اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

اختراع دستگاه تولید نانو ذرات هدفمند برای از بین بردن سلول‌های سرطانی توسط دانش‌آموز تبریزی

دستگاه تولید نانو ذرات هدفمند اگزوزوم برای انتقال مواد مؤثر موجود در گیاه كا به سلول‌های توموری توسط سادنه نیک‌زاد دانش‌آموز تبریزی اختراع شد.

اختراع دستگاه تولید نانو ذرات هدفمند برای از بین بردن سلول‌های سرطانی توسط دانش‌آموز تبریزی

سادنه نیکزاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز با بیان اینکه امروزه نانو فناوری در حوزه پزشکی به دلیل وجود ساختارهای ویژه ای که دارد در شناخت، پیشگیری و یا درمان انواع بیماری‌ها از طریق آشکارسازی، ترمیم و باز سازی بافت های آسیب دیده در سطوح ملکولی می تواند کمک شایانی بکند، اظهار کرد: ما با طراحی و ساخت این دستگاه توانستیم، از طریق نانو ذرات هدفمند اگزوزوم گیاه کا را برای انتقال مواد موجود در گیاه برای از بین بردن سلول‌های توموری بکار گیریم.

این دانش‌آموز رشته تجربی و پایه یازدهم مرکز پژوهش سرای پوراکبر جداسازی سریع، آسان و کم هزینه این نانو ذرات را از ویژگی‌های این دستگاه بیان کرد و افزود: این دستگاه از بخش‌های مختلفی تشکیل شده که در جداسازی اگزوزوم‌های گیاهی نقش تعیین کننده ای دارد.

به گفته وی، این طرح فناورانه با حمایت پژوهشسرای پوراکبر، دانشگاه تبریز و علوم پزشکی تبریز با هزینه نزدیک 12 میلیون تومان در مدت چهار سال طراحی و ساخته شده است.

یادآور می‌شود، اختراع سادنه نیک زاد در اداره کل ثبت شرکت ها و مالکیت های صنعتی به شماره 97644 به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول