اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

شبهه و شایعه

توزیع گوشت نذری به اسم صدام در فلسطین؛ از شایعه تا واقعیت

پس از انتشار صحبت‌های اخیر ظریف، شایعه‌ای تحت عنوان «توزیع گوشت نذری بنام صدام حسین در فلسطین» در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که صحت ندارد.

 توزیع گوشت نذری به اسم صدام در فلسطین؛ از شایعه تا واقعیت

از شایعه تا واقعیت: پس از صحبت‌های اخیر محمدجواد ظریف در نشست بررسی سیاست خارجی ۴۰ ساله جمهوری اسلامی، تیتری از صحبت‌های وزیر امورخارجه کشورمان مبنی بر اینکه «ما افتخار می‌کنیم که به‌خاطر فلسطین تحت فشاریم» در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد. (متن کامل را اینجا بخوانید)

حالا پس از داغ شدن بحث افزایش قیمت گوشت قرمز،  برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی و کانال‌های تلگرامی معاند، با علم به اینکه مردم ایران از صدام حسین نفرت دارند و با خطاب قرار دادن خانواده‌های شهدای جنگ تحمیلی جهت تحریک آن‌ها، تصاویری را با ادعای «توزیع گوشت نذری به‌نام شهید صدام حسین در فلسطین» منتشر کردند.

هرچند که اقدامات نمایشی صدام در حمایت از فلسصین می‌تواند توجیهی برای ابراز محبت گروه‌های عده معدودی فلسطینی نسبت به او باشد اما واقعیت این است که این تصاویر توزیع گوشت به اسم صدام، نه برای امسال است و نه برای فلسطین.

این تصاویر برای ماه رمضان سال ۱۳۹۵ (۱۴۳۷ هجری قمری) است که گروهی از حامیان صدام،  اقدام به توزیع گسترده بسته‌های گوشت نذری منقش به تصویر وی در کشور اردن کردند.  چرا که از زمان سقوط نظام دیکتاتوری صدام در عراق، خانواده وی به اردن پناهنده شده و فعالیت‌های گسترده‌ای را برای زنده نگه داشتن یاد صدام و همچنین حمایت از گروه‌های تروریستی داعش و بعثی انجام داده‌اند.

گفتنی است پیش از این نیز شایعه کرده بودند که کمیته امداد امام خمینی(ره) صدقات مردم ایران را در کشورهای فلسطین، لبنان و یمن خرج می‌کند که همان زمان مسئولان به آن پاسخ دادند(اینجا).

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول