اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

فرماندار ورامین:

تالاب بند علی‌خان از وضعیت حاد خارج شد/اختصاص ۳۰ درصد حق آب به تالاب

فرماندار شهرستان ورامین گفت: تالاب بند علی‌خان با آب گیر که انجام شد از وضعیت حاد خارج‌شده است.

تالاب بند علی‌خان از وضعیت حاد خارج شد/اختصاص ۳۰ درصد حق آب به تالاب

حسین کاغذلو در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ورامین در خصوص آخرین وضعیت تالاب بند علی‌خان اظهار داشت: از بدو ورود بنده به شهرستان ورامین، یکی از چالش‌ها و مشکلاتی که پیش رو داشتیم بحث خشک شدن تالاب بند علی‌خان بود.

وی گفت: با بررسی‌ها و کارگروه‌هایی که درگذشته اتفاق افتاده بود، تصمیمات خوبی گذشته در کارگروه استانی گرفته‌شده بود مبنی بر توزیع عادلانه آب در استان تهران، سیلاب‌ها و آب‌های سطحی تهران جمع‌آوری و وارد رودخانه شور و شیرین می‌شود که یک تقسیم‌بندی خوبی انجام‌شده بود.

کاغذلو افزود: کارگروه‌های شهرستان را فعال کردیم، خوشبختانه آن اتفاقی که باید می‌افتاد و سهمیه آبی که برای تالاب بند علی‌خان بود موجود بود و به همان نسبت ۳۰ درصد تالاب و ۴۰ درصد آب به بخش کشاورزی توزیع شد.

فرماندار شهرستان ورامین تصریح کرد: خوشبختانه با توجه به اینکه مصرف آب در این برهه از زمان که کشاورزی مصرف ندارد، تقریباً ۷۰ درصد وارد تالاب بند علی‌خان می‌شود و تالاب آبگیری شده و می‌توانیم بگوییم تالاب بند علی‌خان که بحران استان تهران محسوب می‌شود از وضعیت حاد خارج‌شده است.

وی تأکید کرد: می‌طلبد که این وضعیت را دائمی کنیم و یک منبع مناسب و آب مداوم را وارد تالاب بند علی‌خان کنیم و به با موضوع مقطعی برنخوریم.

کاغذلو یادآور شد: اگر یک برنامه زمان‌بندی درستی را پیش‌بینی کنیم تالاب بند علی‌خان همیشه آب خواهد داشت، عمده آب شرب تهران از سد ماملو تأمین می‌شود و بخشی هم در حوزه کشاورزی دشت ورامین مصرف می‌شود، مقداری نیز از آب شرب تصفیه‌خانه سد ماملو توسط پاکدشت، پیشوا، قرچک و ورامین و مجموعه‌ی شهرهایی که در حاشیه این شهرستان است مورداستفاده قرار می‌گیرد.

فرماندار شهرستان ورامین در خصوص بارندگی‌های اخیر خاطرنشان کرد:  با بارندگی‌هایی که طی ماه‌های گذشته داشتیم و با این آبی که به این تالاب وارد شد تالاب جان تازه‌ای گرفته و باعث شده این زیستگاه جانوری جدید در منطقه ایجاد شود.

انتهای پیام/۶۷۰۳۷/پ/خ۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول