اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

فارس از برگزاری مسابقات طلا سازی در شیراز گزارش می‌دهد

مهارت‌گرایی بر مدرک‌گرایی پیشی می‌گیرد/ اشتغال نو با مهارت نو

مسابقات طلاسازی کشور در شیراز با حضور 21 نفر منتخب مرحله استانی به میزبانی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای فارس برگزار شد.

مهارت‌گرایی بر مدرک‌گرایی پیشی می‌گیرد/ اشتغال نو با مهارت نو

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، «حضور رئیس صنف طلا و جواهر شیراز و مسوولان استانی و ... در آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در شیراز اتفاق خوبی برای توسعه این مهارت کارآفرین است.» این مطلب را مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای فارس در گفت‌وگو با خبرنگار فارس عنوان می‌کند و با ابراز خرسندی از برگزاری نخستین مسابقات آزاد مهارت طلاسازی کشور در شیراز می‌گوید: برای اینکه شاهد توسعه کارآفرینی باشیم باید مهارت‌آوزی از مدرک گرایی پیشی بگیرد و برگزاری رقابت‌هایی از این دست فرصتی برای رقابت مهارت‌آموزان این حرفه درآمدزا است.

 

حشمت کوشکی اضافه می‌کند: مشارکت بخش خصوصی در برگزاری مسابقات طلاسازی و حمایت اتحادیه صنف فروشندگان طلا و جواهر شیراز، اتحادیه تعاونی‌های صنایع دستی فارس، اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان و استانداری در این رقابت مهاری شایسته تقدیر و تشکر است.

کوشکی باور دارد: توجه به مهارت آموزی یک بحث است اما در نظر گرفتن نیاز جامعه برای ایجاد مشاغل کاربردی نیز بحث دیگری است که در حوزه کسب مهارت طلا و جواهرسازی به کارآفرینی موفق تبدیل می‌شود.

فارس گوهرسنگی

کوشکی با تاکید بر ظرفیت‌هایی که در استان در حوزه ساخت طلا و جواهر و استفاده از گوهرسنگ‌ها وجود دارد، بیان می‌کند: لازم است با تامین زیرساخت مطلوب برای ارائه آموزش‌های تخصصی از این فرصت مطلوب به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم.

مدیرکل آموزش فنی حرفه‌ای استان از فعالیت 50 مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای دولتی و 900 آموزشگاه آزاد در استان خبر می‌دهد و می‌گوید: 20 میلیون نفر ساعت در این آموزشگاه‌ها در سال آموزش می‌بینند.

فرصتی برای ترویج

کوشکی با اشاره به هدف از برگزاری این مسابقه مهارتی در استان اظهار می‌کند: با ایجاد زمینه رقابت سالم میان مهارت‌دیدگان این حوزه از سراسر کشور، خواستار ترویج و توسعه این حرفه کارآفرین هستیم.

وی می‌افزاید: اداره کل آموزش فنی حرفه‌ای استان در نظر دارد تا برنامه‌ها و اهداف آموزشی خود را با تاکید بر «آموزش برای مهارت و مهارت برای اشتغال» تداوم بخشد و برگزاری دومین دوره مسابقات طلا سازی کشور را نیز در سال 98 در برنامه‌های خود قرار داده است.

اشتغال موثر

یک جوان 28 ساله که مدرک کارشناسی برق و الکترونیک دارد و سال 92 از دانشگاه فارغ‌التحصیل شده است با اشاره به مشکلاتی که برای اشتغال داشت نیز می‌گوید: 3 سال در بازار کار در رشته تحصیلی خودم در جستجوی کار بودم.

علی آزاد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس ادامه می‌دهد: کار مرتبط و مناسبی پیدا نکردم و به توصیه یکی از دوستانم که دوره طلا و جواهر سازی را گذرانده بود و در یک اتاق کوچک مشغول کار شده بود، در دوره‌های آزاد آموزش این رشته شرکت کردم.

 

وی اضافه می‌کند: در مدت کوتاهی از مهارت لازم در این رشته برخوردار شدم و با همان دوستم، کارگاه کوچکی راه انداختیم و 2 نفر دیگر از دوستانمان را نیز دعوت به کار کردیم.

آزاد با توصیه به جوانان همسن و سال خود عنوان می‌کند: جوان امروز باید با این واقعیت کنار بیاید که مهارت کارآمد به اشتغال بهتری نسبت به مدرک تحصیلی که بازار کار ندارد، منجر می‌شود.

گزارش از مریم شمالیان

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول