اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان‌شرقی:

نباید عدالت شعار محوریت انقلاب به فراموشی سپرده شود/ اقتصاد مقاومتی راه برون رفت از بحران‌ها است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان‌شرقی عدالت را شعار محوری انقلاب اسلامی عنوان کرد که نباید این محور اصلی انقلاب اسلامی با گذشت زمان به فراموشی سپرده شود.

نباید عدالت  شعار محوریت انقلاب به فراموشی سپرده شود/ اقتصاد مقاومتی راه برون رفت از بحران‌ها است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، عزیز جوانپور بعد از ظهر امروز در نشست بصیرتی اساتید و نخبگان شهرستان اهر با محوریت دانشگاه و آرمان‌های انقلاب در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر اظهار داشت: باید شعار محوری عدالت را در راستای منویات و تأکیدات مقام معظم رهبری به یک گفتمان تبدیل کنیم.

وی گفت: متأسفانه دولت های تشکیل شده بعد از جنگ به عنوان  دولت سازندگی ضمن فاصله گرفتن از ارزش‌های انقلاب اسلامی بحث سازش با غرب، بحث‌های اقتصادی و برنامه پنج ساله اول را بر اساس لیبرالیسم اقتصادی مطرح کردند و این امر نقطه آغاز انحراف از آرمان‌های انقلاب اسلامی بود، همانی که در صدر اسلام نیز بعد از پیامبر اسلام(ص) اشرافی‌گری ترویج شد.

جوانپور افزود: قطعاً اقتصاد سرمایه‌داری، فرهنگ سرمایه‌داری را نیز با خود به ارمغان خواهد آورد همچنانکه اشرافی‌گری، حقوق‌های نجومی، فاصله طبقاتی در آن دوران به تدریج در جامعه افزایش یافت.

این استاد دانشگاه یادآور شد: در جامعه کنونی بزرگ‌ترین خطری که انقلاب اسلامی را تهدید می‌کند کمرنگ شدن ارزش‌های انقلاب و فاصله از آرمان‌های انقلاب اسلامی و مسائل معنوی و دینی است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی افزود: دهه چهارم انقلاب اسلامی دهه عدالت و پیشرفت است و تحقق این امر در گرو تلاش همگانی بخصوص دانشگاهیان است.

وی گفت: تلاش برای خودکفایی و عمل به اقتصاد مقاومتی راه برون رفت از بحران‌ها است که متأسفانه برخی مدیران و دولتمردان ما در عمل اعتقادی  به این امر ندارند.

این مقام دانشگاهی افزود: بعد از جنگ 8 ساله نگاه برخی مسئولان مافقط  به غرب بود و غرب را حلال مشکلات می دانستند و این امر باعث فاصله گرفتن از آرمان‌های انقلاب شد.

جوانپور تأکید کرد ما نتوانستیم از ظرفیت‌های بالقوه داخل نظام و نخبگان و اندیشمندان جامعه استفاده بهینه کنیم و ما اگر امروز در حوزه دفاعی و موشکی و سایر زمینه‌ها پیشرفت کرده‌ایم به برکت طهرانی مقدم‌ها و نخبگان بسیجی است و اگر همین کار را در صنعت خودرویی و سایر حوزه‌ها می‌کردیم دیگر وابسته به غرب نبودیم که در هر فرصتی فرانسه و انگلیس ما را تهدید به تحریم کنند.

وی رمز وحدت و همدلی را تبعیت از ولایت و حفظ و حراست از آرمان‌های انقلاب اسلامی ذکر کرد و افزود: همه ما وظیفه داریم در پاسداری از ارزش‌های انقلاب اسلامی از هیچ تلاشی فروگذاری نکنیم.

انتهای پیام/60003

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول