اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

با حضور پرشور مردم

زنجان درسالروز شهادت حضرت زهرا(س) غرق در عزا شد

زنجان درسالروز شهادت حضرت زهرا(س) غرق در عزا شد.

زنجان درسالروز شهادت حضرت زهرا(س) غرق در عزا شد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، از ساعات اولیه صبح امروز مراسمات عزاداری و دسته‌جات متعدد در سوگ شهادت حضرت زهرا (س) در زنجان در حال برگزاری است.

مردم پایتخت شور و شعور حسینی و دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) خاصه حضرت زهرا (س) امروز با دلی شکسته در مناطق مختلف استان با برپایی مجالس، عشق و علاقه خود را به دخت نبی مکرم اسلام نشان دادند.

امروز در نقاط مختلف استان مردم ولایت‌مدار زنجان با حضور در مساجد، تکایا، آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه با برپایی مجالس عزاداری در روز شهادت مظلومانه حضرت فاطمه زهرا(س) به سوگواری و مرثیه خوانی پرداختند.

برگزاری مراسم عزاداری سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) در کانون‌های مساجد استان و برگزاری محفل انس با قرآن، نمایشگاه و مسابقه کتابخوانی به همین مناسبت، حرکت دسته جات عزاداری در برخی از خیابان‌های استان به سمت آستان مقدس امامزاده سید ابراهیم (ع) زنجان، برپایی ایستگاه‌های صلواتی و پخش نذورات برای پذیرایی از عزاداران زهرای مرضیه (س) نیز از دیگر برنامه‌هایی بود که همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا (س) دخت نبی‌اکرم (ص) در زنجان صورت گرفت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان ضمن تسلیت به مناسبت سالروز شهادت حضرت زهرا (س) اظهار کرد: امروز با میزبانی بقاع متبرکه در سراسر استان زنجان مراسم‌های عزاداری در حال برگزاری است.

حجت‌الاسلام جعفر جنتی گفت: قرائت زیارتنامه حضرت زهرا (س)، مرثیه خوانی، ایجاد کرسی پاسخگویی به مسائل شرعی و برپایی خیمه‌های معرفت از جمله برنامه‌های سوگواره یاس نبوی به مناسبت ایام شهادت حضرت زهرا (س) است.

وی همچنین از انجام برنامه‌های سخنرانی همزمان با شهادت حضرت زهرا (س) خبر داد و تصریح کرد: در این برنامه‌ها نیز به تبیین ابعاد مختلف شخصیتی حضرت زهرا (س) پرداخته می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان به برخی از برنامه‌های مناسبتی این ایام اشاره کرد و گفت: برگزاری نمایشگاه و فروشگاه محصولات فرهنگی و عفاف و حجاب، تهیه و توزیع بسته‌های فرهنگی و مذهبی ویژه این ایام، برگزاری مراسم مداحی و سینه زنی در آستان مقدس امامزادگان، برگزاری نمایشگاه کتاب با موضوعات اعتقادی و مذهبی، سیاه‌پوش کردن محوطه بقاع متبرکه و ... از جمله برنامه‌هایی است که همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا (س) اجرایی شد.

انتهای پیام/73005/ق30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول