اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

رئیس هیات مدیره شرکت مادر تخصصی توانیر:

بیش از ۸۵ هزار میلیارد تومان از مطالبات تولیدکنندگان برق پرداخت شد

مدیرعامل و رئیس هیات مدیره شرکت مادر تخصصی توانیر با اشاره به ظرفیت بند و تبصره ۵ بودجه ۹۷ گفت: بیش از ۸۵ هزار میلیارد تومان از مطالبات تولیدکنندگان برق پرداخت شده که ۷۰ هزار میلیارد تومان آن سهم نیروگاه‌ها است که در بودجه ۹۸ نیز این موضوع پیش‌بینی شده است.

بیش از ۸۵ هزار میلیارد تومان از مطالبات تولیدکنندگان برق پرداخت شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، محمدحسن متولی‌زاده در آیین افتتاح پست ۲۳۰.۶۳ کیلوولت لجور در روستای دهنو شهرستان خنداب اظهار داشت: در حالی که ۱.۵ میلیارد نفر از ساکنین جمعیت کره زمین از نعمت برق بی بهره هستند به برکت انقلاب اسلامی پوشش برق کشور ۱۰۰ درصد است.

وی با بیان اینکه وابستگی زندگی مردم به برق روزانه در حال افزایش است؛ افزود: در ۴۰ سال گذشته جمعیت کشور ۲.۲ برابر شده و این در حالی است که ظرفیت برق‌رسانی در کشور ۱۱ برابر افزایش یافته است.

مدیرعامل و رئیس هیات مدیره شرکت مادر تخصصی توانیر تصریح کرد: میزان مصرف برق در استان ۲۲ برابر شده که نشان از رشد و توسعه استان است که این میزان نسبت به متوسط کشوری بالاتر است.

متولی‌زاده با اشاره به شاخص‌های استان نیز بیان داشت: متوسط بخش تولید در کشور ۵۰ درصد است که این شاخص در استان بیش از ۸۲ درصد را نشان می‌دهد.

وی میزان تلفات برق در استان را تک رقمی عنوان کرد و گفت: استان مرکزی طی دو سال گذشته در عبور از پیک تابستان رتبه نخست را کسب کرده است.

مدیر عامل و رئیس هیات مدیره شرکت مادر تخصصی توانیر اعتبار هزینه شده در این پست را ۱۱۰ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: بیش از ۹۵ درصد تجهیزات برق ساخت داخل است و در خصوص وضعیت برق به لحاظ کادر فنی و ساخت تجهیزات جای هیچ گونه نگرانی نیست و کشور به خودکفایی رسیده است.

متولی زاده با اشاره به اقتصاد برق در کشور نیز اظهار داشت: اقتصاد برق در سال جاری نسبت به ۴۰ سال گذشته ۷۵ درصد ارزان‌تر شده است.

وی اضافه کرد: در استان مرکزی ۶۸۰ هزار مشترک برق خانگی داریم که متوسط صورتحساب خانوارها ۱۵ هزار تومان است که نشان از رعایت الگوی مصرف در استان را نشان می‌دهد.

مدیر عامل و رئیس هیات مدیره شرکت مادر تخصصی توانیر با اشاره به ظرفیت بند " و" تبصره ۵ بودجه ۹۷ عنوان کرد : بیش از ۸۵ هزار میلیارد تومان از مطالبات تولید کنندگان برق پرداخت شده که ۷۰ هزار میلیارد تومان آن سهم نیروگاه ها است که در بودجه ۹۸ نیز این موضوع پیش بینی شده است.

متولی‌زاده اظهار داشت: کشور ایران در صنعت برق از رتبه ۳۸ در ابتدای انقلاب به چهاردهم دنیا رسیده است که این مهم به دلیل تلاش متخصصین چه در دولت و چه در بخش خصوصی محقق شده است و هم اکنون از  نظر خودکفایی در این حوزه وضعیتی بسیار مطلوب داریم به نحوی که ۹۵ درصد تجهیزات همین پست لجور که امروز به افتتاح رسید، در داخل کشور تامین شده است.

به گفته وی مصرف برق در کشور در بخش کشاورزی و صنعت ۵۰ درصد و در استان مرکزی  ۸۵درصد است.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول