اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری ورامین:

حق آبه شوردیری به بندعلیخان سرریز می‌شود

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری ورامین گفت: برای جلوگیری از خشک شدن تالاب بندعلیخان دستور داده شده است که حق آبه ای از رودخانه شور دیری وارد تالاب بند علیخان شود.

حق آبه شوردیری به بندعلیخان سرریز می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از ورامین: احمد فدایی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان‌های قرچک و ورامین امشب در جمع اصحاب رسانه در سالن جلسات فرمانداری ورامین اظهار داشت: شهرستان ورامین بیش از ۱۶۳هزار هکتار وسعت دارد که ۱۱۰ هزار از آن اراضی ملی است و مابقی آن زمین‌های آن مستثنیات است که این نشان از اهمیت بسیار بالای این منطقه است.

وی با بیان اینکه ۳۲۱ هزار هکتار در سطح شهرستان های قرچک، ورامین و پیشوا سند موات و دیگر مسائل گرفته‌ایم، گفت: در حوزه منابع طبیعی شهرستان ورامین ۹۵درصد زمین‌هایی که اراضی ملی است سند به نام دولت گرفته شده است و مابقی نیز در دست اقدام است.

فدایی پس از بیان اینکه در سال ۹۶ و ۹۷ اصلاح کاداستر صورت گرفته و نقشه های به روز را تهیه کرده‌ایم، افزود: در شهرستان ورامین ۱۸۶هزار هکتار مرتع داریم که ۱۰هزار هکتار طرح مرتع داری ارتش است و ۱۷۶هزار هکتار در قالب طرح مکرش در حوزه عشایر دشت ورامین است که ۲۵۲ بهره بردار از آن استفاده کرده و  ۲۷۳۰۰راس دام سبک از این مراتع استفاده می کنند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ورامین با بیان اینکه ۳۳هزار هکتار اراضی بیابانی داریم که تمام منطقه دارای طرح های بهره برداری دارد، گفت: ۱۱ هزار هکتار از مناطق بیابانی ما عملیات کاشت طاق انجام شده است که سال گذشته ۲۰۰ هکتار و امسال نیز ۵۰هکتار محقق شده است و ۲۰۰ هکتار نیز در دسترس داریم.

وی خاطرنشان کرد: دیر زیستی گیاهی و خشک شدن طاق ها ناشی از برخورد ریشه به لایه سخت و شرایط اقلیمی یکی از مشکلات ما در بحث بیابان زدایی است که با ایجاد هلالی آبگیر در حال پیگیری فرایندی هستیم که جنگل های گذشته را حفظ کنیم.

فدایی با بیان اینکه ۵۳۸ هکتار پروژه هلالی آبگیر و ذخیره نزولات برای بهبود بهره برداری از گیاه طاق را با رقم ۴۳۱ میلیون تومان انجام داده ایم، افزود: از صندوق توسعه ملی ۲۳۱میلیون دریافت کرده ایم که ۷۰۰ هکتار بذر کاری و ایجاد هلالی در منطقه سیاه کوه انجام داده ایم.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری اظهار داشت: ضابط خاص دادگستری هستیم و می توانیم افرادی که تخلف می کنند را دستگیر کنیم ولی با یک خودرو و ۴ نیرو باید از این ۳۰۰ هزار طاق نگهبانی کنیم که این کار بسیار سختی است ولی هیچوقت حتی در ایام تعطیل این زمین‌ها را رها نکرده گشت در منطقه را داریم.

وی پس از بیان اینکه ۲۶ هزار هکتار طرح آبخیزداری در حوزه سیاه کوه و ۱۰هزار هکتار در مکرش داریم که از سال های قبل طرح های گوناگون را برای نگهداری آب را در این منطقه اجرا کرده ایم، افزود: تنها راهی که می‌توانیم مانع از پیشروی فرو نشست شویم تغذیه سفره آب زیر زمینی و آبخیزداری است.

فدایی با بیان اینکه خشک شدن تالاب بند علی خان آسیب‌های گوناگون از جمله فرو نشست زمین، عشایر و هم کاهش پرنده های مهاجر را دارد، بیان کرد: برای جلوگیری از خشک شدن تالاب بندعلیخان دستور داده شده است که حق آبه ای از رودخانه شور دیری وارد تالاب بند علیخان شود.

وی پس از بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید زیادی به برخورد با متخلفین زمین خوار داشته اند، افزود: بیش از ۴هزار هکتار پرونده در حوزه های گوناگون در دستگاه قضایی داریم و در سال جاری ۱۹۶ هکتار قلع و قمع و رفع تصرف داده ایم ولی با شرایط سختی در خصوص برخورد با این افراد متخلف روبه‌رو هستیم

انتهای پیام/۶۷۰۵۰/پ/خ۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول