اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

راوی دفاع مقدس مطرح کرد

بازدید دانش‌آموزان مازندرانی از پالایشگاه نفت آبادان

راوی جوان دفاع مقدس گفت: امسال یک فضای جدید هم برخلاف سال‌های گذشته برای دانش‌آموزان درنظر گرفته شد و آن هم فضای علمی در راهیان نور بود که دانش‌آموزان از پالایشگاه نفت آبادان و موزه دفاع مقدس در خرمشهر هم بازدید کردند.

بازدید دانش‌آموزان مازندرانی از پالایشگاه نفت آبادان

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، اردوی معنوی راهیان نور دانش‌آموزی که باهدف تربیتی و الگوگیری از شهدای دفاع مقدس به‌منظور اعتلای نظام اسلامی آغاز به کار کرده، در بهمن ماه سال جاری با اعزام دانش‌آموزان مازندرانی و همزمانی با جشن چهل سالگی پیروزی انقلاب اسلامی حال و هوای خاصی را با خود به همراه دارد.

یکی از راویان جوان دفاع مقدس که همراه با کاروان راهیان نور دانش‌آموزی در مناطق عملیاتی جنوب حضور دارد  درباره برنامه‌های فرهنگی، نقش راویان دفاع مقدس و حال و هوای دانش‌آموزارن در این اردوی فرهنگی در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: برنامه‌های فرهنگی اثربخش و معنویت‌زا برای دانش‌آموزان در اردوی راهیان نور دانش‌آموزان مازندرانی با معرفی شهید شاخص سال صورت گرفته است.

 

 

عبدالله گرزین افزود: امسال ویژه‌ برنامه‌های فرهنگی راهیان نور دانش‌آموزی همراه با دو نگاه اول مخاطب‌شناسی و ذائقه‌شناسی دانش‌آموزان در سطح کاروان‌ها و دیگری تهیه بسته‌های فرهنگی متناسب با زائران نوجوان اعم از دانش‌آموزان دختر و پسر بود که برای دانش‌آموزان دختر کتاب «راز درخت کاج» درباره شهید دانش‌آموز شاخص سال زینب کمایی است، درنظر گرفته شد.

وی به برنامه‌های دیگر فرهنگی که در طول مسیر بازدید دانش‌آموزان از یادمان‌های عملیاتی اشاره کرد و گفت: در هر کاروان بسته‌های محتوایی که در زمینه تبیین دفاع مقدس است، به دانش‌آموزان ارائه می‌شود.

 

 

این روای جوان دفاع مقدس بیان کرد: بعد از زیارت یادمان‌ها در اردوگاه هر شب رزمایشی برای زائران درنظر گرفته شده است؛ اگر شرایط جوی نامساعد باشد در حسینیه شهید مدافع حرم محمد بلباسی برنامه‌های شاد و متنوع معنوی برای دانش‌آموزان برگزار می‌شود.

گرزین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش راویان و روایت‌گری در هشت سال دفاع مقدس تصریح کرد: راویان و روایت‌گری نقطه عطف راهیان نور محسوب می‌شود که اگر با مخاطب‌شناسی همراه باشد اثربخشی روایت را دوچندان می‌کند؛ چراکه تبیین هشت سال دفاع مقدس و نیز ارائه سبک و سیره شهدا به نسل‌های سوم و چهارم انقلاب مهم‌ترین هدف راوی است اگر محتوای آن کارشناسی‌شده باشد اثربخشی آن هم در دانش‌آموزان دیده می‌شود.

وی با اعلام اینکه راوی علاوه بر تشریح مناطق عملیاتی باید به ابعاد معنوی رزمندگان هشت سال دفاع مقدس بپردازد، اضافه کرد: معنویت و عقلانیت در جنگ دو مقوله‌ای است که اگر راوی به تبیین درست آنها بپردازد به‌طور حتم اهداف راهیان نور دانش‌آموزی به دست خواهد آمد.

 

 

این راوی در پایان درباره حال و هوای دانش‌آموزان در راهیان نور گفت: امسال یک فضای جدید هم برخلاف سال‌های گذشته برای دانش‌آموزان درنظر گرفته شد و آن هم فضای علمی در راهیان نور بود که دانش‌آموزان از پالایشگاه نفت آبادان و موزه دفاع مقدس در خرمشهر هم بازدید کردند که باتوجه به ارزیابی جدید از زائران بازدید از این دو یادمان‌ها رضایت و توجه آنان را در پی داشت.

انتهای پیام/86034/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول