اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

وزیر نیرو:

ذخیره وسیع منابع انسانی ثروت فعال نشده کشور است/ آبرسانی پايدار به همدان در دستور كار

وزیر نیرو گفت:‌ ثروت هنوز فعال نشده کشور ما ذخیره وسیع منابع انسانی است كه باید برای آن برنامه وسیعی داشته باشیم.

ذخیره وسیع منابع انسانی ثروت فعال نشده کشور است/ آبرسانی پايدار به همدان در دستور كار

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، رضا اردکانیان عصر امروز در نشست مشترک برنامه‌ریزی و توسعه و هیات‌های اندیشه‌ورز جوان استان همدان با بیان اینکه اگر جامعه‌ای گذشته‌ برای افتخار نداشته باشد، آینده‌ای نیز برای امیدواری نخواهد داشت اظهار کرد: هدف اصلی همه دشمنان جلوگیری از توسعه، آزادی، حریت و استقلال است.

وی با بیان اینکه اینکه در چهار دهه گذشته اصلی‌ترین دشمنی‌ها با کشور با هدف از بین بردن و یا مشغول کردن منافع انسانی کشور است افزود:‌ ما کشور وسیعی هستیم و موقعیت مهمی داریم اما مهمترین ثروت ما منابع انسانی است.

وزیر نیرو با اشاره به اینکه 17 سال از عمر خود را در اقصی نقاط دنیا گذراندم و در 50 کشور دنیا حضور داشتم تصریح کرد: ثروت هنوز فعال نشده کشور ما ذخیره وسیع منابع انسانی است که باید برای آن برنامه وسیعی داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه دستاوردهای جمهوری اسلامی در چهار دهه گذشته با نرم‌های 2.25 برابر در دو دهه گذشته افزایش یافته، ظرفیت نیروگاهی به 11 برابر رسیده است گفت:‌ امروز ظرفیت تولید برق به بیش از 57 هزار مگاوات رسیده که نشان می‌دهد در تولید و صنعت رفاه جامعه از فناورهای نوین امروز استفاده خوبی داشتیم.

وزیر نیرو با بیان اینکه 17 سال از عمر خود را در اقصی‌نقاط دنیا سپری کردم و با 50 کشور دنیا حضور داشتم تصریح کرد: ثروت هنوز فعال نشده کشور ما ذخیره وسیع منابع انسانی است و باید برای آن برنامه وسیعی داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه دستاورد جمهوری اسلامی در چهار دهه گذشته با نرم‌های 2.25 برابر در دو دهه گذشته افزایش یافته، ظرفیت نیروگاهی به 11 برابر رسیده است ادامه داد:‌ امروز ظرفیت تولید برق به بیش از 57 هزار مگاوات رسیده که نشان می‌دهد در تولید و صنعت رفاه جامعه از فناورهای نوین استفاده خوبی داشتیم.

اردکانیان با بیان اینکه در ابتدای پیرزوی انقلاب اسلامی تنها 4 هزار و 400 روستا برق داشتند که امروز به 57 هزار روستا رسیده است خاطرنشان کرد:‌ امروز مفتخریم تمام روستاهای بالای پنج خانواره به برق مجهز هستند.

وی با بیان اینکه در سال 2050 جمعیت کره زمین به 11.5 میلیارد نفر می‌رسد و در همین سطح ثبات می‌یابد گفت:‌ دنیا بین 30 تا 50 درصد بیش از آنچه امروز نیاز است آب، غذا و انرژی مصرف می‌کند.

وزیر نیرو اظهار کرد: کشورهای توسعه‌یافته بخش قابل ملاحظه‌ای از منابع خود را به تأمین نیازهای فردا اختصاص دادند تا نسل‌های آینده بتوانند نیاز خود را برطرف کنند.

وی افزود:‌ در دنیای امروز از هر 100 نفر 15 نفر به الکتریسته دسترسی ندارند، از هر 100 نفر 10 نفر به آب شرب سالم دسترسی ندارد و از هر سه نفر یک نفر به خدمات بهداشت لازم دسترسی ندارد.

اردکانیان با بیان اینکه اگر به گذشته افتخار نکنیم یأس و ناامیدی در کشور ایجاد می‌شود گفت: کشوری که در منطقه باید ایجاد امنیت کند نباید با ناامیدی مواجه شود.

وی با اشاره به اینکه امروز تعداد تصفیه‌خانه‌های شهری به 217 عدد رسیده است در حالی که پیش از پیروزی انقلاب تنها چهار عدد بود اظهار کرد: 50 درصد کشور از شبکه جمع‌آوری مدرن فاضلاب بهره‌مند است.

وزیر نیرو با اشاره به اینکه شاخص بهره‌مندی استان همدان از شبکه فاضلاب نسبت به متوسط کشوری بالاتر است افزود:‌ 75 درصد جمعیت استان زیر پوشش شبکه به‌روز جمع‌آوری فاضلاب است که 25 درصد آن در 5.5 سال گذشته و در دولت تدبیر و امید رخ داده است.

100 درصد جمعیت شهر سرکان زیر پوشش شبکه فاضلاب است

وی با بیان اینکه 100 درصد جمعیت شهر سرکان زیر پوشش شبکه فاضلاب است افزود: گذشته ایران اسلامی بسیار غرورآمیز است و می‌تواند مبنایی برای ساخت آینده‌ای درخشان شود.

اردکانیان با تأکید بر اینکه 8 هزار و 250 پروژه در حوزه آب و برق و فاضلاب در کشور به مناسبت دهه فجر افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود تصریح کرد:‌ این پروژه‌ها با اعتباری بالغ بر 22 هزار میلیارد تومان بهره‌برداری و یا کلنگ‌زنی‌ می‌شود.

وی ادامه داد:‌ در این سفر سه نیروگاه خورشیدی با ظرفیت 25 مگاوات و اعتبار 250 میلیارد تومان  افتتاح شد.

وزیر نیرو با بیان اینکه پست برق 63 به 20 کیلوولت در اسدآباد به بهره‌برداری رسیده و وارد مدار شد خاطرنشان کرد:‌ عملیات اجرایی سد مهم گرین نهاوند آغاز شد.

وی با اشاره به اینکه جمع افتتاح پروژه‌ها در استان همدان بالغ بر 275 میلیارد تومان و 21 میلیون یورو است گفت: استان همدان در بخش برق دارای وضعیت مطلوبی است.

اردکانیان اظهار کرد: در استان همدان حداکثر مصرف بار 834 مگاوات بوده است در حالی که یک‌هزار مگاوات تولید می‌شود که البته این به معنای توقف طرح‌های توسعه نیست.

در پایان سخنان وزیر نیرو، امیر خجسته نماینده مردم همدان در خانه ملت از وضعیت آبرسانی به کلانشهر همدان جویا شد که وزیر نیرو در پاسخ گفت: به طور قطع موضوع تأمین آب شرب همدان برای مرکز استان بسیار حائز اهمیت است و به همین دلیل برنامه‌ای به صورت پایدار برای آن در نظر گرفته شده که به زودی گزارش آن را خواهیم داد.

انتهای پیام/89040/ 40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول