اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

فرماندار شهرستان خمین خبر داد

آماده‌سازی 6 مدرسه برای اسکان مسافرین نوروزی خمین

فرماندار شهرستان خمین از آماده‌سازی 6 مدرسه و 50 کلاس برای اسکان مسافرین نوروزی خبر داد و گفت: بستر و شرایط لازم برای اسکان مسافرین در این مدارس فراهم شده است و خانواده‌ها می‌توانند از پنجم اسفندماه با ثبت‌نام در سامانه متمرکز نسبت به رزرو اقدام کنند.

آماده‌سازی 6 مدرسه برای اسکان مسافرین نوروزی خمین

احمد طهرانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اراک، از اقدام نوین و بدیع آموزش‌وپرورش شهرستان خمین خبر داد و اظهار کرد: آموز‌ش‌وپرورش هماهنگی‌های لازم را با آشپزخانه مرکزی که در ایام سال مسئولیت طبخ غذای مدارس شبانه‌روزی را بر عهده دارد، انجام داده تا در ایام نوروز وعده غذایی مهمانان نوروزی را با قیمت تمام‌شده تهیه و توزیع کند.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه این اقدام برای اولین بار قرار است در استان صورت پذیرد برنامه‌ریزی شده پس از اسکان میهمانان اطلاع‌رسانی پیرامون موضوع انجام شود تا خانواده‌هایی که تمایل دارند سفارش خود را به مسئولین ثبت سفارش غذا اعلام و غذا را در مکان تحویل بگیرند.

فرماندار شهرستان خمین از آماده‌سازی 6 مدرسه و 50 کلاس برای اسکان مسافرین نوروزی خبر داد و افزود: بستر و شرایط لازم برای اسکان مسافرین در این مدارس فراهم شده است و خانواده‌ها می‌توانند از پنجم اسفندماه با ثبت‌نام در سامانه متمرکز نسبت به رزرو اقدام کنند.

طهرانی با اشاره به اینکه پذیرش در مدارس برای عموم و فرهنگیان آزاد است، ادامه داد: بر اساس دستور استاندار مقام تصمیم‌گیرنده برای اسکان نوروزی مسافرین در شهرستان‌ها فرمانداران هستند، بنابراین طبق روال سال گذشته شرط پذیرش در مدارس با اولویت فرهنگیان برای عموم مردم نیز آزاد است.

وی ادامه داد: برای ماندگاری مسافرین نوروزی در شهرستان خمین و همچنین عدم تمکن مالی برخی از خانواده‌ها برای اسکان در هتل‌ها تصمیم گرفتیم در بحث اسکان و اقامت مسافرین نوروزی علاوه بر فرهنگیان، عموم مردم را نیز پذیرش کنیم.

فرماندار خمین از آماده‌سازی سه مدرسه برای اسکان اضطراری میهمانان نوروزی خبر داد و گفت: در صورتی که با افزایش ظرفیت روبرو شویم، پیش‌بینی شده است سه مدرسه در کنار 6 مدرسه آماده‌سازی شوند، علاوه بر آن با همکاری شهرداری کمپ‌هایی را در سطح شهر برای اسکان خانواده‌ها مهیا کرده‌ایم.

طهرانی با اشاره به اینکه قیمت‌گذاری برای اسکان در مدارس با وزارت آموزش ‌و پرورش و به‌صورت سراسری اعلام می‌شود، بیان کرد: نرخ اسکان در مدارس بر اساس طبقه‌بندی الف، ب، ج و با توجه به امکانات متفاوت است اما چون مرجع قیمت‌گذاری وزارت ‌آموزش ‌و پرورش است قیمت‌ها هنوز ابلاغ نشده است.

وی خاطرنشان کرد: اقامت خانواده‌ها در مدارس از 25 اسفندماه آغاز و در روز 15 فروردین سال آینده خاتمه می‌یابد.

فرماندار خمین استقرار دو نوروزگاه در ورودی شهر و جوار بیت امام خمینی(ره)، ایجاد غرفه صنایع دستی و عرضه سوغات شهرستان، استقرار اکیپ‌های نظامی و هلال‌احمر در ورودی شهر و تهیه و توزیع بروشور از جاذبه و اماکن گردشگری شهرستان را از دیگر اقدامات انجام شده برای استقبال از نوروز دانست.

طهرانی اضافه کرد: مهمترین برنامه‌ای که در آستانه نوروز در شهرستان خمین قرار است برگزار شود، استقبال نمادین مسئولین شهرستانی از میهمانان نوروزی در روز اول فروردین است که با گل و شیرینی ورود میهمانان را به شهر خیرمقدم خواهیم گفت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول