اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان خبر داد

پرداخت تسهیلات در روستاهای هدف گردشگری

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان از پرداخت تسهیلات به متقاضیان تا سقف ۲۰۰ میلیون ریال در روستاهای هدف گردشگری خبر داد.

پرداخت تسهیلات در روستاهای هدف گردشگری

سجاد صنعتی‌منفرد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به برخی از ظرفیت‌های استان زنجان اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که در واقع ظرفیتی مهم برای استان محسوب می‌شود، روستاهای هدف گردشگری است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با بیان اینکه روستاهای هدف گردشگری موجب جذب گردشگر و کمک به اقتصاد استان می‌شود، تصریح کرد: یکی از برنامه‌ها و اولویت‌های بنیاد مسکن ارائه خدمات بهتر در این روستاها است.

وی با بیان اینکه بر اساس تفاهم‌نامه چندجانبه بین وزارت راه و شهرسازی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، وزارت کشور و معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری فهرست روستاهای دارای ظرفیت گردشگری احصا شده است، اضافه کرد: طبق وظایفی که به بنیاد مسکن محول شده اقدامات متعددی در این روستاها انجام می‌شود.

صنعتی‌منفرد با اشاره به اینکه ارائه خدمات فنی در تهیه نقشه‌های اجرایی و نظارت بر اجرا با استفاده از ظرفیت‌های نظام فنی و روستایی و با مشاوران مربوطه با همکاری اداره کل میراث فرهنگی استان زنجان به منظور مرمت و مقاوم‌سازی واحدهای بوم‌گردی از جمله فعالیت‌های بنیاد مسکن در روستاهای هدف گردشگری است، گفت: پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه تا سقف 200 میلیون ریال به متقاضیان مرمت و احیای بناهای باارزش روستایی و تا سقف 250 میلیون ریال به متقاضیان احداث واحدهای مسکونی روستایی با رویکرد بوم‌گردی از دیگر تسهیلاتی است که بنیاد مسکن در این روستاها ارائه می‌دهد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان از بهسازی و ساماندهی بافت روستاهای منتخب گردشگری یا دارای بافت با ارزش و ارائه الگوهای معماری بومی متناسب با اعتبارات تامین شده و انجام مطالعات و اجرای طرح هادی در روستاهای مستعد گردشگری خبر داد و افزود: انجام همه طراحی و اجرای طرح‌های بوم‌گردی که توسط اداره کل میراث فرهنگی تامین اعتبار شده است و همکاری با سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای اجرای طرح‌های گردشگری روستایی، مرمت و بازسازی جاذبه‌های روستایی متناسب با اعتبارات تامین شده نیز از دیگر اقداماتی است که اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی انجام می‌دهد.

انتهای پیام/73005/ق30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول