اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال جهان

بمب فوتبال در ایالات متحده منفر می‌شود

شواین اشتایگر:شمار تماشاگران لیگ آمریکا بیشتر از ایتالیا و فرانسه است

هافبک متعصب سابق تیم ملی آلمان معتقد است شمار تماشاگر در لیگ حرفه‌ای آمریکا بیشتر از کشورهای صاحب‌‌نام فوتبال اروپا است.

شواین اشتایگر:شمار تماشاگران لیگ آمریکا بیشتر از ایتالیا و فرانسه است

به گزارش خبرگزاری فارس، باستیان شواین‌اشتایگر که در تیم شیکاگو فایر ایالات متحده توپ می‌زند، بعد از گذشت 2 سال به شناخت خوبی از لیگ MLS رسیده است.

شواینی در گفت‌وگو با روزنامه آس، چاپ اسپانیا اظهارداشت:اکنون سومین سال حضورم را در لیگ حرفه‌ای آمریکا تجربه می‌کنم.به شناخت مطلوبی رسیده‌ام. البته نمی دانم  10 سال قبل چه وضعیتی این لیگ داشت.چند بازیکنی حضوردارند که بیشتر از من سابقه دارند و می‌توانند راحت‌تر در این مورد نظر بدهند.البته می‌توان گفت تیم‌های که در این لیگ حضور دارند، بسیار خوب و حرفه‌ای کار می‌کنند.در آنجا ورزشگاه‌های فوق‌العاده مدرنی ساخته شده و حتی میزان استقبال تماشاگر بسیار زیاد و قابل توجه است.تا جایی که می‌توان ادعا کرد میانگین تماشاگر این لیگ، از لیگ ‌های اروپایی ممتاز ایتالیا و فرانسه، هم بیشتر است.به نظرم فوتبال مثل بمبی در حال انفجار در ایالات متحده است و مردم امروز بیشتر از دیروز به این ورزش زیبا علاقه نشان می‌دهند.

بازیکن 34 ساله  افزود:این لیگ در مقایسه با لیگ‌های آلمان، انگلیس، ایتالیا، فرانسه یا اسپانیا، خیلی خیلی جوان‌تر است.در سال 1996 بنیان گذاشته شده و به همین خاطر قدمتش به لیگ‌های که نام بردم، نمی‌رسد.اما با وجود جوانی، پیشرفت زیادی کرده است.

وی در مورد رویای کودکی‌‌اش در این مصاحبه به خبرنگار آس عنوان کرد:از مسیری که از کودکی تا به حال طی کرده‌ام، بسیار خوشحالم.با سن کم شیفته فوتبال بودم، دلم می‌خواست روزی به بالاترین سطح برسم.خوشحالم  به آنچه که هدفم بود، رسیدم و در بالاترین سطح، بازی کردم.

هافبک جنگنده پیشین مانشافت و کنونی شیکاگو فایر، در مورد این که تا چه زمانی به فوتبال ادامه خواهد داد و آیا برای آویختن کفش هایش برنامه‌ریزی کرده، عنوان کرد:هنوز به طور دقیق در این مورد فکر نکرده‌ام.باید ببینم چه وضعیتی جسمانی خواهم داشت.بعد می‌توانم تصمیم‌گیری کنم بمانم یا خداحافظی کنم.

بازیکن با تجربه که در سال 2014 با تیم ملی آلمان فاتح جام جهانی شد، در مورد آینده تیم کشورش عنوان کرد:ناکامی آلمان در جام جهانی روسیه دلایلی متفاوتی داشت.خوشحالم که آنالیز‌های خوبی در مورد وضعیت تیم صورت گرفت.بعد از آن تیم ملی سعی کرد رو به جلو حرکت کند.به نظر من تیم ملی اکنون در مرحله گذر است.این یعنی ما بازیکنان خوب بسیار زیادی داریم که باکیفیت هستند .اما باید به مرور پخته شوند و به کارایی مطلوب برسند.به نظرم در آینده می‌توانیم تیمی خوب را از آلمان ببینیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول