اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

گزارش فارس از نشست وزیر ارتباطات با نخبگان سمنان

از اولویت‌های وزیر جوان کابینه تا توصیه‌های نماینده SMS

نشست وزیر ارتباطات با نخبگان سمنان نکات جالبی داشت؛ دغدغه‌ها و اولویت‌های وزیر جوان کابینه در این نشست مطرح شد و توصیه‌هایی هم از سوی نماینده SMS صورت گرفت.

از اولویت‌های وزیر جوان کابینه تا توصیه‌های نماینده SMS

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، نشست فعالان و نخبگان حوزه IT و ICT استان سمنان با حضور محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، علیرضا آشناگر استاندار سمنان و شماری از مسؤولان در سالن اجتماعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان سمنان برگزار شد.

محمدجواد آذری‌جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در نشست با فعالان و نخبگان حوزه‌های it و ict در مزاحی با نماینده مردم سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس، احمد همتی را «نماینده SMS» (حروف ابتدای سه شهرستان حوزه انتخابیه) خطاب کرد و فعالان و نخبگان حوزه IT و ICT استان سمنان را سرمایه‌هایی دانست که باید از توان آنها استفاده شود.

وی همچنین گفت: چیزی که دولت‌ها باید در عرصه اقتصاد به آن بپردازند، بحث توانمندسازی و تسهیل گری است.

وی افزود: در اقتصادهای مردمی دولت‌ها نقش تسهیل گری را به عهده می‌گیرند؛ مجموعه دولت در کشور ما هم باید نقش توانمندسازی و تسهیل گری را بر عهده گیرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: جدای از عدم درک مناسب که در لایه‌های اجرایی کشور وجود دارد، جدالی بین حوزه سنت و مدرنیته نه‌تنها در ایران بلکه در تمام دنیا دیده می‌شود.

آذری‌جهرمی بیان کرد: برای توسعه در این رسته نیازمند چند عامل هستیم که اولین آن، شهروند دیجیتال است.

وی تصریح کرد: امروز با رشد بی‌نظیر ابزارهای نوین ارتباطی و اطلاعاتی که به‌خصوص در پنج سال اخیر بی‌نظیر بوده است، حتی پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها در این راستا توانمند شده‌اند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: عامل دوم، کسب‌وکارهای دیجیتال است که امروز و در این جلسه شاهد این توسعه به شکل کمی و کیفی هستیم؛ از نیروی جوانانی برخورداریم و باید به‌عنوان حاکمیت، توانمندسازی را در دستور کار قرار دهیم.

آذری‌جهرمی گفت: عامل سوم، قوانین مناسب و درست است که دولت باید برای بهبود این فضا بکوشد.

دوران خلأ و عقب‌ماندگی بزرگ

وی گفت: در چند سال اخیر، تلاش کردیم تا روی تقویت شهروند دیجیتال متمرکز شویم؛ به‌ویژه که کشور از سال 84 تا 92 در دوران خلأ و عقب‌ماندگی بزرگی در این حوزه بود و با تلاش مضاعفی که صورت پذیرفت، مشاهده می‌کنیم از رشد خوبی برخورداریم که منجر به اشتغال بالایی هم شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: ادامه این روند مستلزم دو موضوع است؛ اول تسهیلگری برای سخت‌افزار و موضوع دوم با توجه به رشد؛ به حالت اشباع نزدیک شده‌ایم و نیاز جدی به برنامه‌های درست و اصولی داریم که دولت باید برای تقویت آن ورود کند و این موضوع مورد تأکید رئیس‌جمهوری است.

آذری‌جهرمی اضافه کرد: دولت‌ها در عصر نوین برای کنترل جوامع جای به‌کارگیری قدرت و وضع قوانین متعدد باید بر این بستر خدمات متعدد ارائه کنند.

وی تصریح کرد: ایده ما برای تسهیل امور در این بخش، شناسایی فضاهای موجود و در اختیار ادارات زیرمجموعه و تبدیل آن‌ها به پارک‌های فناوری با رویکرد مناطق آزاد بوده است تا مسائل مربوط به مالیات، مجوز و... تسهیل شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: باید با ساز و کاری که پیش‌بینی شده، سرمایه‌گذار را هم به این محیط جذب کنیم؛ همچنین برای کودکان فضا و برنامه ویژه‌ای دیده‌ایم.

این نظر رد است!

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد: این نکته که گفته می‌شود هر فناوری‌ای اگر بومی نباشد، لزوماً منجر به فساد خواهد شد و اگر بومی باشد، هیچ ایرادی متوجه آن نیست، رد است؛ چون شاهد نمونه‌هایی هستیم که سرور آن کسب و کارها هم در داخل کسور واقع شده اما این روزها دچار مشکلات عدیده‌ای شده‌اند.

آذری‌جهرمی افزود: معتقدم با کمک یکدیگر می‌توانیم شرایط بهتری برای خود و مردم ایجاد کنیم؛ می‌توان سهم ict را در تولید ناخالص ملی به ۲.۵ درصد رساند و شاهد این هستیم که هر روز اوضاع رو بهبود و آینده در این حوزه روشن است.

وی تصریح کرد: نیاز مردم و حاکمیت هر روز به این بخش بیشتر خواهد شد و اعتقاد داریم ایران به همت جوانان کشور جز کشورهای شاخص خواهد بود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: استاندار سمنان هم علاقه‌مندی ویژه‌ای به این بخش دارد و ما در مجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای تسهیل و کمک به استان همراه هستیم.

جای مقابله با تکنولوژی، بر آن مسلط شویم

احمد همتی، رئیس مجمع نمایندگان استان سمنان در مجلس شورای اسلامی در نشست فعالان و نخبگان حوزه IT و ICT استان سمنان اظهار داشت: اگر بگوییم آینده جهان وابسته به فناوری اطلاعات بوده، حرف گزافی نگفته‌ایم و بی‌تردید سرنوشت کشورها به این تکنولوژی گره خورده است.

وی تصریح کرد: در آینده نه‌چندان دور، دولت‌ها به این سبک و سیاق فعالیت نخواهند کرد؛ بلکه همه با شرایطی ویژه و برگرفته از فناوری و علوم نوین ارائه خدمات خواهند داد.

رئیس مجمع نمایندگان استان سمنان در مجلس شورای اسلامی افزود: جای مقابله و ایستادگی برابر تکنولوژی، باید بر آن مسلط و از آن بهره‌مند شویم.

همتی بیان کرد: باید تمرکز ما روی اهدافی باشد که برای انقلابمان تعریف کرده‌ایم و راه تحقق آن تسلط بر علم، تکنولوژی و فناوری است.

وی افزود: باید با استفاده از تکنولوژی، راه ایستادگی مقابل کشورهای زورگو و سلطه‌طلب را فراگرفته و مقابلشان ایستادگی کنیم.

رئیس مجمع نمایندگان استان سمنان در مجلس شورای اسلامی افزود: باید از نوآوری‌های جوانان و علم و دانش این قشر پرتلاش و پویا بهره‌مند شده و آن را قدر بدانیم؛ دانش و توان جوانان نیرویی مناسب و فرصتی مغتنم به‌منظور مقابله با دشمنان و بدخواهان است.

همتی بیان کرد: امروز باید یاد بگیریم مقابل علم و تکنولوژی نباید ایستاد و جای آن باید دنبال راهکار مناسب بود.

انتهای پیام/2249/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول