اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

رئیس کمیسیون محیط زیست شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران:

شهرداری‌های مناطق موظف به نظارت بر جمع‌آوری پسماندها هستند

رئیس کمیسیون محیط زیست و سلامت شورای شهر تهران گفت: سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران وظیفه نظارتی دارد و هر منطقه شهرداری موظف به جمع‌آوری پسماند در آن منطقه است.

شهرداری‌های مناطق موظف به نظارت بر جمع‌آوری پسماندها هستند

به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس، صدراعظم نوری در حاشیه صد و بیست و دومین جلسه علنی شورای شهر تهران درباره وضعیت نظافت شهر تهران اظهار داشت: ما با یک کلانشهری مواجه هستیم که 700 کیلومتر مربع وسعت دارد و 12 میلیون نفر روزانه در این شهر تردد می‌کنند. لذا باید رفتار شهروندان بگونه‌ای باشد که به کمک مدیریت شهری برای مدیریت پسماند بیایند و در این خصوص باید تغییر رفتاری از سوی شهروندان ایجاد شود.

وی افزود: به عنوان کسی که روزانه در تمامی نقاط این شهر تردد می‌کند نظافت شهر را تأیید می‌کنم و شهر ما، شهر تمیزی است و از بسیاری از کلانشهرهای اروپایی نیز تمیزتر است.

رئیس کمیسیون محیط زیست و سلامت شورای شهر تهران بیان داشت:‌ما در شهر تهران روزی سه بار زباله‌ها را جمع‌آوری می‌کنیم و شهرداری هزینه زیادی را برای جمع‌آوری زباله‌ها می‌پردازد و هر شهروند بیشتر از حد استانداردهای جهانی زباله تولید می‌کند. بنابر این درخواست ما این است که شهروندان تولید زباله خود را مدیریت کنند تا زباله کمتری تولید شود و زباله‌ها را نباید در هر زمان بیرون از منزل گذاشت.

صدراعظم نوری با اشاره به اینکه شهرداری هر منطقه موظف به جمع‌آوری زباله‌های منطقه خود است،‌گفت:‌اگر پیمانکاری در جمع‌آوری زباله کوتاهی داشته باشد باید به آن پیمانکار اخطار بدهند و اگر عملی نشود، از صورت وضعیت آن پیمانکار کسر شود.

وی تأکید کرد: سازمان مدیریت پسماند در جمع‌آوری زباله نقش کلان و سیاست‌گذاری دارد و مناطق با پیمانکاران برای جمع‌آوری زباله قرارداد منعقد می‌کنند و اگر پیمانکاری به درستی به وظایف خود عمل نکند، منطقه موظف است اخطار بدهد و در مناقصه بعدی آن پیمانکار را شرکت ندهد

رئیس کمیسیون محیط زیست و سلامت شورای شهر تهران افزود: تهران 22 منطقه و 123 ناحیه دارد که از هر کدام از این مناطق و نواحی موظف به پیگیری نظافت شهر هستند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول