اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فارس من

«فارس من» گزارش می‌دهد

از پاسخ موشکی به تروریست‌ها تا خروج از برجام؛‌ با مهم‌ترین سوژه‌های هفته گذشته «فارس من» آشنا شوید

از مطالبه اختصاص بودجه برای امنیت مرزهای سیستان و بلوچستان تا کمپین خروج از برجام؛ گزارشی که در ادامه می‌خوانید، نگاهی است به مهم‌ترین مطالباتی که هفته گذشته در «فارس من» ثبت شدند.

از پاسخ موشکی به تروریست‌ها تا خروج از برجام؛‌ با مهم‌ترین سوژه‌های هفته گذشته «فارس من» آشنا شوید

به گزارش خبرگزاری فارس؛ «شما سردبیر خبرگزاری هستید» یعنی شما تعیین می‌کنید خبرنگاران فارس کدام موضوع را پیگیری کنند کدام نه. اصلاً «فارس من» برای همین کار طراحی شده. باگذشت چند ماه از رونمایی سامانه، هر روز سوژه‌های بیشتر و بیشتری ثبت می‌شود؛ بالای 50 سوژه در روز! آمار بی‌نظیری که حتماً رایگان به دست نیامده. ما هم قرار نیست به این سادگی‌ها آن‌را از دست بدهیم. در ادامه نگاهی خواهیم داشت به مهم‌ترین سوژه‌هایی که هفته گذشته برایمان ثبت کردید. از کمپین اختصاص بودجه برای تأمین امنیت مرزهای سیستان و بلوچستان تا مطالبه خروج از برجام! ببینیم:

 

دوست عزیزی از سامانه «کارا» گلایه کرده؛ سامانه‌ای که با کلی سر و صدا قبل از انتخابات راه‌اندازی شد تا مثلاً راه‌حلی برای مشکلات افراد جویای کار باشد. حالا اما آن‌طور که این کاربر می‌گوید دریغ از حتی یک وام اشتغال یا فعالیت مفید دیگری! نوشتم «دوست عزیز» چون کاربر که سردبیر محترم خبرگزاری هم هست، اسمشان را ثبت نکردند! اگر با مطالبه‌ای که مطرح‌شده موافق هستید، آن را از اینجا حمایت کنید. سوژه همین دیروز ثبت شده. می‌دانید که برای پیگیری هر کمپین دست‌کم 50 امضا لازم است.

 

سردبیر محترم دیگر خبرگزاری با اسم مستعار Bikar از تیم‌داری شرکت‌های خودروساز گلایه کرده و نوشته: «مگر خودروسازان مشکل مالی ندارند؟ به‌قول خودشان 5 هزار میلیارد تومان بدهی دارند! چرا تیم‌داری می‌کنندچه در فوتبال چه در والیبال و ...» حرف بی‌راهی نیست! سوژه ایشان هم تازه دیروز ثبت شده. اگر موافق آن هستید بسم‌الله؛ از اینجا امضا کنید! راستی Bikar اسم مستعار ایشان است!


علی آقای پارساپور از سامانه «شفافیت و انتشار آزاد اطلاعات» گلایه کرده و گفته: «هنگام ثبت‌نام با موبایل یا تبلت پیغام خطا می‌دهد.» در جریانید که؟ این سامانه قرار بود در راستای عمل به قانون و برای انتشار آزاد همه اسناد و اطلاعات غیرطبقه‌بندی‌شده دستگاه‌های مختلف انجام وظیفه کند. حالا اما آن‌طور که آقای پارساپور می‌گوید دچار خطاست. اگر با گلایه ایشان موافق هستید از اینجا حمایت کنید. 

«فرزندت کجاست؟» کمپینی که قبل‌ترها در فضای مجازی شکل گرفت و حسابی صدا کرد. حالا دوست عزیزی که باز هم اسمشان معلوم نیست! آن را در «فارس من» ثبت کرده. عنوان مطالبه این است: «دانستن محل زندگی و وضعیت تابعیت فرزندان مسئولان ارشد مملکت حق مردم است!» این سوژه هم همین دیروز ثبت شده اما تا همین حالا ۳۱ حامی پیدا کرده. اگر موافق هستید دست بجنبانید.

کاربر محترم دیگری با اسم «دادخواهی» از آتش نزدن کالاهای مکشوفه قاچاق گلایه کرده و نوشته: «با انجام قاطع نظر رهبری در زمینه آتش زدن کالای قاچاق جلو چشم همگان می‌توان از خسارت‌های بیشمار قاچاق پیشگیری کرد.» نظر شما چیست؟ اگر محموله‌های کشف شده در ملأعام سوزانده می‌شد آیا تأثیری در مقابله با قاچاق روزافزون داشت یا نه؟ می‌شود خواهش کنم نظراتتان را برایمان کمی پایین‌تر در بخش نظرات یادداشت کنید؟ ممنونم! اگر هم موافق سوژه هستید از اینجا حمایت کنید.

کاربر محترم دیگری که باز هم اسم و رسمشان را ثبت نکردند، از واردات بی‌رویه واکسن‌های مخصوص کودکان گلایه کرده و نوشته: «واکسن‌هایی که زدن آنها از الزامات قانونی است، از هند و پاکستان و... وارد می‌شوند. در حالی‌که ایران توانایی تولید این واکسن‌ها را دارد. مراکز زیادی مانند موسسه رازی یا پاستور می‌توانند این کار را انجام دهند.» نظر شما چیست؟ اگر موافق هستید از اینجا حمایت کنید. در جریان باشید که این سوژه تا الآن فقط 21 حامی دارد.

عجب سوژه داغی! یکی از کاربران خبرگزاری کمپینی ثبت کرده برای حمایت از طرح استیضاح و برکناری آقای رئیس‌جمهور. همان‌طور که در جریانید جمعی از نمایندگان مجلس این روزها با جمع‌آوری امضا به‌دنبال استیضاح روحانی در 14 محور هستند. کمپین خوب هم امضا جمع کرده و با این‌که تازه ثبت شده 64 نفر حامی دارد. تصور شما چیست؟ فکر می‌کنید سرانجام کمپین ایشان و تلاش نمایندگان مجلس برای استیضاح آقای رئیس‌جمهور به کجا خواهد رسید؟ اگر موافق پیگیری موضوع هستید اینجا حمایت کنید. فارس پیگیر ماجرا است!

داود خان عبدی هم سوژه‌ای جنجالی را ثبت کرده؛ کمپین درخواست از مجلس برای خروج از برجام! آقای عبدی نوشته: «عزیزان الان در این لحظه تمامی مردم و سیاسیون متفق‌القول هستند که برجام دیگر راه‌حلی برای مشکلات کشور نیست. باتوجه به کم‌کاری‌های اروپا، عزت و شرف ملی ایجاب می‌کند که مجلس در اقدامی قاطعانه خروج از برجام را بررسی کند.» موافقید؟ یاعلی از اینجا حمایت کنید! سوژه حالا 90 امضا دارد و در صف پیگیری است. به نظر شما چطور و از کجا ماجرا را پیگیری کنیم؟ 

«طرح ایجاد سازمان نظام بهداشت به کجا رسید؟» این عنوان کمپین حسن آقای اکبری است. کمپینی که همین حالا 83  امضا دارد و در صف پیگیری است. آقای اکبری نوشته: «در حالی که اکثر رشته‌های حوزه سلامت نظیر پزشکی، پرستاری و... سازمان‌های صنفی دارند، اما رشته‌های بهداشت سازمان نظام بهداشت ندارند. البته در سال‌های اخیر تلاش‌هایی جهت ایجاد سازمان نظام بهداشت انجام گرفته‌ که بی‌نتیجه بوده ‌است.» اگر شما هم با سوژه آقای اکبری موافق هستید از اینجا حمایت کنید. ایده‌ای هم اگر برای پیگیری ماجرا دارید با ما و از طریق بخش نظرات ذیل همین گزارش به اشتراک بگذارید.

«لزوم اختصاص بودجه اضطراری برای برقراری امنیت در سیستان و بلوچستان» کمپین این بزرگوار هم حسابی طرفدار داشته؛ 164 امضا در 5 روز. بچه‌های گروه مجلس البته تا همین حالا موضوع را از سه نفر از نمایندگان مجلس پیگیری کردند. فلاحت‌پیشه رئیس کمیسیون امنیت ملی، ساداتی‌نژاد نماینده مردم کاشان و شهریاری نماینده سیستان و بلوچستان. مشروح نظرات نمایندگان مختلف را درباره این کمپین می‌توانید از صفحه سوژه ملاحظه کنید. همان‌جا هم اگر موافق پیگیری‌های بیشتر هستید، امضا بفرمایید. فارس بهرحال نظر به اهمیت موضوع پیگیر ماجرا است.

 

درباره فاجعه تروریستی اخیر یک کمپین دیگر هم داشتیم که آن هم حسابی پرطرفدار شد. حسین آقای کاظمی از بچه‌های سپاه پاسداران خواسته تا پاسخ این تحرکات بزدلانه را با حمله موشکی بدهند. آقای کاظمی نوشته: «امروز که دشمنان نانجیب و بزدل در یک اقدام انتحاری قریب به 30 نفر از کارکنان سپاه عزیز را به شهادت رساندند؛ امت انقلابی ایران منتظر ضربت متقابل، محکم و تلافی‌جویانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است. حتی اگر کانون فرماندهی یا تجهیزاتی این تروریست‌های مزدور در خارج از کشور باشد.»

پیگیری‌های انجام شده برای این سوژه را می‌توانید اینجا ببینید. اگر ایده یا نظر خاصی برای پیگیری‌های بیشتر دارید ممنون می‌شوم با ما به اشتراک بگذارید؛ از بخش نظرات سایت.

 

یکی دیگر از کاربران هم از افزایش چندباره قیمت خودروهای سایپا انتقاد کرده و نوشته: «معلومه وقتی قیمت کارخونه رو 5درصد زیر حاشیه بازار قرار دادن این اتفاق میفته. حالا همین‌طور با دلال‌بازی قیمت‌ها بالا و بالاتر می‌ره و کسی هم جلودارشون نیست!» نظر شما چیست؟ کمپین تا الآن موفق شده 71 امضا جمع کند. اگر می‌خواهید شما هم امضا کنید به اینجا بروید. می‌دانید البته نارضایتی عمیق مردم از عملکرد خودروسازها باعث شده کمپین‌های متعددی برای گلایه از آن‌ها در فارس من ثبت شود. پیگیر هستیم. هرچند آقایان گوششان به خیلی حرف ها بدهکار نیست!

«راه‌اندازی کمپین‌های فراگیر درباره نامه رهبر معظم انقلاب» این عنوان کمپینی است که البته تا همین حالا توانسته 156 حامی جمع کند. کمپینی که می‌خواهد رسانه‌ها و شخصیت‌های مختلف را برای تبلیغ هرچه بیشتر منویات معظمٌ له تشویق کند. سوژه در دست پیگیری است. اگر می‌خواهید آن‌را حمایت کنید یا پیگیری‌های انجام شده را ببینید، به اینجا بروید. ممنون می‌شوم اگر نظرات دیگری درباره پیگیری‌های بیشتر دارید با ما به اشتراک بگذارید.

 

آمار سوژه‌های ثبت‌شده البته بالا است. این‌جا فقط بخشی از آن‌ها را که گمان می‌کردم مهم‌تر هستند، آوردم. برای مطالعه همه سوژه‌های ثبت شده به این صفحه مراجعه کنید. ضمناً فراموش نکنید تنها سوژه‌هایی پیگیری خواهد شد که بالای 50 امضا جمع کرده باشند. پس اگر طرفدار مطلبی هستید، حتماً آن‌را حمایت کنید. و این‌که فراموش نکنید سوژه‌های پرشمار شما هر روز مایه‌ی امید و دلگرمی ماست. می‌دانید که آخر؛ شما سردبیر فارس هستید!

گزارش از حمیدرضا عسگری مزین

انتهای پیام/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول