اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

فرماندار ویژه جهرم خبرداد

افتتاح 20 پروژه درمانی در سفر وزیر بهداشت به جهرم

فرماندار ویژه شهرستان جهرم گفت: 20 پروژه بهداشتی و درمانی شهرستان جهرم با مجموع هزينه 40 میلیارد تومان با حضور وزیر بهداشت به بهره‌برداری می‌رسد.

 افتتاح 20 پروژه درمانی در سفر وزیر بهداشت به جهرم

علیرضا صحرائیان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جهرم اظهار داشت: بلوک زایمانی بیمارستان مطهری، دانشکده پرستاری و پیراپزشکی، ۶ خانه بهداشت، ۵ پانسیون پزشکان و ۵ مرکز خدمات جامع سلامت و پایگاه سلامت شهری و روستایی دانشگاه علوم پزشکی جهرم با حضور وزیر بهداشت، استاندار فارس و دیگر مسئولین کشوری و استانی در اسفند ماه افتتاح می‌شود.

فرماندار ویژه شهرستان جهرم افتتاح بلوک زایمانی بیمارستان استاد مطهری را از مهم ترین پروژه‌های قابل افتتاح در سفر وزیر بهداشت به جهرم دانست و گفت: این پروژه با زیر بنای ۴ هزار مترمربع و اعتباری بالغ‌بر ۱۱ میلیارد تومان در مدت 2 سال احداث شده که ایجاد فضای فیزیکی مناسب و استاندارد برای مادر و نوزاد از اهداف اصلی ساخت آن بوده است.

وی افزود: یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از اعتبار ساخت این پروژه توسط خیر نیکوکار حاج مظفر ابراهیمی تامین شده است.

به گفته فرماندار ویژه جهرم بلوک زایمانی در چهار طبقه بنا و دارای بخش زایشگاه، زنان و زایمان، بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان، بخش اتاق عمل است.

وی افزود: همچنین این بلوک زایمانی دارای ۱۱ تخت LDR (واحدهای تک نفره زایمان طبیعی)، ۳ اتاق عمل، ۳۰ تخت در بخش مراقبت های مادران پس از زایمان و ۸ تخت در بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان است.

صحرائیان به پروژه‌های قابل افتتاح دانشگاه علوم پزشکی اشاره کرد و بیان داشت:  ساختمان جدید دانشکده پرستاری و پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی جهرم بالغ‌بر ۱۰ میلیارد تومان هزینه در بر داشته که ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از هزینه ساخت این پروژه توسط نیک‌اندیش سلامت فرج الله ممتاز تامین شده است.

وی ادامه داد: افتتاح ۵ مرکز خدمات جامع سلامت و پایگاه سلامت شهری و روستایی با اعتبار بالغ‌بر ۵ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان ، افتتاح ۶ خانه بهداشت در مناطق محروم شهرستان جهرم با اعتبار هزینه شده ۱۲۵ میلیون تومان و افتتاح ۵ خوابگاه پزشک با اعتبار ۹۰۰ میلیون تومان از دیگر برنامه‌های سفر وزیر بهداشت به جهرم است.

فرماندار ویژه شهرستان جهرم گفت: مجموع اعتبارات هزینه‌شده این پروژه‌ها با احتساب تجهیزات آن نزدیک به 40 میلیارد تومان است که در 4 اسفند ماه به بهره‌برداری می رسد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول