اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان:

25 هزار و 40 شغل در گلستان ایجاد شد/ قریب به 70 هزار بیکار مطلق در گلستان وجود دارد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان گفت: تعهد ملی استان گلستان ایجاد 21 هزار شغل در استان بود که تا به امروز 25 هزار و 40 شغل را در سامانه رصد داریم که اکنون این آمار اشتغال توسط جهاددانشگاهی در حال راستی‌آزمایی است.

25 هزار و 40 شغل در گلستان ایجاد شد/ قریب به 70 هزار بیکار مطلق در گلستان وجود دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، استان گلستان با برخورداری از مواهب خدادادی فرصت کم‌نظیری برای کارآفرینی دارد که با برنامه‌ریزی اصولی می‌تواند علاوه بر استفاده از ظرفیت‌های موجود اشتغال‌های پایداری را در گلستان ایجاد کند.

 نیروی انسانی متخصص و کارآمد ،پایه و بنیان توسعه در جامعه محسوب می‌شوند این کیفیت نیروی کار است که افزایش تولید و رشد اقتصادی را رقم می‌زند به عبارت دیگر نیروی متخصص و کاردان از جمله عوامل موثر تولید است که زمینه مشارکت مردم در امور اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را فراهم می‌سازد.

در سالهای اخیر نقش ویژه تعاونی‌ها به عنوان یکی از بخش‌های اثرگذار در حوزه‌های اقتصادی است و با توجه به ابلاغیه مقام معظم رهبری شکل جدی‌تری به خود گرفته است.

بررسی‌ها حکایت از آن دارد که تعاونی‌ها نمی‌توانند با ساختارهای سنتی موجود کارایی،اثربخشی و کارکرد پویا و مطلوبی در بلندمدت داشته باشند.

وجود بیش از 2 هزار شرکت تعاونی در حوزه‌های مختلف در سطح استان گلستان فرصت اشتغال پایدار را در استان گلستان فراهم کرده است این شرکت‌ها در حوزه سهام عدالت، کشاورزی، خدمات، صنعت، صنایع‌دستی، مسکن، حمل و نقل و عمران شهری و روستایی و تجارت فعالیت دارد.

گلستان با برخورداری از مواهب خدادادی از جمله دریا، خشکی، کوه و جنگل و جاذبه‌های گردشگری فرصت کم‌نظیری برای کارآفرینی و برطرف کردن شمار بیکاران ایجاد می‌کند با برنامه‌ریزی اصولی می‌توان علاوه بر استفاده از ظرفیت‌های موجود اشتغال پایداری در گلستان ایجاد شود.

در زمینه بررسی بسترهای اشتغال و حمایت از تعاونی‌های استان گلستان گفت و گویی صمیمی با سعید مازندرانی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان صورت گرفت.

*در سال گذشته 21 هزار و 560 اشتغال در گلستان ایجاد شد

مازندرانی اشتغال را یکی از دغدغه‌های اصلی جوانان خواهند و تصریح کرد: اشتغال یکی از دغدغه‌های اصلی کشور و به تبع آن استان گلستان است و در این زمینه تمهیدات خوبی در استان اتخاذ شده است به طوریکه در سال گذشته میزان تعهد اشتغال اداره‌کل تعاون گلستان 19 هزار و 200 نفر در استان بود که خوشبختانه توانستیم قریب به 21 هزار و 560 نفر شغل ایجاد کنیم و نزدیک به 110 درصد کار انجام شده بود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان ابراز کرد: با توجه به پتانسیل‌های جدید و تسهیلات نو که به گلستان اختصاص پیدا کرد توانستیم در سال جاری در بخش عشایری و روستایی توانستیم 496 میلیارد تومان تسهیلات به ما ابلاغ شده است و تاکنون موفق شدیم که در مرحله نخست از 22 میلیارد تومانی که به استان گلستان تخصیص پیدا کرد قریب به 261 میلیارد تومان و قریب به 161 درصد رشد در زمینه تسهیلات  داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از طرح‌ها در سفر رئیس‌جمهور و برخی نیز در ایام مبارک دهه فجر در استان گلستان افتتاح، کلنگ‌زنی و یا به بهره‌برداری رسید و مابقی طرح‌ها انشالله تا پایان سال جاری افتتاح خواهد شد.

*تاکنون بیش از 25 هزار شغل در گلستان ایجاد شده است/ در زمینه اشتغال بیش از 115 درصد از تعهد ملی در گلستان انجام شد

مازندرانی با بیان اینکه تاکنون بیش از 25 هزار شغل در استان گلستان ایجاد شده است، اذعان کرد: استاندار گلستان برای استان 30 هزار شغل را تعهد کرده بودند و این درحالی است که تعهد ملی ما ایجاد 21 هزار شغل در استان گلستان بود و تا به امروز 25 هزار و 40 شغل را در سامانه رصد داریم که توسط جهاددانشگاهی در حال راستی‌آزمایی است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان گفت: در زمینه ایجاد اشتغال در استان گلستان بیش از 115 درصد از تعهد ملی انجام شده است اما بر اساس تعهد و یا برنامه استانی که توسط استاندار گلستان صورت گرفته است تاکنون 82 درصد تعهد استانی ایجاد اشتغال در استان انجام گرفته است که امیدواریم تا پایان سال جاری بتوانیم 100 درصد اشتغالزایی را در گلستان ایجاد کنیم.

* بیش از 120 هزار فارغ‌التحصیل دانشگاهی در گلستان وارد بازارکار شدند/ 70 هزار بیکار مطلق در گلستان وجود دارد

وی با اشاره به اینکه در سال جاری بیش از 120 هزار فارغ‌التحصیل دانشگاهی در گلستان وارد بازارکار شدند، افزود: هرم جمعیت جوانان در استان گلستان در آستانه اشتغال هستند در سال جاری بیش از 120 هزار فارغ‌التحصیل دانشگاهی در گلستان وارد بازارکار شدند و این درحالی است که همه‌ساله یک میلیون نفر فارغ‌التحصیل دانشگاهی وارد بازار کار می‌کنیم.

مازندرانی خاطرنشان کرد: در استان گلستان قریب به 70 هزار بیکار مطلق داریم یعنی افرادی که هیچ شغلی ندارند 35 درصد اشتغال در بخش کشاورزی و 45 درصد اشتغال در بخش خدمات و بیش از 25 درصد در بخش صنعت در استان گلستان وجود دارد.

انتهای پیام/83019

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول