اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

رئیس دانشگاه یزد مطرح کرد

دخیل نبودن جامعه دانشگاهی در برنامه‌ریزی‌های کلان کشور

رئیس دانشگاه یزد با اشاره به ظرفیت جامعه دانشگاهی در تسهیل کردن مسیر توسعه کشور، گفت: امروزه متأسفانه آن‌طور که بایدوشاید جامعه دانشگاهی در برنامه‌ریزی‌های کلان کشور دخیل نیست.

دخیل نبودن جامعه دانشگاهی در برنامه‌ریزی‌های کلان کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، محمدصالح اولیا صبح امروز در مراسم گرامیداشت سی‌امین سالگرد تأسیس دانشگاه یزد که با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد، با اشاره به شرایط ویژه وضعیت آموزش عالی کشور، گفت: جدا از وضعیت ویژه کلی کشور، وضعیت آموزش عالی کشور نیز با چالش‌هایی ازجمله بحران‌های مالی مواجه است که به حمایت کامل مسئولان ارشد کشور نیاز دارد.

وی با تأکید بر ضرورت ساماندهی آموزش عالی و ظرفیت‌های آزاد، افزود: در مقطعی دانشگاه‌ها به حال خود رها شده بودند؛ اما امروزه دانشجویان و مردم از اقشار مختلف، مطالباتی از دانشگاه‌ها دارند که حرکت جدی‌تر دانشگاه‌ها را می‌طلبد.

رئیس دانشگاه یزد اظهار داشت: در حال حاضر انتظار این است که جامعه دانشگاهی با تقویت انسجام درونی بیش‌ازپیش برای پیشرفت کشور مؤثر باشند، همچنین دستگاه‌هایی که به‌نوعی در عملکرد آموزش عالی تأثیر دارند، بایستی نقش این مهم در توسعه کشور را به رسمیت شناخته و حمایت کنند.

اولیا با اشاره به ظرفیت جامعه دانشگاهی در تسهیل کردن مسیر توسعه کشور، خاطرنشان کرد: درواقع مسئولیت تاریخی دانشگاه ایجاب می‌کند که در این شرایط حساس هم انسجام درونی خود را حفظ کنیم و هم بتوانیم راه‌حل‌هایی برای رفع مشکلات کشور پیدا کنیم که این مهم نیازمند نگاه ویژه دستگاه‌های مختلف است.

این مقام مسئول در پایان اضافه کرد: امروزه متأسفانه آن‌طور که بایدوشاید جامعه دانشگاهی در برنامه‌ریزی‌های کلان کشور دخیل نیست که ضرورت دارد تا این مهم نیز اصلاح شود همچنین ضرورت دارد تا اساتید و رؤسای دانشگاهی هم بیش‌ازپیش نسبت به یکپارچگی برنامه‌های توسعه‌ای خود اقدام کنند.

انتهای پیام/۹۰۰۰۹

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول