اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

تقدير از پاكبانی كه بانی خير شد

در اقدامی مشترک از سوی رسانه های انقلابی پاکبانی که در روز 22 بهمن برای خبرنگاران چتر گرفت تا به انعکاس حضور بی‌نظیر مردم در راهپیمایی این روز بزرگ بپردازند، تقدیر کردند.

تقدير از پاكبانی كه بانی خير شد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، 22 بهمن ماه برای ایران اسلامی ارزش‌های بسیاری را زنده نگاه داشته است و در عین حال کلمات بسیاری را نیز معنی می‌کند. یکدلی و وحدت، همرنگی و همکاری، دوستی و نوعدوستی، همه این خصلت‌های انسانی و دینی جمع شدند تا یک اتفاق بزرگ به وقوع بپیوندد و جهان را دگرگون کند. از همین رو این روز برای ایرانی‌ها یادآور خاطرات بسیار بزرگی است و انگار انتخاب شده تا کارهای بزرگ نیز انجام شود و هر سال صحنه‌ای پرشور و به یادماندنی خلق شود.

در همه هیاهویی که مردم برای برگزاری چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب خود داشتند، در گوشه‌ای از این جمع که دو تن از خبرنگاران زیبایی این حضور را به تصویر می‌کشیدند، مردی از تبار پاکدلان با وجود آنکه از صبح در حال برف‌روبی و آماده کردن میدان امام خمینی(ره) برای این جشن آسمانی بود و خستگی از چهره‌اش می‌بارید، به کمک آنها آمد تا بتوانند این وظیفه خطیر را به خوبی ایفا کنند.

اگرچه خسته بود اما نتوانست نسبت به دو خبرنگار بی‌تفاوت باشد و از کنار آن‌ها بگذرد. بنابراین سهم او بیش از اندازه خودش در این جشن بزرگ مردمی بود.

شماره‌اش را پیدا کردیم تا در حد وسع خود از لطفش تشکر کنیم، فقط می‌گفت وظیفه‌اش را انجام داده و حاضر نبود برای تقدیر به خبرگزاری بیاید، در صورتی که هیچ وظیفه‌ای بر عهده نداشت و کارش تنها از روی انسانیت و شرافت بود.

از وحید علی‌ضمیر، معاون خدمات شهری شهرداری همدان نیز دعوت کردیم و او نیز به مانند همیشه با روی باز دعوت رسانه را پذیرفت و در این مراسم شرکت کرد.

نمی‌توانستم نسبت به دو خواهر خود بی‌تفاوت باشم

علیرضا طالبی، این پاکبان متعهد وقتی در دفتر خبرگزاری فارس و در جمع اهالی دو خبرگزاری فارس و تسنیم حاضر شد، گفت: هر دو خبرنگاری که برایشان چتر گرفتم مثل خواهرم هستند و من فقط وظیفه‌ام را انجام دادم.

وی که در منطقه 3 شهرداری همدان فعالیت می‌کند با خنده اشاره‌ای به سختی کار خبرنگاران کرد و گفت: من در این روز دیدم که خبرنگاران با چه مشتقی دنبال انعکاس اخبار بودند، هر چند هر کاری سختی خود را دارد.

لبخند مردم به ما روحیه می‌دهد

این پاکبان با بیان اینکه کارش را دوست دارد افزود: ما موظفه به انجام وظیفه خودمان هستیم و سعی کردیم در این زمینه کوتاهی نکنیم، اما اگر مردم نیز در رعایت نظافت همراهی کنند، از مشکلات ما کم می‌شود.

وی با اشاره به اینکه البته نسبت به گذشته وضعیت بهتر شده است گفت: شرایط طوری شده که اکثر مردم نسبت به حضور ما بی‌تفاوت نیستند، خیلی‌ها وقتی از کنارم رد می‌شوند با یک «خسته نباشید» به من روحیه می‌دهند که برایم خوشایند است.

وی با اشاره به اینکه لبخند مردم به ما روحیه می‌دهد تصریح کرد: از همه مردم می‌خواهیم که در حفظ و نگهداری شهر ما را یاری کنند، انتظار دیگری از آنها ندارم.

این اقدام انسانی پاکبان الگویی باشد برای آنها که وظیفه خود را انجام نمی‌دهند

مسلم مخفی، سرپرست خبرگزاری تسنیم در همدان نیز با بیان اینکه 22 بهمن ماه شاهد حضور عاشقانه مردم و لبیک آنها به مقام معظم رهبری بودیم تصریح کرد: این اتفاق بزرگ امیدی برای آینده و درس بزرگی به دشمنان بود.

وی با اشاره به اینکه 22 بهمن ماه شاهد صحنه‌های زیبای زیادی بودیم ادامه داد: به تصویر کشیدن این صحنه‌های زیبا بر عهده رسانه‌هاست تا بتوانند این اتفاق بزرگ و واقعیت‌ها را به گوش جهانیان بسپارند.

سرپرست خبرگزاری تسنیم در همدان خاطرنشان کرد: هر فردی در روز 22 بهمن تلاش کرد این اتفاق بزرگ شکل بگیرد و همه می‌دانیم که با بارش برف شهرداری وظیفه گسترده‌ای بر عهده داشتند.

وی با تأکید بر اینکه خبرنگاران همواره در عرصه‌های مختلف حضور دارند و با سختی‌های خاص این شغل مواجه هستند گفت: وقتی بارش سنگین برف نیز همراه شود کار آنها نیز دشوارتر می‌شود.

مخفی اظهار کرد: وقتی در تصاویر دیدم آقای طالبی، با وجود خستگی بسیار که از دقایق آغازین صبح فعالیت خود را آغاز کرده بود و اکنون به کمک خبرنگاران آمده است، بسیار تحت تأثیر قرار گرفتم.

وی با بیان اینکه این اقدام ایشان در کمک‌رسانی می‌تواند الگویی برای همه ما باشد گفت: گاهی مسؤولان کوتاهی می‌کنند چراکه ایجاد یک فضای مناسب برای خبرنگاران کار چندان ساده‌ای نیست، کاش همه از این پاکبان متعهد یاد بگیرند.

سرپرست خبرگزاری تسنیم در همدان با بیان اینکه وظیفه داریم از این اقدام تقدیر کنیم تصریح کرد: ما همواره مدیون زحمات پاکبانان و مجموعه خدمات‌رسان شهرداری هستیم و به همین دلیل تصمیم گرفتیم تقدیری هرچند کوچک از این اقدام بزرگ آقای طالبی داشته باشیم.

در ادامه سرپرست خبرگزاری فارس در استان همدان نیز گفت: لازم دیدیم از اقدام انسانی پاکبان خوب شهرمان آقای طالبی به نوبه خودمان تقدیر و تشکر کنیم که به کمک همکاران ما در خبرگزاری تسنیم و روزنامه هگمتانه آمدند.

وی اظهار کرد: امروز جمع شدیم که وظیفه خود را در مقابل این اقدام بزرگ انجام دهیم.

ما همواره مدیون خدمات پاکبانان هستیم

در ادامه معاون خدمات شهری شهرداری همدان نیز سخنان خود را با تبریک 40 سالگی انقلاب آغاز کرد و گفت: با وجود همه مشکلات و تحریم‌های مختلف نظام مقدس جمهوری اسلامی رشد کرد و به این نقطه رسید.

وحید علی‌ضمیر با بیان اینکه در روز 22 بهمن ماه شاهد صحنه‌های غرور آفرینی بودیم که مردم آفریدند اظهار کرد: خداوند را شاکر هستیم این اتفاق بزرگ رخ داد و امیدواریم همه مسؤولان نسبت به این مسأله آگاه باشند.

وی اقدام خبرگزاری‌های فارس و تسنیم را قابل تقدیر دانست و افزود: شهرداری همدان یک خانواده بسیار بزرگ است که جمعیتی بین 3 هزار و 500 تا 4 هزار نفر را در بر می‌گیرد.

معاون خدمات شهری شهرداری همدان با بیان اینکه بیش از 2 هزار نفر در حوزه‌های مختلف خدمات شهری فعالیت می‌کنند تصریح کرد: حدود 11 میلیون متر مکعب معبر شهری، حدود یک‌هزار و 100 کیلومتر طول معابر شهر همدان است که 7 هزار هکتار مساحت دارد.

وی با اشاره به اینکه به طور متوسط روزانه 450 تن زباله از سطح شهر جمع‌آوری می‌کند ادامه داد: بیش از یک‌هزار نفر در سطح شهر مشغول نظافت شهر هستند.

علی‌ضمیر با بیان اینکه هیچ وقت شهرداری‌ها نمی‌توانند درباره زحمات پاکبانان حق مطلب را ادا کند خاطرنشان کرد: پاکبانان هر روز از ساعت 4 صبح فعالیت خود را آغاز می‌کنند و زمستان و تابستان نیز ندارد و کاری طاقت‌فرسا انجام می‌دهند.

70 درصد زباله همدان به صورت مکانیزه جمع آوری می‌شود

وی با تأکید بر اینکه خوشبختانه همدان همواره جزء تمیزترین شهرهای ایران شناخته می‌شود گفت: بیش از 70 درصد جمع آوری زباله همدان به صورت مکانیزه انجام می‌شود.

معاون خدمات شهری شهرداری همدان با بیان اینکه شهرداری تلاش کرده که این زحمات را به اندازه وسع خود جبران کند اظهار کرد: تمام تلاش خود را برای بهبود شرایط پاکبانان به کار بردیم.

وی در ادامه به بیان خاطراتی از پاکبانان پرداخت و با اشاره به گوشه‌ای از گذشت و ایثار این قشر زحمت‌کش، از قدردانی از آقای طالبی به خاطر همراهی‌اش با خبرنگاران در روز 22 بهمن‌ماه خبر داد.

انتهای پیام/89040/ 40/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول