اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

«مایکل جکسون» در شبکه «اچ‌بی‌او» رسوا می‌شود+عکس

شبکه تلویزیونی «اچ بی او» اعلام کرده که در موعد مقرر، مستند رسواکننده «مایکل جکسون» را روی آنتن خواهد برد.

«مایکل جکسون» در شبکه «اچ‌بی‌او» رسوا می‌شود+عکس

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از وِرایِتی، شبکه تلویزیونی «اچ بی او» اعلام کرده که در موعد مقرر مستند رسواکننده «مایکل جکسون» با عنوان «ترک نِوِرلند» به روی آنتن خواهد برد.

«کِیسی بلویز» رئیس برنامه‌ریزی این شبکه آمریکایی در گفتگو با وِرایِتی اعلام کرد: «برنامه ما تغییر نخواهد کرد. ما تاریخ پخش این مستند (با نام «ترک نِوِرلند») را اعلام کرده‌ایم و در موعد مقرر روی آنتن خواهد رفت.»

دیروز در ادامه واکنش‌ها و اعتراضات خانواده و طرفداران «مایکل جکسون» خواننده پاپ، مبنی بر عدم پخش این مستند که حاوی داستان دو مرد به نام‌های «وِید رابسون» و «جیمز سِیف‌چاک» است که اظهار داشته‌اند در کودکی از سوی مایکل جکسون مورد تجاوز جنسی قرار گرفته‌اند، خانواده این خواننده جنجالی در نامه‌ای خواستار پخش‌نشدن این مستند شدند. آنها این مستند را فیلمی یک جانبه و برنامه‌ای احساسی خواندند و آن را شرم‌آورترین برنامه‌ای عنوان کردند که اچ‌بی‌اُ در تمام تاریخ خود قرار است پخش کند.

این مستند ۴ ساعته به کارگردانی «دَن رید» که داستان تجاوز مایکل جکسون به دو پسر بچه است، قرار است در دو قسمت و در تاریخ سوم و چهارم ماه مارس از شبکه تلویزیونی اچ  بی او پخش شود.

آقای بلویز، مدیر برنامه‌ریزی این شبکه در ادامه گفتگوی خود با ورایتی افزود: «امیدواریم مردم هر آنچه را که در این مستند می‌بینند به درستی قضاوت کنند. دیدن داستان و شرح ماجرای این دو مرد و هرآنچه که در دوران کودکی و در مورد این موضوع تجاوز جنسی بر آنان گذشته است، ارزش دیدن و قضاوت کردن دارد. من بر این عقیده‌ام که هرکسی که فیلم را ببیند به راحتی می‌تواند حقیقت موضوع را دریابد.»

او در مورد معیارهای پخش فیلم و مستند در شبکه متبوع خود افزود: «این فیلم کاملا با معیارهای شبکه ما همخوانی دارد و حائز استانداردهای لازم برای پخش است. ما سابقه طولانی در پخش مستند داریم و به عقیده من این مستند یکی از مهم‌ترین‌های آنهاست و پیامی بسیار قدرتمند دارد. به نظر من این دو مرد بسیار شجاع بوده‌اند که داستان و سرگذشت خود را به اشتراک گذاشته‌اند و آن را مهیای شنیدن کرده‌اند.»

مایکل جکسون بارها مورد سوء ضن اتهامات جنسی و ارتباط نامشروع با کودکان پسر و اغفال آنها بوده است که تعداد قابل توجهی از آنان از طریق خانواده‌هایشان این خواننده را مورد تعقیب قضایی قرار دادند. در سال ۱۹۹۳ میلادی او به تجاوز جنسی به پسر بچه‌ای ۱۳ ساله به نام «جوردی چَندلر» که فرزند یک دندان‌پزشک و از طرفداران پروپا قرص این خواننده بود، متهم شد که پس از شکایت خانواده او، دادگاه مایکل جکسون را به پرداخت ۱۸ میلیون و ۵۰۰ هزار پوند محکوم کرد.

پرونده‌های اتهامات جنسی و آزار و تجاوز کودکان پسر آنچنان زیاد شد که مایکل جکسون فرزندان خود را از دید عموم پنهان می‌کرد و تمام تلاش خود را می‌کرد تا هیچ‌گونه عکسی از بچه‌های او به بیرون منتشر نشود. تا جاییکه زمانیکه طرفداران این خواننده برای دیدن فرزند چندماهه او به در خانه‌اش آمده بودند او بچه‌را از تراس طبقه فوقانی و درحالیکه با پارچه‌ای صورت نوزاد را پوشانده بود او را روی دست گرفت و به جمعیت نشان داد و این حاکی از ترس او برای تلافی بسیاری از قربانیان تجاوزهای او بود.

جکسون که از جنبه فروش آلبوم تاریخ‌ساز شده بود و هیچ خواننده‌ای از این منظر به پای او نمی رسید و الویس پریسلی و گروه بیتلز و فرانک سیناترا را پشت سر گذاشته بود، ظرفیت این سطح از شهرت را نداشت و علاوه بر فساد و رسوایی جنسی، به شدت به مواد مخدر اعتیاد داشت و بارها با آخرین روش‌ها و داروها ترک کرده بود لیکن افاقه نمی‌کرد و تا آنجا که با اصرار او برای مصرف آرامبخش بسیار قدرتمند «پروفوفول» که توسط پزشک شخصی‌اش برای او تجویز می‌شد، در پنجاه سالگی و در رختخواب بر اثر آوردوز جان خود را از دست داد.

مایکل جکسون در راستای اهداف شوم و روان‌پریش‌ جنسی خود تفرّج‌گاهی عظیم با نام «نِوِرلند»(ناکجا آباد)(یا سرزمین بی‌مانند) را با صرف میلیون‌ها دلار خریداری و تجهیز کرد. 

مزرعهٔ نِوِرلَند به انگلیسی «Neverland Ranch» واقع در سانتا باربارا، کالیفرنیا است. نام این ملک برگرفته از سرزمینی خیالی در داستان «پیتر پن»، پسری که هیچ وقت بزرگ نمی‌شود است. این مزرعه در ۱۳ کیلومتری شمال شهر سانتا ینز واقع شده‌است. دفتر شهر سانتاباربارا ارزیابی کرده‌است که وسعت این ملک ۱۰٫۸۳ کیلومتر مربع یا ۱۲۱۴ هکتار است. مایکل جکسون این ملک را در سال ۱۹۸۸ از ویلیام بون خریداری کرد. مبلغ این قرار داد ۳۰ میلیون دلار گزارش شده‌ است. او پس از خرید این ملک در آن پارک تفریحی، استخر، شهربازی، باغ وحش و سینما ساخت تا به ظاهر کودکان بی‌سرپرست و بیمار را به صورت رایگان به آن جا دعوت کند. بسیاری از اتهامات جنسی و تجاوز به کودکان علیه او در این مکان رخ داده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول