اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

فرماندار گچساران خبر داد

بازگشایی 90 درصد از معابر خیابان کیامرثی شهر دوگنبدان

فرماندار گچساران گفت: تاکنون بیش از 90 درصد معابر خیابان کیامرثی معادل یک هزار و 450 متر بازگشایی شده است.

  بازگشایی 90 درصد از معابر خیابان کیامرثی شهر دوگنبدان

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، عصرامروز با حضور معاون عمران روستایی بنیاد مسکن، نماینده مردم گچساران، فرماندار، مدیرکل بنیاد مسکن کهگیلویه وبویراحمد و دیگر مسوولان شهرستانی از طرح‌های در دست اجرای بنیاد مسکن در شهرستان گچساران بازدید به عمل آوردند.

 علی‌خوانپایه در بازدید از بافت فرسوده دوگنبدان  اظهار کرد: شهرستان گچساران با داشتن 164 هکتار بافت فرسوده و بیش از پنج هزار و 350 واحد مسکونی و تجاری با جمعیتی افزون بر 25 هزار نفر که معادل 10 درصد از جمعیت این شهرستان است در بافت قدیم این شهر سکونت دارند.

 وی ادامه داد: در این شهر محلاتی نظیر لبنان، سادات، رادک، پربالی، امینی و کیامرثی در بافت فرسوده قرار گرفته‌اند که در فاز اول بیش از سه هزار و 100 واحد مسکونی  بایستی جهت نوسازی منازل خود اقدام کنند.

 فرماندار گچساران ابراز کرد: تعداد 193 واحد مسکونی در بازگشایی رینگ معابر قرار گرفته که تاکنون  174 واحد برای بازگشایی رینگ خریداری و آواربرداری شد.

 وی ابراز کرد: در حال حاضر 130 میلیارد ریال برای اتصال رینگ معابر بافت فرسوده در دوگنبدان هزینه شده است.

این مقام مسوول با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 90 درصد از معابر خیابان کیامرثی  معادل یک‌هزار و 450 متر  بازگشایی شده است، گفت:  بیش از یک هزار نفر جمعیت در محله کیامرثی این شهرستان سکونت دارند.

 خوان‌پایه گفت: بازگشایی رینگ معابر به عرض 20 متر به متراژ  1600 متر از کوچه یکم کیامرثی  تا فلکه سه گوش در محله سادات دوگنبدان واقع شده است که عملیات تخریب و آوار برداری این واحدها جهت بازگشایی رینگ معابر در حال انجام است.

فرماندار گچساران عنوان کرد: به طور قطع نوسازی بافت فرسوده نقش مهمی در تامین امنیت جانی مردم دارد و از بروز وقایع ناگوار جلوگیری کرده و موجب زیباسازی و ارزش افزوده ملک در بافت شهری می‌شود.

 این مقام اجریی گچساران گفت: تاکنون بیش از 900 واحد در مرحله بهره برداری و اسکان بوده و 400 واحد دیگر در حال اجرای ساختمان سازی هستند. 

وی تصریح کرد: این تعداد واحد مسکونی در محله‌های سادات، رادک، لبنان، کیامرثی، مرکز شهر و سایر مناطق شامل طرح احیای بافت فرسوده شهر دوگنبدان نوسازی شده است.

فرماندار گچساران با بیان اینکه طرح احیای بافت فرسوده شهر دوگنبدان از سال 1387 تصویب شده بود که با تامین اعتبار عملیات اجرای نوسازی و بهسازی بافت فرسوده دوگنبدان در اواخر سال 1394 اجرایی شد، عنوان کرد: تاکنون  بیش از 800 میلیارد ریال در طرح نوسازی و بهسازی بافت فرسوده دوگنبدان هزینه شده است.

 انتهای پیام/82031

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول