اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

معاون دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه بقیه‌الله عج:

درمان موفقیت‌آمیز دیابت و سرطان با پزشکی شخصی/ استفاده از روش پزشکی فرادقیق در درمان بیماری‌ها

معاون دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه بقیه‌الله عج با اشاره به اینکه با استفاده از پزشکی شخصی می‌توان به صورت فرا دقیق درمان بیمای‌هایی همچون دیابت و سرطان را انجام داد،‌گفت: بهره‌مندی از این روش در کاهش هزینه‌ها و درمان هدفمند بسیار مؤثر است.

درمان موفقیت‌آمیز دیابت و سرطان با پزشکی شخصی/ استفاده از روش پزشکی فرادقیق در درمان بیماری‌ها

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، ابراهیم متولیان در حاشیه سومین کنگره بین‌المللی پزشکی شخصی اظهار داشت: حدود یک دهه از عمر این رشته نمی‌گذرد و خوشبختانه طی 5 سال گشته اقدامات بزرگی در این راستا صورت گرفته و دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله طب پزشکی شخصی به شمار می‌رود.

وی افزود: پزشکی شخصی درمان هدفمند بیماری‌ها را همراه دارد ولی در حال حاضر نگرانی در زمینه تامین هزینه‌های تشخیص هستیم و باید حمایت‌های اقتصادی  بودجه‌ای در این زمینه انجام گیرد تا پروژه بر زمین نماند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه بقیه‌الله عج ادامه داد: هر چند ا ز طریق درمان با پزشکی شخصی بخشی از هزینه جبران می‌شود ولی باید در زمینه تشخیص بودجه لازم در نظر گرفته شود.

متولیان گفت:‌درمان‌های شایعی همچون دیابت از طریق پزشکی شخصی می‌تواند به خوبی صورت گیرد و برای افراد مختلف داروهای متفاوت بر اساس ژنوم آنها ارائه داد.

وی با اشاره به اینکه پزشکی شخصی 5 سال است که در کشور ما مورد بررسی و تحقیق قرار گرفته است، گفت: بر اساس این طب برای افراد درمان یکسانی نداریم و این مسئله در آینده درمان هدفمند بیماری را به همراه دارند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه بقیه‌الله عج عنوان کرد: پزشکی شخصی پزشکی فرا دقیق به شمار می‌روند و بیماری‌هایی همچون مشکلات قلبی عروقی با توجه به این طب می‌تواند به خوبی درمان شود.

متولیان گفت:‌زیرساخت این رشته تشخیص بیماری است که به دلیل گران بودن مباحث مولکولی این مسئله عمومی نشده و همه باید به هم کمک کنیم تا مباحث اقتصادی این مسئله پرداخته شود.

وی افزود:‌شرکت‌های دارویی با فعالیت در این زمینه می تواند حتی در حوزه پیشگیری از بیماری‌ها وارد عمل شود و دنشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله تلاش کرده به عنوان قطب پزشکی شخصی در نیروهای مسلح علاوه بر تولید دستگاه‌های مورد نیاز و انجام تحقیقات در حوزه تربیت نیروهای انسانی و تعامل با شرکت‌های خارجی اقداماتی انجام دهد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول