اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

رئیس اداره بهزیستی اردکان خبر داد

پوشش کامل طرح پیشگیری از تنبلی چشم کودکان 3 تا 6 ساله در روستاهای اردکان

رئیس اداره بهزیستی اردکان گفت: پوشش روستایی برنامه پیشگیری از تنبلی چشم (آمبلیوپی) و سایر اختلالات بینایی در کودکان 3 تا 6 ساله در این شهرستان به 100 درصد رسیده است.

پوشش کامل طرح پیشگیری از تنبلی چشم کودکان 3 تا 6 ساله در روستاهای اردکان

حمیدرضا پایدار فر در گفتگو با خبرنگار فارس در اردکان، با اشاره به اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم گفت: هدف کلی طرح غربالگری تنبلی چشم، کاهش شیوع و بروز آمبلیوپی و سایر اختلالات بینایی در کودکان 3 تا 6 سال است زیرا تنبلی چشم، شایع‌ترین علت نقص بینایی یک‌چشمی در کودکان و نوجوانان بوده و مهم‌ترین علت نابینایی در کودکان است.

وی افزود: این اختلال، با تشخیص به‌موقع قابل‌درمان است و برای پیشگیری و تشخیص زودرس آمبلیوپی، سنین طلایی وجود دارد که زیر 5 سالگی است.

رئیس اداره بهزیستی اردکان گفت: امسال با اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم تعداد 723 کودک 3 تا 6 ساله روستاهای ترک آباد، خرانق، ساغند، رباط پشت بادام، مزرعه نو و عقدا و 3080 کودک شهری تاکنون در اردکان با دستگاه بینایی‌سنجی مورد معاینه قرارگرفته‌اند که از این تعداد، 446 مورد مشکوک تشخیص داده‌شده و برای بررسی بیشتر به متخصصان ارجاع داده‌شده‌اند.

وی در پایان اظهار داشت: این طرح از اول آبان ماه در مهدهای کودک، پیش‌دبستانی‌ها، مراکز بهداشت مناطق شهری و روستایی اجراشده و تا پایان سال نیز ادامه دارد و همچنین روزهای شنبه و سه‌شنبه هر هفته از ساعت 17 تا 19 در محل مؤسسه باران کویر اردکان صورت می‌گیرد.

 

انتهای پیام/3404

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول