اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

تذکر پژمان فر به وزیر صمت درباره عدم بازنگری خودروسازان در قیمت خرید از قطعه‌سازان

نماینده مردم مشهد در تذکری به رحمانی وزیر صمت از وی خواست با توجه به گذشت 5 ماه از قرار گرفتن لیست قطعات خودرو در گروه کالایی ۲ در ارز نیمایی خودروسازان هنوز نسبت به بازنگری در قیمت خرید از قطعه‌سازان اقدامی نکرده‌ و باعث توقف خط تولید این شرکت‌ها و به خطر افتادن سرمایه در گردش آنها شده است.

تذکر پژمان فر به وزیر صمت درباره عدم بازنگری خودروسازان در قیمت خرید از قطعه‌سازان

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس تذکرات کتبی نمایندگان مجلس به مسئولان کشور امروز (سه‌شنبه) در صحن علنی مجلس قرائت شد.

این تذکرات به شرح ذیل است:

بهروز بنیادی نماینده کاشمر به رحمانی فضلی وزیر کشور با توجه به قاچاق دام زنده از مرزهای کشور و عدم اقدام در این خصوص تذکر داد. وی همچنین به محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی در خصوص افزایش بی‌رویه قیمت خوراک دام تذکر داد و گفت مردم با این افزایش قیمت، قادر به تهیه گوشت مرغ نیستند و فقط نان خالی در سفره‌ها باقی مانده است.

حسن سلیمانی نماینده کنگاور در تذکری به حجتی وزیر جهاد کشاورزی خواستار تسریع در تأمین اعتبارات، احداث کانال‌های آب در حوزه انتخابیه خود شد.

علی گل‌مرادی نماینده ماهشهر به  محمد اسلامیوزیر راه و شهرسازی مبنی بر تأخیر در تکمیل بزرگراه هندیجان به بندر امام خمینی تذکر داد که تاخیر در این کار علاوه بر اخلال در حمل و نقل استانی منجر به افزایش تصادفات و جانی و مالی متعددی برای مردم شده است.

محمد عزیزی نماینده ابهر و خرمدره به سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر اینکه هیچگونه اعتباری برای انجام فعالیت‌های فرهنگی کانون‌ها و انجمن‌های فرهنگی اختصاص پیدا نکرده است تذکر داد.

حسن سلیمانی نماینده کنگاور به اردکانیان وزیر نیرو مبنی بر تسریع در بهره‌برداری از تصفیه‌خانه فاضلاب هرسین و تسریع در عملیات پروژه احداث تصفیه‌خانه فاضلاب صحنه تذکر داد. وی همچنین به محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی مبنی بر تسریع در احداث راه‌آهن نهاوند - کرمانشاه که در مسیر صحنه و کنگاور است تذکر داد. وی همچنین از حجتی وزیر جهاد کشاورزی و رحمانی وزیر صمت از آنها تسریع در پرداخت مطالبات چغندرکاران حوزه انتخابیه توسط کارخانه‌های طرف قرارداد را خواستار شد. سلیمانی خواستار پرداخت اعتبارات راه روستایی حوزه انتخابیه و بهسازی روستاهای این منطقه شد.

شهاب نادری هم نماینده اورمانات هم از آوایی وزیر دادگستری خواست ضروری است حقوق نویسندگان و اهل قلم و جلوگیری از ممنوع‌القلم شدن بدون استناد و اسناد قانونی را خواستار شد. وی همچنین از اسلامی وزیر راه و شهرسازی خواست بهتر است در خصوص جاده‌ةای اصلی اورمانات و ریزش سنگ‌های این مسیر اقدامات اساسی صورت گیرد. وی به سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان هم تذکر داد که چرا به سالن‌های ورزشی در منطقه زلزله‌خیز اورمانات رسیدگی نمی‌شود.

نادری همچنین از زنگنه وزیر نفت خواست گازرسانی به منطقه اورمانات و مناطق زلزله‌زده آن حوزه باید هرچه سریع‌تر صورت گیرد.

محمد عزیزی نماینده ابهر، خرمدره و سلطانیه در تذکری به زنگنه وزیر نفت گفت: متأسفانه پروژه احداث میدان ورودی شهرستان خرمدره به دلیل عدم همکاری و جابه‌جایی خطوط نفت معطل مانده است.

حجت‌الاسلام نصرالله‌ پژمانفر در تذکری به رحمانی وزیر صمت از وی خواست که با توجه به گذشت پنج ماه از قرار گرفتن لیست قطعات خودرو در گروه کالایی ۲ در ارز نیمایی خودروسازان هنوز نسبت به بازنگری در قیمت خرید از قطعه‌سازان اقدامی نکرده‌اند و باعث توقف خط تولید این شرکت‌ها و به خطر افتادن سرمایه در گردش آنها شده است.

جلال محمودزاده در تذکری به نمکی وزیر بهداشت و درمان از وی خواست انحصار در فعالیت‌های طب‌کار را لغو کند. 

یعقوب شیویاری نماینده میانه در تذکری به سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان نسبت به عدم توجه به ورزشگاه پنج هزار نفری شهید سرانجام شهرستان میانه و سومدیریت در انتخابات رئیس فدراسیون کنگ‌ فو تذکر داد.

نصرالله پژمانفر نماینده مشهد و کلات به رحمانی وزیر صمت تذکر دیگری داد و گفت: باید در خصوص بازنگری در اخذ ضمانت‌نامه شرکت‌های واردکننده کالا در کشور بازنگری شود و از شیوه‌های جایگزین استفاده شود. وی همچنین به آذری جهرمی وزیر ارتباطات در خصوص لزوم بررسی هرچه سریع‌تر مشکلات آنتن‌دهی تلفن همراه در مشهد با توجه به در پیش بودن ایام عید نوروز و حضور خیل انبوه زائران تذکر داد. وی همچنین به ظریف وزیر خارجه در خصوص لزوم استفاده ظرفیت ایجاد شده برای صادرات با توجه به افزایش نرخ ارز خواستار رایزنی بیشتر وزارت خارجه با کشورهای آسیای میانه، عراق و افغانستان برای شناسایی بازارهای بالقوه آن کشورها تذکر داد. پژمانفر همچنین به رحمانی وزیر صمت تذکر دیگری داد و گفت:‌ چرا پس از کنترل شمش آلومینیوم در بازار بورس مجدداً قیمت این محصول رو به افزایش بوده و عرضه آن به دلایل نامشخص کم شده است.

صدیف بدری نماینده اردبیل به شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص لزوم تسریع در تعیین میزان افزایش حقوق کارگران در سال ۹۸ آن هم متناسب با تورم واقعی تذکر داد. وی همچنین به اسلامی وزیر راه و شهرسازی تذکر دیگری داد و گفت: باید اقدام سریعی به منظور بهبود و افزایش تعداد هواپیماها در فرودگاه اردبیل صورت گیرد.

هاجر چنارانی نماینده مردم نیشابور به وزیر راه و شهرسازی در خصوص در پیش بودن سالگرد حادثه قطار نیشابور که منجر به کشته شدن ۳۲۰ نفر از مسافرین و نیروهای آتش‌نشانی در ۲۹ اسفند تذکر داد و گفت: باید مسئولان تدابیر لازم را در خصوص این حادثه تلخ داشته باشند.

سیدحمایت میرزاده نماینده گرمی و مغان به دژپسند وزیر اقتصاد و امور دارایی خواستار رسیدگی به وضعیت بانک ملی ایران و بانک کشاورزی گرمی و مغان نسبت به عدم انجام وظایف حاکمیتی در این حوزه انتخابیه که موجب افزایش ناراضیتی‌ها شده است تذکر داد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول