اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب،

ورودی باب الشهدای مصلای اردکان به بهره‌برداری رسید

به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، ورودی باب الشهدای مصلای اردکان به بهره‌برداری رسید.

ورودی باب الشهدای مصلای اردکان به بهره‌برداری رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از اردکان، بعدازظهر امروز و به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و با حضور مردم و مسئولین، سر در اصلی ورودی مصلای بزرگ امام خمینی (ره) اردکان با عنوان " باب الشهدا " به بهره‌برداری رسید.

به گفته رئیس ستاد نماز جمعه اردکان، این ورودی در سه‌طبقه احداث‌شده است و دارای دو مسیر ورودی و خروجی از طریق پارکینگ و طبقه همکف است و در طبقه اول و همکف نیز دارای چهار در ورودی و خروجی به شبستان اصلی مصلا است.

وی افزود: کاشی‌کاری این مجموعه با سبک اصیل و سنتی و با استفاده از طرح‌های هندسی و خطوطی بنایی همراه با اسماء جلاله انجام‌شده است و کلیه سطوح نما از جنس آجر و کاشی لعاب‌دار بوده که کیفیت و زیبایی کار را دوچندان کرده است.

سید رضا حسینی نژاد گفت: سازه فلزی گنبد و ساقه در قسمت هشتی ورودی به‌صورت دوپوسته با پوشش آجر و کاشی در طرح‌های متنوع بناشده است و در قسمت بیرونی گنبد با استفاده از کاشی با طرح شمسه و آیات قرآن اجراشده است.

وی اظهار داشت: طراحی سیستم روشنایی این مجموعه با استفاده از طرح سنتی همخوانی و ترکیب‌شده و به‌گونه‌ای اجرا گردیده که در شب، منظره بسیار زیبایی را به وجود می‌آورد.

رئیس ستاد نماز جمعه اردکان گفت: این پروژه با سبک اصیل ایرانی و سنتی در مدت یک سال اجراشده است و جهت تکمیل آن اقداماتی از قبیل نماسازی، کاشی‌کاری، سنگ‌کاری، ساخت در و پنجره، نصب شیشه، روشنایی، ساخت جاکفشی و نرده استیل انجام‌شده است که درمجموع حدود 700 میلیون تومان هزینه شده است.

وی در پایان با تشکر و قدردانی از همت والای مردم متدین شهرستان اردکان برای کمک به مصلای نماز جمعه ابراز امیدواری کرد که فاز دوم طرح نماسازی و سر در بزرگ مصلا که مزین به نام حضرت امام حسین (علیه‌السلام) است به‌زودی آغاز گردیده و در کوتاه‌ترین زمان ممکن به بهره‌برداری برسد.

 

انتهای پیام/3404

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول