اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان‌غربی:

دلیل اصلی تشکیل شورا‌های حل اختلاف فقط از بین بردن تشریفات اداری بود

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان‌غربی گفت :دلیل اصلی تشکیل شورا‌های حل اختلاف فقط از بین بردن تشریفات اداری بیشتر برای مردم بود و باید به الزامات کار یعنی مراحل دادرسی توجه بشود و در این رابطه نظارت کافی صورت گیرد.

دلیل اصلی تشکیل شورا‌های حل اختلاف فقط از بین بردن تشریفات اداری بود

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، مراسم تجلیل از نفرات برگزیده اولین جشنواره رأی برتر شورا‌های حل اختلاف استان آذربایجان‌غربی برگزار شد. در این مراسم علی اکبر گروسی، رئیس کل دادگستری استان آذربایجان‌غربی با اشاره به رسالت واقعی دستگاه قضائی که ایجاد آرامش در جامعه است گفت: شورا‌های حل اختلاف امروز یکی از ارکان مهم دستگاه قضائی است و هیچ تردیدی نیست که همکاران شوراهای حل اختلاف افرادی مخلص هستند که با مبالغی ناچیز تلاشهای بسیار به صورت افتخاری فعالیت می‌کنند.
وی افزود: تصور اینکه اگر شوراهای حل اختلاف نبود، با ورود حجم ورودی پرونده‌های شورا به محاکم و دادسرا‌ها چه فاجعه‌ای رخ می‌دهد قابل تصور نیست و اساساً این جشنواره برای بیان یک سری مشکلات و نکات ضروری برنامه ریزی و اجرا شده است .
گروسی تصریح کرد : همان اندازه که به محاکم حساسیت وجود دارد، به شوراهای حل اختلاف نیز حساس هستیم و در اصل تفاوتی میان قاضی شورا و محاکم وجود ندارد.
وی با اشاره به علت تشکیل شوراهای حل اختلاف مطرح کرد: دلیل اصلی تشکیل شورا‌های حل اختلاف فقط از بین بردن تشریفات اداری بیشتر برای مردم بود و باید به الزامات کار یعنی مراحل دادرسی توجه بشود و در این رابطه نظارت کافی صورت گیرد.
رئیس کل دادگستری استان آذربایجان‌غربی در پایان سخنان خود تاکید کرد : یک قاضی باید به تمامی موارد تهیه رأی باید دقت کافی داشته باشد .

انتهای پیام/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول