارکرد آن است.

رئیس شورای اسلامی استان فارس خاطرنشان کرد: اگرچه 20 سال ماده 100 تا 106 قانون اساسی بنا به دلائلی مغفول مانده اما درنهایت در 20 سالگی انقلاب اسلامی تاکنون 5 دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا برگزارشده است.

 خرمی تصریح کرد: اینکه جایگاه شوراها را تنها به انتخاب شهردار و دهیار اداره شهر تنزل دهیم واقعاً اجحاف بزرگی است چراکه قانون‌گذار در اصل 101 قانون اساسی شورای عالی استان‌ها را متشکل از نماینده هر استان پیش‌بینی کرده که از جایگاه قانونی بالایی برخوردار است.

این مسؤول ادامه داد: شورای عالی استان‌ها در واقع در راستای جلوگیری از تبعیض و خودمحوری می‌تواند در مباحث عمرانی و بودجه ورود کند و رسالت نظارتی داشته باشد و در اصل 103 قانون اساسی، قانون‌گذار مسؤولان اجرایی کشور اعم از استانداران، فرمانداران و بخشداران را ملزم به رعایت تصمیمات شوراها کرده است.

خرمی ابراز داشت: تمامی تأکیدهای قانون اساسی گویای آن است که شوراهای اسلامی برخاسته از عزم و اراده مردم هستند تا بتوانند در فرآیند اداره کشور اثرگذار شوند.

رئیس شورای اسلامی استان فارس گفت: مسوولیت سنگینی بر عهده‌داریم که عقب‌ماندگی‌های استان در بحث صنعت و تولید را جبران کنیم چراکه ظرفیت‌های فارس بالا است و باید به‌گونه‌ای عمل شود تا خروجی این ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها در کوتاه‌مدت در مباحث رونق تولید و اشتغال برای همگان محسوس شود.

 خرمی بیان داشت: نباید اجازه دهیم مشکل اقتصادی که در طول یک سال اخیر براثر تحریم‌های ظالمانه و محاصره اقتصادی دشمن ایجادشده است، دستاوردهای 40 ساله نظام را تحت‌الشعاع قرار دهد.

وی یادآور شد: در شرایط کنونی بستر‌های امنیتی، اجتماعی، آزادی‌های مدنی به موفقیت‌های بسیاری دست‌یافته و پیشرفت‌های کشور در زمینهٔ پزشکی، هسته‌ای، نانو تکنولوژی، صنایع دفاعی، موشکی، مقاله‌ها و رتبه‌های علمی، تولید علم و ده‌ها مؤلفه دیگر حیرت‌انگیز بوده است.

این مسؤول تأکید کرد: با پشتکار و مدیریت جهادی می‌توان از مشکل فراروی نظام اسلامی عبور و نیز به تعبیر مقام معظم رهبری و با تکیه‌بر اراده و ایمان ملت در مقابل هیچ قدرت جهانی احساس ضعف نمی‌کنیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول