اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

رئیس دانشگاه آیت الله بروجردی خبر داد

تدوین سند توسعه دانشگاه‌ با هدف توسعه بروجرد

رئیس دانشگاه آیت‌الله بروجردی شهرستان بروجرد گفت: سند توسعه این واحد دانشگاهی با هدف توسعه اقتصادی و اجتماعی بروجرد در حال تدوین است.

تدوین سند توسعه دانشگاه‌ با هدف توسعه بروجرد

به گزارش خبرگزاری فارس از بروجرد، حسن مروتی عصر امروز در آئین افتتاح سرای دانشجویی دانشگاه آیت‌الله بروجردی اظهار کرد: هدف از تدوین سند توسعه این است که فرصت‌آفرین و جامعه محور باشیم.

وی عنوان کرد: توسعه اقتصادی و اجتماعی شهرستان بروجرد را به عنوان یکی از پروژه‌های خود در دانشگاه تعریف کرده‌ایم.

رئیس دانشگاه آیت‌الله بروجردی شهرستان بروجرد بیان کرد: همچنین حاضریم بدون هیچگونه چشم‌داشتی نقش خود را در ارتقاء صنایع و واحدهای صنعتی فعال در این شهرستان ایفا کنیم.

مروتی بیان کرد: هم اکنون چهار هزار و یک صد دانشجو در دانشگاه آیت‌الله بروجردی در ۲۴ رشته در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد مشغول به تحصیل هستند.

وی ادامه داد: این دانشگاه در زمینی به مساحت ۳۰ هکتار سه دانشکده علوم انسانی، علوم پایه و فنی مهندسی دارد.

رئیس دانشگاه آیت‌الله بروجردی در بخش دیگری از سخنان خود به دستاوردهای چهل‌ساله انقلاب اسلامی در حوزه علم اشاره و تاکید کرد: افزایش تعداد دانشجویان از ۱۷۰ هزار به چهار میلیون و یکصد هزار نفر پیش و پس از پیروزی انقلاب از جمله این دستاوردها است.

مروتی ادامه داد: همچنین به برکت انقلاب اسلامی کشور ایران هم اکنون با سهم ۲۳.۳ درصدی در تولید علم بدون رقیب در میان کشورهای اسلامی در جایگاه نخست ایستاده است.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون ۱۴۰ دانشگاه دولتی، ۴۰۶ واحد پیام نور، ۹۵۳ واحد دانشگاهی علمی کاربردی، ۳۰۹ دانشگاه غیر انتفاعی، ۱۰۳ واحد آزاد و ۱۷۰ واحد فنی و حرفه‌ای در کشور در حال فعالیت است.

‌رئیس دانشگاه آیت‌الله بروجردی شهرستان بروجرد در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در حالی بودجه آموزش عالی در کشور به ازای هر نفر یک ۱۱۵ هزار تومان بوده که این بودجه در لرستان ۸۲ هزار تومان است.

مروتی بر ضرورت تعبیر و افزایش این سرانه در لرستان تاکید و عنوان کرد: انتظار می‌رود مراکز دانشگاهی استان نیز همچون دیگر استان‌های کشور از به سهم خود در بودجه آموزش عالی برسند.

وی با اشاره به تقسیم دانشگاه‌های کشور در قالب ۱۰ منطقه افزود: اگر چه بروجرد در منطقه ۵ کشوری قرار دارد، اما بودجه آن نسبت به مناطق دیگر کمتر است.

رئیس دانشگاه آیت‌الله بروجردی ابراز امیدواری کرد با توجه بیشتر به مراکز دانشگاهی لرستان و بروجرد تدابیری اتخاذ شده و سهم بودجه این دانشگاه‌ها به طور کامل تحقق یابد.

انتهای پیام/85012

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول