اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

در سخنان قبل از خطبه نماز جمعه این هفته مطرح شد

اجرای FATF به‌معنای فاصله گرفتن از اقتصاد مقاومتی است

مسؤول قرارگاه مطالبه‌گری شهید احمدی روشن بسیج دانشجویی قزوین گفت: یکی از آثار زیان بار اجرای FATF بر اقتصاد کشور، فاصله گرفتن از اقتصاد مقاومتی است.

اجرای FATF به‌معنای فاصله گرفتن از اقتصاد مقاومتی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، سعید رضایی ظهر امروز در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به مسئله FATF و مشکل ساز بودن این لایحه برای آینده کشور اظهار کرد: پس از خروج آمریکا از برجام دولتمردان کشور ما به فکر ادامه دادن آن با کشورهای اروپایی بودند اما اروپایی‌ها هم فراتر از شعار پیش نرفتند و خود ناقص برجام شدند.

وی افزود: در اواخر سال گذشته، کشور آلمان در اقدامی توهین آمیز، از سوخت‌رسانی به هواپیمای وزیر امور خارجه ایران امتناع کرد و فرانسه نیز در برپایی نمایشگاه موادغذایی به ایرانی‌ها نه تنها به عنوان غرفه‌دار بلکه به عنوان بازدیدکننده هم اجازه ندادند که وارد این کشور شوند و این دو مورد، نمونه کوچکی از اقدامات ناقض برجام در سال‌های اخیر است.

مسؤول قرارگاه مطالبه‌گری شهید احمدی روشن تصریح کرد: باید این سوال را پرسید که چرا مسؤولان کشور اقتصاد و معیشت مردم را به اجرای برجام و FATF گره زده‌اند این در حالی است که راه حل مشکلات، در درون کشور است. 

وی اضافه کرد: اکنون سه سال از اجرای برجام سپری شده است و در حال حاضر اروپا در جایگاه بدهکار است و باید به جهت بی‌عملی در اجرای تعهدات برجامی خود پاسخگو باشد.

رضایی با بیان اینکه پیوستن به لوایح پالرمو وCFT به ضرر کشور خواهد بود، گفت: پیوستن به این لوایح به این معنی است که ایران با هیچ کشوری در خصوص دور زدن تحریم‌های آمریکا علیه ایران، همکاری نکند.

وی بیان کرد: همچنین جمهوری اسلامی با پیوستن به لوایح پالرمو وCFT ایران متعهد می‌شود که با حزب‌الله لبنان و گروه‌های مقاومت در کشورهای منطقه قطع همکاری کند.

رضایی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی به‌معنای نگاه به داخل و دل بریدن از کشورهای دیگر است، اظهار کرد: یکی از آثار زیان‌بار اجرای FATF بر اقتصاد کشور، فاصله گرفتن از اقتصاد مقاومتی است.

مسئول قرارگاه شهید احمدی روشن در بخش دیگری از صحبت‌های خود به مشکلات موجود در دانشگاه‌های استان اشاره کرد و گفت: در خبرها شنیده‎ایم که یکی از اساتید دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) که سال 89 بنا به دلایلی بعد از بیست سال سابقه از دانشگاه اخراج شده، دوباره بازگشت به کار شده است، ما از مسؤولان دانشگاه امام خمینی(ره) درخواست میکنیم که این مسئله را پیگیری نمایند.

وی در پایان با بیان اینکه همچنین صحبت‌هایی از فروش کرسی‌های پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی شنیده میشود، یادآور شد: اگر چنین باشد، حق آن دانشجویی که سال‌ها برای اینکه به کرسی پزشکی برسد زحمت کشیده، ضایع خواهد شد.

 

 

انتهای پیام./

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول