اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

پس از نهایی شدن

طرح «آموزش شایستگی‌های مهارتی» در مدارس متوسطه اجرایی می‌شود

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش گفت: پس از نهایی شدن طرح «آموزش شایستگی‌های مهارتی» در مدارس متوسطه اجرایی می‌شود.

 طرح «آموزش شایستگی‌های مهارتی» در مدارس متوسطه اجرایی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، عباس سلطانیان عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه یکی از بحث‌های جدی آموزش و پرورش تغییر در ساختار دوره‌های تحصیلی بود، اظهار کرد: این تغییر با اضافه شدن پایه ششم ابتدایی آغاز شد و هفت سال طول کشید تا در سال‌جاری به اضافه شدن پایه دوازدهم و حذف پیش دانشگاهی برسد.

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه با رسیدن تغییرات پایه‌های آموزشی به مقطع دوازدهم بحث کیفیت‌بخشی آموزشی در دستور کار قرار گرفت، افزود: این در حالی بود که در کنار این کیفیت بخشی آمادگی دانش‌آموزان برای امتحانات نهایی و کنکور نیز در دستور کار قرار داشت.

وی با اشاره به اینکه اجرای طرح استقرار پایه دوازدهم نیازمند نگاه ویژه همکاران بود، گفت: همکار ما در استان زنجان فعالیت‌های خوبی انجام داده و استان زنجان در سال‌های اخیر در رشد درصد قبولی‌ها و افزایش میانگین معدل جزو استان‌های برتر کشور بوده است.

سلطانیان با اشاره به اینکه در ادامه نگاه مثبت آموزش و پرورش به کیفیت بخشی آموزش‌ها امروز معاونان و کارشناسان متوسطه 14 منطقه آموزشی گرد هم جمع شدند، افزود: این گردهمایی در راستای ارزیابی اقدامات انجام شده و آمادگی برای ادامه مسیر انجام شد.

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش در ادامه با اشاره به نقش آمادگی معلمان نسبت به محتوای آموزشی در پایه دوازدهم عنوان کرد: برای کسب آمادگی در این پایه که دارای کتب جدیدالتالیف بوده دوره‌های ویژه معلمان از تابستان آغاز شده تا فرهنگیان آمادگی لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه این اقدام به صورت هماهنگ در کشور آغاز نشده و برخی استان‌ها اقدامات خود را زودتر و برخی دیرتر آغاز کردند، افزود: با این حال کارگاه‌های آموزشی در همه استان‌های کشور آغاز و نسبت به رفع شبهات و اقدامات آموزشی پرداختند.

سلطانیان در پاسخ به سؤالی در مورد نقش آموزش‌های مهارتی در آموزش‌های دوره متوسطه عنوان کرد: در دوره اول متوسطه دانش‌آموزان با کتاب کار و فناوری با مهارت‌های مختلف آشنا می‌شوند.

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه طرح «ایران مهارت» دیگر طرحی است که برای دانش‌آموزان مقطع هفتم، هشتم و نهم اجرایی می‌شود، افزود: این طرح با ارائه 60 ساعت آموزش مهارتی اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هنرستان‌های مدارس تخصصی مهارتی برای آموزش دانش‌آموزان در دوره دوم متوسطه است، ادامه داد: هم‌اکنون 163 رشته کار و دانش و 43 رشته فنی و حرفه‌ای در هنرستان‌های کشور ارائه می‌شود.

سلطانیان با بیان اینکه برای ارائه آموزش‌های مهارتی در دوره دوم متوسطه نظری نیز طرح «آموزش شایستگی‌های مهارتی» پیش‌بینی شده است، عنوان کرد: با نهایی شدن این طرح بخشنامه‌های اجرایی آن در اختیار استان‌ها قرار می‌گیرد.

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش در ادامه با اشاره به اینکه در قانون سنجش و پذیرش دانشجو در سال 1392 و اصلاحیه آن در سال 1393 پیش‌بینی شده است که دانشگاه‌ها 85 درصد از ظرفیت خود را صرفا با سوابق تحصیلی دانش‌آموزان پر کنند، بیان کرد: این اقدام می‌تواند به کاهش استرس دانش‌آموزان و ورود بدون کنکور دانش‌آموزان به دانشگاه منجر شود.

انتهای پیام/73009/ق40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول