اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

رئیس اداره گاز اردکان:

بیش از 34 هزار مشترک در شهرستان اردکان از نعمت گاز طبیعی استفاده می‌کنند

رئیس اداره گاز ناحیه اردکان با اشاره به دستاوردهای انقلاب درزمینهٔ گازرسانی به مناطق مختلف گفت: بیش از 34 هزار مشترک در شهرستان اردکان از نعمت گاز طبیعی استفاده می‌کنند.

بیش از 34 هزار مشترک در شهرستان اردکان از نعمت گاز طبیعی استفاده می‌کنند

سید احمد مطهری فرد در گفتگو با خبرنگار فارس در اردکان، فرارسیدن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را گرامی داشت و گفت: دهه فجر، نقطه عطف و آغاز ظهور جلوه الهی در ضمیر پاک انسان‌هاست.

وی افزود: دهه فجر، نمود حماسه شهیدان بی‌شمار و خون‌های پرجوش محسوب می‌شود و ایامی است که نویدبخش فتح و غلبه نهایی خون بر جور و روزهای باشکوه جشن پیروزی اسلام بر کفر و ظلم است.

رئیس اداره گاز ناحیه اردکان در ادامه به پیشینه بهره‌مندی مردم از نعمت گاز طبیعی در دوران قبل و بعد از انقلاب اشاره کرد و گفت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تنها 46 هزار خانوار تحت پوشش گاز طبیعی قرار داشتند و هم‌اکنون بیش از 22 میلیون خانوار که درمجموع 80 درصد جمعیت روستایی و 98 درصد جمعیت شهری را شامل می‌شود از این نعمت طبیعی بهره‌مند هستند.

وی اظهار داشت: پیش از انقلاب تنها به 5 شهر و یک روستا گازرسانی شده بود و هم‌اکنون حدود هزار و 133 شهر و 27 هزار روستا به برکت انقلاب اسلامی به شبکه عظیم گازرسانی پیوسته است که نشانگر یکی از شاخصه‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی در گازرسانی به شهرها و روستاهای کشور است.

مطهری فرد افزود: مجموع خطوط گازرسانی کشور از آغاز فعالیت شرکت ملی گاز ایران تا سال 1357 معادل دو هزار و 100 کیلومتر بوده است که این عدد هم‌اکنون بالغ‌بر 343 هزار کیلومتر است.

وی گفت: در جهت بهبود وضعیت زیست‌محیطی، عملیات گازرسانی به صنایع و تبدیل سوخت فسیلی و مازوت به سوخت پاک اجراشده است که قبل از انقلاب فقط برای یک واحد انجام‌شده بود و هم‌اکنون در استان یزد هزار و 293 واحد صنعتی از نعمت گاز طبیعی به‌عنوان سوخت پاک استفاده می‌کنند.

رئیس اداره گاز ناحیه اردکان اظهار داشت: شرکت گاز استان یزد باهمت مسئولین توانسته است کل شهرهای استان به تعداد 21 شهر را به شبکه گاز طبیعی متصل نماید و شهرستان اردکان نیز به‌عنوان بزرگ‌ترین شهرستان استان با 3 شهر و 32 روستا به شبکه گازرسانی متصل شده است.

وی گفت: در شهرستان اردکان تاکنون 748 کیلومتر شبکه گازرسانی اجراشده است و تعداد 19 هزار و 895 انشعاب گاز وصل شده است و تعداد مشترکین نیز 34 هزار و 747 اشتراک است که رتبه بالای گازرسانی به شهرستان‌های استان یزد را به خود اختصاص داده است.

این مقام مسئول در پایان ابراز امیدواری کرد که به یاری خداوند متعال و همکاری و مساعدت مسئولان استان و شهرستان شاهد گازرسانی به تمام بخش‌ها و روستاهای شهرستان اردکان باشیم.

انتهای پیام/3404

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول