اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

فرماندار لردگان خبر داد

تکمیل و بهره‌برداری از چندین پروژه عمرانی در سال 98

فرماندار لردگان گفت: چندین پروژه عمرانی در شهرستان لردگان در زمینه‌های آبرسانی، گازرسانی، آب و فاضلاب، احداث جاده و تونل در سال‌جاری و آتی به بهره‌برداری می‌رسد.

تکمیل و بهره‌برداری از چندین پروژه عمرانی در سال 98

برهان حسین‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: پروژه‌های نیمه‌تمام  شهرستان لردگان جهت تکمیل هرچه سریعتر و برآورد هزینه جهت تکمیل با حضور نماینده این شهرستان و معاون برنامه و بودجه مورد بررسی قرار گرفت.

فرماندار لردگان از تکمیل و بهره‌برداری چندین پروژه آبرسانی، آب و فاضلاب شهری، گازرسانی و احداث جاده و تونل در شهرستان لردگان طی ماه‌های  آینده خبر داد و افزود: پروژه آبرسانی آب شُرب خانمیرزا با پیشرفت فیزیکی 40 درصد در سال 1395 کلنگ‌زنی شده بود که فاز اول این پروژه در یکماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه پروژه آبرسانی آب شُرب خانمیرزا 36 روستای این بخش را تحت پوشش قرار می‌دهد، خاطرنشان کرد: همچنین پروژه تأمین آب کشاورزی این بخش که از چشمه کره‌بس 300 لیتر بر ثانیه تخصیص داشت با پیگیری‌های صورت گرفته در سفر وزیر جهادکشاورزی با تأمین تجهیزات به  1300 لیتر بر ثانیه افزایش پیدا می‌کند.

حسین‌پور ادامه داد: جهت آبرسانی به منطقه سردشت لردگان، چاه آهکی به ارتفاع 178 متر حفاری شده است و در پروژه دوم آب آتشگاه به این منطقه انتقال پیدا می‌کند و 53 روستا در منطقه رودشت و بخش مرکزی انتقال پیدا می‌کند.

فرماندار لردگان با اشاره به اینکه برای اجرای پروژه انتقال آب آتشگاه به سردشت حدود 90 میلیاردتومان اعتبار اختصاص پیدا کرده است، اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود این پروژه تا 2 سال آینده به بهره‌برداری برسد.

وی در ادامه با بیان اینکه پروژه تصفیه‌خانه آب و فاضلاب لردگان 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، افزود: تاکنون 30 میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه هزینه شده است و پیش‌بینی می‌شود این پروژه تا خردادماه سال آتی به بهره‌برداری برسد.

حسین‌پور در خصوص پروژه تونل چارطاق، توضیح داد: این پروژه جاده ارتباطی بین بخش منج به منطقه اوره است که سال گذشته  با اعتبار اولیه 14/5 میلیارد تومان توسط استاندار کلنگ‌زنی شد و از 420 کیلومتر طول این محور 260 کیلومتر آن حفاری شده است؛ پیش‌بینی می‌شود تا نیمه دوم سال 98 این پروژه به اتمام برسد.

فرماندار لردگان گفت: پروژه جاده لردگان به منجرموئی و لردگان به سمت سردشت در حال زیرسازی است، همچنین گردنه سردشت تا آتشگاه لردگان حدود 15 کیلومتر آسفالت شده و حدود 10 کیلومتر باقی مانده است که تا اوایل  سال 98 به بهره‌برداری می‌رسد.

وی در پایان افزود: جهت پروژه گازرسانی بخش منج 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که تاکنون 11 میلیارد تومان اعتبار برای آن صرف شده است و این پروژه نیز تا سال 98 به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام/68026/ م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول