اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

شهردار زنجان:

طرح جامع شهری 7 سال قبل به درد زنجان نمی‌خورد/ تجویز یک نسخه برای چند شهر توجیه منطقی ندارد

شهردار زنجان گفت: طرح‌ جامع باید بر اساس وضعیت شهری و موقعیت مکانی شهر طراحی شود، چون شهر زنجان نسبت به قبل حتی به لحاظ اقلیمی تغییر بسیاری کرده است، پس نباید یک نسخه جامع برای آن در نظر بگیریم.

طرح جامع شهری 7 سال قبل به درد زنجان نمی‌خورد/ تجویز یک نسخه برای چند شهر توجیه منطقی ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، مسیح‌اله معصومی ظهر امروز در جلسه بررسی طرح جامع شهر زنجان اظهار کرد: یکی از اصلی‌ترین موضوعاتی که در افق شکل‌گیری شهر زنجان می‌تواند نقش داشته باشد، طرح جامع شهری است.

شهردار زنجان گفت: البته ما گلایه مهمی از تهیه کنندگان این طرح داریم که چرا وقتی هفت سال برای تدوین این طرح تلاش شده است و کمترین نقش برای شورا و شهرداری در نظر گرفته شده است، در فرصت بسیار کمی فرصت تایید داده شده است.

وی گفت: این طرح به توسعه شهری مرتبط است و اگر هفت سال و یک ماه می‌شد هیچ مشکلی پیش نمی‌آمد، اما الان نحوه کار کردن به این شکل که یک طرح جامع را ببندیم و یک نسخه را برای شهرداری‌ها بپیچیم در هیچ یک از شهرهای دنیا مرسوم نیست و طرح‌ها انعطاف‌پذیر است.

معصومی افزود: طرح‌ها باید بر اساس وضعیت شهری و موقعیت مکانی شهر صورت گیرد چون شهر زنجان نسبت به قبل حتی به لحاظ اقلیمی تغییر بسیاری کرده است، پس نباید یک نسخه جامع برای آن در نظر بگیریم.

شهردار زنجان با اشاره به اینکه اعتقاد بنده این است که طرح جامع تهیه شده نیز با توجه به گذشت هفت سال از موقعیت شهر زنجان پاسخگوی نیازها نخواهد بود که مهمترین آن هسته مرکزی شهرهاست، گفت: با توجه به نوع معماری و قرارگیری فیزیکی در این طرح نیاز به یک توجه ویژه دارد که در این طرح جامع چنین امری مشاهده نشده است.

وی افزود: ما یک مدل ثابت در تهیه طرح جامع داریم که یک نسخه پیچی ثابت انجام شده و فقط اسامی شهرها تغییر می‌کند، در حالی که هر شهری ویژگی خاص خود را دارد که شبیه به سایر نقاط کشور نیست.

انتهای پیام/73005/ق30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول