اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

کارشناس مذهبی صداوسیما:

رسانه‎هایی که ذائقه مردم را تغییر دادند پاسخگو باشند/ بالاترین مرحله بی‎آبرو کردن مؤمنان غیبت است

کارشناس مذهبی صداوسیما گفت: چرا جامعه اسلامی در چهل‌سالگی به اینجا رساندیم؛ ذائقه مردم را تغییر دادیم و این افرادی که ذائقه مردم را تغییر دادند و همچنین رسانه و تبلیغاتی که این کار را انجام دادند باید پاسخگو باشد.

رسانه‎هایی که ذائقه مردم را تغییر دادند پاسخگو باشند/ بالاترین مرحله بی‎آبرو کردن مؤمنان غیبت است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید حسین حسینی قمی صبح امروز در جمع مردم گرگان اظهار کرد: نگاه دین جذب حداکثری است که متأسفانه در جامعه ما دفع حداکثری داریم.

وی ادامه داد: خداوند همه بنده‎هایش را دوست دارد و اگر بنده‎ای هم گناهکار است خداوند آن بنده را دوست دارد و خداوند با عمل زشت انسان‎ها دشمن است.

حسینی قمی تأکید کرد: افرادی که دنبال امربه‌معروف و نهی از منکر هستید  باید توجه داشته باشند که خداوند بندهایش را دوست دارند و اگر بنده‎ای مشرک باشد کار خوبی انجام دهد خداوند آن عمل نیک را دوست می‎دارد.

* بالاترین مرحله بی‎آبرو کردن مؤمنان غیبت است

کارشناس مذهبی صداوسیما تأکید کرد:بالاترین مرحله بی‎آبرو کردن مؤمنان غیبت است، شهید ثانی در مقدمه کتاب کشف غیبت را نوشته‌شده که آنها فکر می‎کنند شخصیتی هستند و خود را بافضل و کمال می‎دانند و صف اولی‌ها که بسیار مراقب نماز و واجباتشان هستند و بسیاری از گناه فکر آن را نمی‎کنند مانند فحشا و شراب‎خواری ولی همین مؤمنان خوش‎گذرانی و عیش و نوششان در مجالس آبرو بردن یک مسلمان است و لذت می‎برند که آبروی کسی را ببرند.

وی اضافه کرد: همین افرادی که به‌راحتی آبرو می‎برند اگر لب به شراب بزنید و یا به دنبال زن شوهردار بیفتند تصور نمی‎کنند ولی غیبت به‌راحتی انجام می‎دهند ولی اگر این‌ها به عقلشان مراجعه می‎کردند می‎دیدند که این دو گناه بسیار متفاوت است و قابل قیاس نیست چراکه گناهان شراب‎خواری حق‌الله است و پشیمان شوند خدا می‎آمرزد ولی یک گناهی که در کنار آن حق بندگان است در غیبت چگونه می‎تواند جبران کند.

حسینی قمی متذکر شد: وقتی در برابر شما از کسی غیبت می‎شود باید به‌عنوان یک مؤمن از آن دفاع کنید و اگر عیب جسمی و یا دینی گرفته‌شده بگویید این عیب نیست، عیب بالاتر عیبی است که آبروی فردی را می‎برید.

کارشناس مذهبی صداوسیما افزود:در حدیث امام صادق (ع) داریم کسانی که کار خوب انجام می‎دهند خدا به عمرش برکت می‎دهد، امام صادق (ع) فرمودند که دوست دارم خدا ببیند که برای خویشاوندان خودم را کوچک کردم و زود به صله ارحام می‎روم و گرفتاری‌شان را برطرف می‎کنم تا کسی زودتر از من این کار را انجام ندهد.

وی گفت: یک عده فقط در اعلامیه مرگ و فوتشان بزرگ خاندان هستند و در دوران زندگی‌شان قدمی برای خاندانشان برنمی‌دارند، امام صادق (ع) می‎فرمایند:« دو سال راه بروید ولی به پدر و مادرتان نیکی کنید و یک سال سختی تحمل‌کن و به خویشاوندان خودسر بزن»

* اگر خویشاوندان ما حتی کافر باشند حق صله‌رحم گردن ما است

حسینی قمی بابیان اینکه اگر خویشاوندان ما حتی کافر باشند حق صله‌رحم گردن ما است، افزود: یکی از اصحاب امام صادق (ع) پسرعمویی خبیث و معاند و دشمن اهل‌البیت (ع) داشت، وی می‌گوید با خبر شدم که پسرعموی من و خانواده‌اش گرفتار شدند و می‎خواستم به حج بروم اما بخش زیادی از پول را برای این پسرعموی خبیث فرستادم ولی امام صادق (ع) می‎گوید که خوشحال شدم که به پسرعمویی خود رسیدگی کردید.

کارشناس مذهبی صداوسیما یادآور شد: افرادی که خوش‌اخلاق باشند خداوند حسن خلق را دوست دارد و خداوند می‎پذیرد حتی اگر کافر باشند، شیخ صدوق در کتابش بیان می‎کند که سه نفر نقشه قتل پیامبر(ص) داشتند امیرالمؤمنین (ع) قیام کرد و وحی به پیامبر(ص) نازل شد که با یکی از این افراد کار نداشته باشید چراکه خوش‌اخلاق با قوم خود بوده  است.

وی تأکید کرد: رسول خدا فرمودند که «اگر کسی شراب‎خواری را کنار بگذارد، خدا از نوشیدنی‌های بهشتی نصیبش می‎کند والا آنکه برای خدا نباشد و حتی برای حفظ جانش باشد»اسلام جامعه‎ای می‎خواهد که جسم و جانش سالم باشد و اسلامی که می‎گوید شراب‌خوار، شراب را کنار بگذار و خداوند در بهشت جبران می‎کنند و حال در روزنامه‎ها می‎بینم که با افرادی که نتوانستیم خودمان درست کنیم چه کردیم، در ایام دهه محرم چند استان کشور درگیر مشروب تقلبی شد و 50 تا 60 نفر مردند و تعدادی کور شدند و چرا باید به اینجا برسیم.

حسینی قمی تأکید کرد: چرا جامعه اسلامی در 40 سالگی به اینجا رساندیم؛ ذائقه مردم را تغییر دادیم و این افرادی که ذائقه مردم را تغییر دادند باید جواب بدهند و رسانه و تبلیغاتی که این کار را انجام داده باید پاسخگو باشد.

وی گفت:رسانه ملی دختری را در صداوسیما می‎آورند که مردم را بخنداند چرا مردم 30 سال پیش  این‌گونه مسائل را نمی‎خواستند شما مسؤول هستید که ذائقه مردم را تغییر دادید و مقام معظم رهبری نیز به این مهم تأکید داشتند.

انتهای پیام/83018

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول