اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

غلامی در جمع خبرنگاران:

توانمندی‌های دانشجویان را با توجه به تاکیدات رهبری محقق می‌کنیم

وزیر علوم تحقیقات و فناوری گفت:‌آینده کشور به دست جوانان رقم می‌خورد که بر اساس تاکیدات رهبری مبنی بر توجه به جوانان و کمک به حیطه کسب و توانمندی آنها از دانشجویان برای محقق شدن دستاوردهایشان حمایت می‌کنیم.

توانمندی‌های دانشجویان را با توجه به تاکیدات رهبری محقق می‌کنیم

به گزارش خبرنگار گروه علمی دانشگاهی خبرگزاری فارس، منصور غلامی وزیر علوم تحقیقات و فناوری در جمع خبرنگاران گفت: بیانیه رهبری از نظر وزارت علوم محور و توجهش به جوانان است. به طوری که بخشی از جوانان ما که دانشجویان در حال تحصیل در دانشگاه‌ها هستند و بخشی دیگر که فارغ‌ التحصیلانی هستند که در ادامه حضورشان در دانشگاه کار علمی انجام می‌دهند که در واقع این جمعیت قطعا در آینده کشور تاثیرگذار خواهند بود.

وی افزود: همه ما در وزارت علوم باید تلاش کنیم که رویکردی را که رهبری به آن توجه دارند مبنی بر توجه به جوانان در قالب کمک به حیطه کسب و توانمندی آنها نسبت به محقق شدن دستاوردهای قشر دانشگاهی وظیفه خود را انجام دهیم.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری ادامه داد: در مقوله رشد علمی و حفظ آن و همچنین توسعه علم و فناوری باید توجه داشت که یکی از محورهای اصلی تجربه همکاری با کشورهای اروپایی تجربه علم و قدرت انتقالی به مجموعه جوان کشور است که بر اساس همین توانمندی‌ها مدیریت آینده کشور را بر عهده می‌گیرند. این در حالی است که ما در آموزش عالی به ساماندهی و کیفی‌سازی می‌پردازیم. از طرفی ما فارغ‌التحصیلان زیادی داریم که این افراد می‌توانند برای کشور مفید باشند. در واقع از ظرفیت این قشر دانشگاهی برای برنامه‌ریزی و ساماندهی بخش‌های مختلف کشور می‌توان استفاده کرد.

غلامی اضافه کرد: قطعا ساماندهی و کیفی‌سازی آموزش عالی به جهتی است که ما بتوانیم از ظرفیت ایجاد شده در توسعه، تقویت و مدیریت آینده کشور نهایت استفاده را بکنیم. بر اساس برنامه آینده کشور به خصوص با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در قالب ساماندهی توانمندی‌های فارغ‌التحصیلان را محقق خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: ما در کل کشور 43 پارک علم و فناوری داریم که از سال گذشته تلاش‌مان این است تا این پارک‌های علم و فناوری را حمایت بیشتری کنیم. در واقع این مراکز به عنوان مراکز اصلی تبدیل دانش به فناوری و در نهایت دستاوردهای کاربردی، در قالب ایجاد اشتغال و تولید ثروت برسند.این در حالی است که تاکنون پارک‌های علم و فناوری عملکرد خوبی داشته و به طوری که اکثر آنها دستاوردهای خوبی به دست آورده و ما نیز سال آینده حمایت بیشتری از آنها خواهیم کرد.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری خاطرنشان کرد: دانشگاه دولتی در تربیت دانشجویان مقطع دکترا قاعدتا باید تلاش‌شان این باشد که نیاز کشور را مورد توجه قرار دهند چرا که هزینه تحصیل این دانشجویان را دولت می‌دهد. اما در دانشگاه غیردولتی چون هزینه تحصیل افراد را خود دانشجو می‌پردازد ما نیز خیلی به دنبال محدودیت نیستیم. از طرفی بر اساس سیاست کلان تربیت نیروی انسانی در مقاطع تحصیلات تکمیلی را وزارت علوم نظارت می‌کند.

غلامی در پاسخ به سؤال خبرنگار خبرگزاری فارس مبنی بر جذب دانشجویان خارجی و امکانات حقوق و بیمه‌ای آنها گفت: جذب دانشجویان خارجی یک آئین‌نامه دارد که در کشورهای دیگر هم بر اساس همین آئین‌نامه انجام می‌شود. در حال حاضر دانشجویان خارجی ما بیمه داخلی دارند و اگر مشکلی برایشان پیش بیاید بیمه تامین خواهد کرد. از طرفی ما در توسعه پذیرش دانشجویان خارجی نیاز به سرعت عمل، تسهیل در رفت و آمد و در زمینه اخذ ویزا و مجوز کار برای این افراد آئین‌نامه‌هایی آماده کرده‌ایم و در حال حاضر در حال رایزنی با افراد ذیربط هستیم که به زودی آماده خواهد شد.

وی در پایان ادامه داد: حقوق دانشجویان خارجی بستگی به پروژه‌ای که در آن کار می‌کنند دارند.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول