اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

همزمان با دهه فجر

عملیات احداث بازارچه صنایع دستی چلپی اوغلی از سر گرفته شد

همزمان با دهه فجر، عملیات احداث بازارچه صنایع دستی چلپی اوغلی از سر گرفته شد.

عملیات احداث بازارچه صنایع دستی چلپی اوغلی از سر گرفته شد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، با حضور استاندار زنجان عملیات احداث بازارچه صنایع دستی چلپی اوغلی شهرستان سلطانیه با ۲۴ حجره از سر گرفته و نیز سر در این آرامگاه افتتاح شد.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان زنجان در همین رابطه ضمن تبریک ایام‌الله دهه فجر اظهار کرد: همزمان با دهه فجر عملیات احداث بازارچه صنایع دستی چلپی اوغلی از سر گرفته شد.

یحیی رحمتی گفت: این بازارچه با اعتباری بالغ بر ۴۴۰ میلیون تومان با ۲۴ حجره احداث و برای 60 نفر اشتغالزایی خواهد کرد.

وی تصریح کرد: طبق پیش‌بینی فعالیت‎‌های این بازارچه شامل ارائه مصنوعات صنایع دستی، محصولات فرهنگی، سوغات و کارگاه‌های تولید صنایع دستی خواهد بود.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان زنجان در ادامه به فعالیت‌های میراث فرهنگی استان طی چهار دهه گذشته اشاره کرد و افزود: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان طی چهار دهه گذشته اقدامات متعددی در حوزه وظایفی خود انجام داده است.

وی تصریح کرد: برنامه‌ریزی، تهیه و اجرای برنامه‌های حفظ، مرمت، احیا، ساماندهی و مدبر بست بناها محموله‌ها و بافت‌های ارزشمند تاریخی استان، شناسایی آثار فرهنگی تاریخی و انجام پژوهش‌های باستان‌شناسی و پیشنهاد ثبت آنها در فهرست آثار ملی و جهانی، برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌های حمایتی در زمینه توسعه و بهبود کمی و کیفی هنرهای سنتی و محصولات صنایع دستی و هنرهای سنتی اصیل و بومی استان به ویژه در حوزه رونق صادرات از جمله اقدامات صورت گرفته توسط میراث فرهنگی است.

رحمتی ادامه داد: بررسی و نیاز سنجی در حوزه زیرساخت‌ها تسهیلات و خدمات گردشگری و برنامه‌ریزی در راستای اجرای برنامه‌های تامین و تکمیل زیرساخت‌های مورد نیاز گردشگری در سایت‌ها جاذبه‌ها و مناطق نمونه گردشگری و برنامه‌ریزی در راستای ساماندهی خدمات و مجتمع‌های بین راهی و ایجاد و توسعه تاسیسات گردشگری و حمایت از برنامه استانداردسازی تاسیسات گردشگری استان و نظارت به منظور ارتقای کیفی خدمات گردشگری نیز از دیگر اقداماتی است که توسط این اداره کل انجام شده است.

انتهای پیام/73005/ق30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول