اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

معاون سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی آذربایجان‎شرقی خبر داد

امضای تفاهم‎نامه 275 میلیارد ریالی برای بهره‎برداری از اراضی پایاب سد سهند هشترود

معاون هماهنگی امور بودجه سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی آذربایجان‎شرقی گفت: به منظور اتمام و بهره برداری از اراضی به یک هزار هکتاری پایاب سد سهند هشترود، تفاهم نامه‎ای به ارزش 275 میلیارد ریال مبادله شد.

امضای تفاهم‎نامه 275 میلیارد ریالی برای بهره‎برداری از اراضی پایاب سد سهند هشترود

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، وحید جلالی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در حال حاضر کشور با چالش‎های عظیمی در تامین منابع اقتصادی و طبیعی جهت انجام فعالیت‎های اقتصادی و توسعه  و در برخی مواقع تامین معیشت برخی از سطوح در جامعه مواجه است.

وی افزود: در این میان تعریف پروژه‎های بزرگ آبی بدون توجه به نظام خرده دهقانی، مشارکت عمومی ذینفعان، محدودیت منابع آب، ارزش افزوده ناشی از این فعالیت‎ها در کلان اقتصاد کشور و ... کشور را با پروژه‌های نیمه تمام بدون اثربخش مواجه نموده که به اهداف خود دست نیافته و تبعات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بسیاری را متبادر ساخته است.

معاون هماهنگی امور بودجه سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی آذربایجان‎شرقی تصریح کرد: با این اوصاف اهمیت حضور ذینفعان طرح‎های آبی با اعمال حاکمیت آب توسط دولت به منظور حمایت از منابع طبیعی غیرقابل تجدید پیش از بیش نمود می نماید.

 جلالی ادامه داد: در سال‎های اخیر بحران‎های ایجاد شده، ذینفعان را بر آن داشته که اقدام به چاره‌جویی برای رفع مشکلات نمایند و این حضور پررنگ ذینفعان در عرصه مشارکت برای اتمام طرح‌های نیمه تمام فرصت مناسبی برای دولت فراهم می‌کندتا نسبت به واگذاری مواردی که از ابتدا دولت بدون حضور ذینفعان نباید به این حوزه‌ها ورود می نمود اقدام کند.

وی ابراز داشت: در این شیوه نظام‎های بهره‎برداری خود در اندیشه ارتقاء وضعیت، ایجاد بازارهای مناسب و ... برامده و دولت به عنوان سیاست گذار با اعمال قوانین و مقررات مناسب در حمایت از این فعالان می‎تواند پررنگ تر نقش ایفا نماید.

جلالی گفت: از جمله این پروژه‎ها می‎توان به پایاب سدهای استان اشاره کرد که در سال‎های گذشته توافقات در خصوص حضور ذینفعان در پایاب سد آیدوغموش در شهرستان میانه صورت پذیرفته است.

معاون هماهنگی امور بودجه سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی استان گفت: در سال جاری نیز به همت دستگاه‎های اجرایی استان در پایاب سد سهند شهرستان هشترود به منظور اتمام و بهره برداری از اراضی به وسعت 1000 هکتار تفاهم نامه‌ای با ارزش 275 میلیارد ریال مبادله گردید.

وی  با بیان اینکه بزودی شاهد اتمام و بهره برداری بخشی از اراضی پایاب این سد در استان خواهیم بود، خاطرنشان کرد: در این موارد سیاست‎های حمایتی دولت با مشارکت ذینفعان باید پررنگ‎تر شده و در ادامه جهت حفاظت از منابع ملی، طبیعی و حتی اقتصادی کشور نسبت به اقدامات آتی نظیر حکمرانی آب و تجمیع اراضی نظام‌های بهره‎برداری خرد اقدام شود.

انتهای پیام/60026

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول