اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان:

95 درصد راه‌های روستایی زنجان آسفالته است/ افتتاح چندین پروژه‌‌ راه‌سازی روستایی

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: با اقدامات صورت گرفته توسط اداره کل راه و شهرسازی استان 95 درصد راه‌های روستایی آسفالته بوده و در تلاش هستیم 5 درصد دیگر نیز آسفالته شود.

95 درصد راه‌های روستایی زنجان آسفالته است/ افتتاح چندین پروژه‌‌ راه‌سازی روستایی

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، مسعود بیات‌منش پیش از ظهر امروز در جریان افتتاح پروژه‌های شهرستان زنجان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اداره کل راه و شهرسازی استان نیز برای این ایام پروژه‎های متعددی را در نظر گرفته است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه پروژه‎های افتتاحی امروز راه و شهرسازی استان مربوط به بهسازی و آسفالت راه روستایی «چلگان» است، اضافه کرد: طول این محور 5 کیلومتر و عرض محور 7.5 متر است و اعتبار هزینه شده برای آن 20 میلیارد ریال بوده و ساخت آن یک سال زمان برده است.

وی همچنین به افتتاح پروژه بهسازی و آسفالت راه روستایی «طاهرآباد» به طول 3 کیلومتر و عرض 7.5 متر اشاره کرد و گفت: اعتبار هزینه شده برای این پروژه 12 میلیارد ریال بوده و ساخت آن از سال 1396 تا 1397 طول کشیده شده است.

بیات‌منش در ادامه از احداث 4 کیلومتر بزرگراه و 2 کیلومتر مسیر اصلی و اصلاح نقطه پرحادثه «مهترچای» خبر داد و افزود: طول این پروژه 6 کیلومتر و عرض آن بین 11 تا 25 متر است و برای احداث آن 200 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان کلنگ‌زنی بهسازی و آسفالت راه چند روستا را نیز از دیگر پروژه‌های مناسبتی دهه فجر اعلام کرد و اظهار داشت: کلنگ‌زنی 102 کیلومتر راه با اعتبار 473 میلیارد ریال برای روستاهای «جارچی»، «فیله خاصه و دلکی»، «باغلوچه بیات»، «سلمانلو»، «سهرین»، «دگاهی»،«شیلاندر»، «ابرایم آباد»، «کلکش»، «مشکین»، «مشمپا»، «قزلجا» و «حبش» از پروژه‌های دهه فجر است.

وی در ادامه به آغاز عملیات بهسازی و احداث ساخت محور دندی- تخت سلیمان اشاره کرد و گفت: طول پروژه ب775 + 25کیلومتر بوده و اعتبار مورد نیاز آن 350 میلیارد ریال است.

بیات‌منش همچنین به بهسازی و احداث قطعه چهارم مسیر زنجان- دندی «واریانت چایرلو» اشاره کرد و افزود: طول این پروژه 971+ 30 کیلومتر  بوده و اعتبار مورد نیاز برای ساخت آن 480 میلیارد ریال است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه پروژه‌های افتتاحی امروز در دهه فجر تنها نمونه‌ای از دستاوردهای استان در حوزه راه‌سازی است، تصریح کرد: با اقدامات صورت گرفته توسط اداره کل راه و شهرسازی استان 95 درصد راه‌های روستایی آسفالته بوده و 5 درصد دیگر نیز در آینده نزدیک آسفالته خواهد شد.

انتهای پیام/73005/ق40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول