اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

در هفتمین روز از دهه فجر صورت گرفت

افتتاح و کلنگ‌زنی 160 میلیارد تومان پروژه راه آهن در کرمان

160 میلیارد تومان پروژه اداره کل راه آهن استان کرمان در زرند افتتاح و عملیات اجرایی آنها آغاز شد.

افتتاح و کلنگ‌زنی 160 میلیارد تومان پروژه راه آهن در کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، در هفتمین روز از ایام الله دهه فجر ظهر امروز یک هزار و 600 میلیارد ریال پروژه اداره کل راه آهن استان کرمان افتتاح و عملیات اجرایی آنها آغاز شد.

سیدمصطفی آیت‌‌اللهی موسوی معاون عمرانی استاندار کرمان در این آیین با اشاره به افتتاح و آغاز عملیات اجرایی 650 پروژه با اعتبار 18 هزار میلیارد تومان در استان کرمان طی ایام دهه فجر امسال گفت: 820 میلیارد تومان پروژه در حوزه گازرسانی با پوشش یک هزار و 600 روستا امسال اجرایی شده است.

وی افزود: با گازرسانی به 53 شهر در نیمه اول سال آینده، تمام شهرهای استان گازرسانی شده و روستاها نیز به پوشش 90 درصدی می رسند.

آیت‌اللهی موسوی ادامه داد: استان کرمان به لحاظ شاخص های حوزه راه نیز در وضعیت خوبی قرار دارد و به لحاظ میزان آزادراه و بزرگراه سومین استان کشور هستیم.

وی توسعه حوزه ریلی استان کرمان را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: هر اندازه میتوانیم باید حمل و نقل بار و مسافر را از سطح جاده‌ها به حمل و نقل سبز یعنی ریل انتقال دهیم.

معاون عمرانی استاندار کرمان اظهار داشت: 13 هزار کیلومتر طول راه‌های استان است که سال گذشته 860 نفر در این راه‌ها بر اثر حادثه جان خود را از دست داده‌اند، لذا راه‌اندازی ریلی لازم است.

موسوی خواستار پیگیری نمایندگان جهت توسعه خط ریلی در استان شد و گفت: حمل بار در جاده‌ها علاوه بر ضرر رساندن به راه، اعتباری برای مرمت و نگهداری لازم دارد.

وی همچنین از تعمیم تسهیلات تکمیلی زلزله برای شهرستان زرند خبر داد.

محمدرضا فیروزکوهی مدیرکل راه‌آهن استان در این آیین اظهار داشت: 550 کیلومتر خط اصلی، 150 کیلومتر خط فرعی در استان کرمان داریم و متوسط روزانه قطارهای مسافربری 3 رام به مقاصد تهران و مشهد و 5 زوج قطار باری از کرمان و ایستگاه‌های مبادی است.

وی میزان ورود و خروج مسافران به اداره کل راه آهن کرمان را در سال گذشته حدود یک میلیون نفر عنوان کرد و ادامه داد: ضریب اشغال قطارهای استان بالای 70 درصد است.

فیروزکوهی به انعقاد تفاهم نامه با شرکت های فولادی استان در راستای سیاست های ابلاغی رهبر در برنامه ششم توسعه و اتصال کلیه مجموعه‌های اقتصادی به شبکه ریلی اشاره داشت و گفت: عملیات زیرسازی خط ریلی فولاد زرند ایرانیان به طول 11 کیلومتر و آورده 300 میلیارد ریال راه آهن انجام شده است و با این عملیات دو و نیم میلیون تن سالانه ورود و خروج کارخانه از طریق ریل انجام می گیرد.

وی تصریح کرد: طرح فولاد جلال آباد نیز به طول 25 کیلومتر به شکل مشارکتی در حال اجراست و اکنون 40 درصد پیشرفت دارد و 700 میلیارد ریال آورده راه‌ آهن در این پروژه است.

فیروزکوهی گفت: مجموع این خطوط فرعی 5 میلیون تن ورود و خروج مواد معدنی در استان کرمان ایجاد خواهد شد و 100 میلیون لیتر صرفه‌جویی در بخش سوخت را برای استان به همراه دارد.

مدیرکل راه آهن کرمان با اشاره به بازسازی 50 کیلومتر از مسیر بافق – زرند – کرمان گفت: با اجرای این عملیات امکان افزایش سرعت قطارهای مسافربری به 120 کیلومتر در ساعت فراهم می شود.

انتهای پیام/80017/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول