اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

حجت‌الاسلام رستمی در جمع دانشجویان اتحادیه مستقل:

لیبرال‌ها هر زمانی به قدرت رسیده‌اند بی‌عرضگی و خودکامگی از خود نشان داده‌اند

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: لیبرال‌ها هر زمانی به قدرت رسیده‌اند ناتوانی، بی‌عرضگی، خودکامگی و بی‌توجهی به آراء مردم را از خود نشان داده‌اند و خود را تافته جدا بافته دانسته‌اند.

لیبرال‌ها هر زمانی به قدرت رسیده‌اند بی‌عرضگی و خودکامگی از خود نشان داده‌اند

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در جمع دانشجویان عضو اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های کشور در اردوی جهاد اکبر با اشاره به دائما در تلاش بودن مؤمنین گفت: در روایتی از امام رضا(ع) آمده است، ایشان در کنار خانه خدا در جمع دوستان نشسته بودند و بیان کردند: زمانی که امام ما قیام کند و حکومت را در دست بگیرد، یاران و اطرافیان حضرت، فرصت نخواهند داشت؛ خوابشان بر زین مرکب‌ها و غذایشان غذای ساده و بدون جایی برای خواب خواهند بود، زیرا همواره در حال هجرت هستند، این دوران، دوران زحمت کشیدن مؤمنین است چرا که مؤمنین غرق در تلاش می‌شوند، که البته قاعده زندگی مؤمنانه اینگونه است.

وی گفت: هدف شما این است که در فضای دانشگاهی جریان انقلابی حضور و بروز داشته باشد، گاهی جهاد، جهاد اصغر است که افراد به‌صورت فیزیکی در میدان حضور دارند و گاه جهاد اکبر است که در این جهاد شما با تبیین مبانی، با پاسخ‌های محکم و مستدل خود و جذب معتقدان به حکومت عدل، نفی شبهات، کار فکری و... در دانشگاه‌ها به دفاع از انقلاب می‌پردازید.

رستمی با تاکید بر مبارزه دائمی با شیطان‌های درونی گفت: بر اساس آموزه‌های پیامبر(ص ) جهاد اکبر مهم‌تر از جهاد اصغر است.

عضو شورای‌عالی انقلاب فرهنگی گفت: به ما آموخته‌اند که باید خود را در برابر دشمن مهم‌تر که درونی‌تر و نفوذی‌تر از دشمنان دیگر است تقویت نماییم و این یعنی مبارزه با خود و مبارزه با نفس اماره؛ حرکت و مراحل انقلاب نیز به همین ترتیب است، هر چه جامعه رشد کند، جهاد سخت‌تر خواهد شد.

وی گفت: جریان مؤمن و انقلابی برای تسهیل زندگی مردم در مسائل مادی و معنوی تلاش می‌کند. مجاهدان عرصه تحکیم مبانی دینی در جامعه از طرفی به‌دنبال آسایش مردم هستند و از طرفی در جهت ارتقای مردم در رسیدن به سعادت معنوی و اخروی تلاش می‌کنند. اینکه می‌گویند بهشتی شدن افراد جامعه ربطی به حکومت ندارد حرف غلطی است؛ اصلا بنای حکومت دینی فراهم کردن امکاناتی جهت بهشتی شدن افراد است. در واقع یک نظام سیاسی هم به‌دنبال خوشبختی مردم در دنیا و هم به‌دنبال بهشتی شدن افراد است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: امام علی(ع ) پیرامون عملکرد دولت خودشان می‌فرمایند: «امروز کسی در عراق نیست، مگر آنکه از زندگی بهره‌مند است، محروم‌ترین افراد جامعه به غذای مناسب، سرپناه مناسب و آب آشامیدنی مناسب دسترسی دارند». می‌بینیم که امام علی(ع) نیز که قرار است افراد را رشد دهد باز هم به‌دنبال تامین نیازهای مردم است.

وی ادامه داد: ما باید دائما در حال حرکت باشیم و جهاد اکبر نیز به‌همین منظور است. جوان مؤمن انقلابی نباید غفلت کند و باید دائما در حال تلاش و مجاهدت باشد. آثار علمی، مهارتی و معرفتی این نشست‌ها برای شما جوانان در طول زندگی باقی خواهد ماند.

رستمی با اشاره به آغاز پنجمین دهه انقلاب گفت: اولین دلیل دشمنی آمریکایی‌ها و عصبانیت آنها از جمهوری اسلامی این است که انقلاب اسلامی ایران را از دست آنها خارج کرد. زمانی عزل و نصب نمایندگان مجلس و وزرای کشور و حتی خود شاه دست آنها بود و اکنون از دست آنها خارج شده است و اکنون مردم خود، مسئولان خود را  انتخاب می‌کنند. می‌توانید در خاطرات ژنرال هایزر بخوانید که به محمدرضا شاه می‌گویند وقت رفتن است. ارتشبد قره‌باغی می‌گوید: مثل یک موش مرده شاه را به بیرون پرت کردند. این زمانی بود که دیگر ادامه منافع‌شان در ایران با شاه ممکن نبود. بازار مصرف و نقطه جغرافیایی استراتژیک از دست آنها خارج شد و برای همین حق دارند که ناراحت باشند واما این تنها دلیل ناراحتی آنها نیست.

وی ادامه داد: نکته مهم بعدی این است که انقلاب اسلامی متوقف نماند و به سایر کشورها سرایت کرد و حرکت‌های ضدآمریکایی در جهان جدی شد و جهان اسلام توانست سر بلند کند. گرچه آمریکایی‌ها سعی کردند تا در این راه انحرافاتی ایجاد کنند، اما اسلام توانست در عراق، سوریه، بحرین  افغانستان و شمال آفریقا خیزش ایجاد نماید. برای مثال در جهان اهل‌سنت طالبان و القاعده و نهضت‌هایی مانند الشباب داعش و... را ایجاد کردند و یک اسلام انقلابی قلابی ارائه دادند، زیرا تئوری اسلام انقلابی حضرت امام(ره) برای آمریکایی‌ها خطرناک بود و امام خمینی(ره) وحدت جهان اسلام را ضمن مبارزه با استکبار فریاد می‌زد. 

حجت‌الاسلام والمسلمین رستمی گفت: اتفاقی که در جهان اسلام ا
فتاد این بود که کشورهای تامین کننده منافع آمریکا از حوزه نفوذ آمریکا خارج شدند. اکنون ترامپ در سفر خود به عراق اعتراف کرده است که هفت‌هزار میلیارد دلار در منطقه خرج کرده‌اند، یعنی رقمی که از فروش نفت ما از زمان قاجار تا صبح امروز بیشتر است. ترامپ در توئیت چند وقت پیش خود می‌گوید: «برای سفر به عراق باید شبانه و با ترس و لرز و با چراغ خاموش در پایگاه نظامی خودم در الانبار بنشینم. این صحنه وحشتانک بود». این حرف رئیس جمهور کشوری است که با هزینه‌های گزاف عراق را تصرف می‌کند و حتی قانون اساسی این کشور را می‌نویسد و حتی انتخابات را برگزار می‌کند، اما رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر عراق حاضر به دیدن وی نمی‌شوند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در ادامه به بیان سومین دلیل دشمنی آمریکا با ایران که از دو دلیل قبل مهم‌تر است پرداخت و گفت: نظام غرب مبتنی بر یک تفکر ایدئولوژیک است و این موضوع برایشان مقدس است و کسی حق ندارد برخلاف آن  فکر کند. آنها پایه‌های آن را به جامعه یونان می‌رسانند و برنامه‌ریزی کرده‌اند که تمدن غربی مبتنی بر نظام «لیبرال دموکراسی» شکل بگیرد.

وی ادامه داد: فوکویاما که جزء نظریه‌پردازان مهم غرب به‌شمار می‌رود، در کتاب نظریه پایان تاریخ یا نظام لیبرال دموکراسی اعلام می‌کند که نظام لیبرال دموکراسی پایان تاریخ است. تمام حرکت‌های بشر برای رسیدن به سعادت در این نظام متجلی می‌شود و هر کسی و هر تفکری که در مقابل سعادت بشری بایستد باید کنار گذاشته شود. وی در این کتاب می‌نویسد: «این نظام لیبرال دموکراسی بعد از فروپاشی شوروی به‌صورت یک جریان غالب درآمده است که همه جوامع باید در برابر آن تسلیم شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رستمی گفت: هر چند آنها معتقد به پیروزی لیبرال دموکراسی بودند، اما در گوشه‌ای از عالم انقلاب اسلامی ایران شکل گرفت که لیبرال دموکراسی را قبول نداشت. جمهوری اسلامی می‌گوید «مردم‌سالاری دینی»؛ مردم انتخاب کننده هستند اما مسیر و جهت به سمت تعالی است، انسان‌محور است اما انسانی که برگزیده خداوند است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها افزود: نظام لیبرال دموکراسی در چالش نظام مردم‌سالاری دینی است. آنها به‌دنبال تسلیم کردن انقلاب هستند. این انقلاب مهم‌تر از آن است که بگوییم باعث شده ایران از چنگ آمریکا دربیاید و یا بگوییم باعث بیداری منطقه شده، زیرا اصل هویت نظام غرب زیر سؤال رفته است.اگر این نظام بتواند کارآمدی خودش را اثبات کند، نظام لیبرال دموکراسی با چالش بزرگی روبه‌رو خواهد شد.

وی  افزود: فوکویاما اخیرا در مصاحبه‌ با یک نشریه از ضعف‌های لیبرال دموکراسی صحبت کرده و گفته است که به‌واسطه بعضی از ضعف‌های لیبرال دموکراسی از جمله ضعف در ایجاد هویت‌های مشترک، ایجاد نشانه‌های مازاد تولید و ایجاد شکاف طبقاتی چشم‌گیر، اقتصاد جهان نیازمند بازگشت به سوسیالیسم است و این به‌‌معنی شکست بزرگی در نظام غربی است.

رستمی ادامه داد: اکنون تمدن غرب به بن‌بست رسیده است، هر چند این تمدن توانایی‌هایی دارد اما فرسوده شده است. این تمدن تمدنی است که کسی مثل ترامپ را تولید می‌کند. این تمدن از لحاظ اجتماعی، اخلاقی و... در حال فروپاشی است. زمانی که می‌بینیم رهبر انقلاب در این رابطه صحبت می‌کنند، ما باید یک حساب ویژه‌ای روی این مسئله باز کنیم. زیرا ایشان حدود ۴۰ سال است که در عالی‌ترین سطوح مطالعه می‌کنند و ۳۰ سال است که توانسته‌اند چالش‌های نظام در مقابل غرب را مدیریت و رهبری نمایند. زمانی  نیز امام خمینی(ره) به سوسیالیست‌ها گفتند که صدای خُرد شدن استخوان‌های سوسیالیسم به گوش می‌رسد و همه فروپاشی آنها را دیدند.

عضو شورای نمایندگان مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: مؤمن باید با دید حکیمانه نگاه کند. مقام معظم رهبری فرموند که غرب شکست می‌خورد و باید به فکرجایگزین آن یعنی تمدن اسلامی باشیم. اکنون انتظار و مطالبه رهبری از جریان انقلابی این است که پایه‌گذار تمدنی بی‌بدیل باشند. مطالبه ایشان این نیست که کشور را از دست لیبرال‌ها نجات بدهید، آنها که عددی نیستند. لیبرال‌ها هر زمانی به قدرت رسیده‌اند ناتوانی، بی‌عرضگی، خودکامگی و بی‌توجهی به آراء مردم را از خود نشان داده‌اند و خود را تافته جدا بافته دانسته‌اند. اینها تمام شده‌اند. ایشان می‌فرمایند که شما با فکر اینها که لیبرال دموکراسی است ستیز دارید که آن هم تمام شده است. شما باید برای تمدن اسلامی تلاش کنید؛ مطالبه امروز از شما پیرامون تمدن‌سازی است. باید در عرصه تمدن‌سازی با تولید انبوه فکر و اندیشه و ابزار و تکنولوژی، سبک زندگی جدیدی را به عالم ارائه دهید.

رستمی گفت: مردم گلایه‌مند هستند، اما واگرایی از انقلاب وجود ندارند و این گلایه‌ها عمدتا در فضای معیشتی است.این مشکلات عمدتا از ناکارآمدی‌های مدیریتی و دشمنی‌های خارجی به‌وجود آمده است. رئیس‌جمهور محترم در ابتدای تب
لیغات انتخاباتی پیرامون مشکلات کشور گفتند که مشکلات کشور مربوط به تحریم‌ها نیست و سوء مدیریت و بی‌تدبیری‌ها موجب این وضعیت شده است. حال باید برای رفع اشکال‌ها تلاش کرد. قطعا اگر مردم ببینند کارگزاران درست عمل می‌کنند هیچ واگرایی از انقلاب وجود نخواهد داشت.

وی ادامه داد: تریبون آزاد فضایی برای نقد دوطرفه است که حتی ضدانقلاب نیز می‌تواند با حضور در آن به نقد بپردازد و جواب خود را بگیرد، اما برخی به‌دنبال استفاده از امکانات دانشگاه در فضایی یک‌طرفه و بدون نقد هستند. ما مجاز نیستیم امکانات انقلاب را در دست ضدانقلاب قرار دهیم.

انتهای پیام /
 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول