اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم:

مفاهیم سلامت معنوی برای جهانیان تبیین شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم تبیین سلامت معنوی را ضروری دانست و تصریح کرد: باید مفاهیم سلامت معنوی برای جهانیان تبیین شود.

مفاهیم سلامت معنوی برای جهانیان تبیین شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، ابوالفضل ایرانی خواه پیش از ظهر امروز در همایش سلامت معنوی در سالن همایش‌های غدیر با اشاره به تاثیرات گسترش مادی گری اظهار کرد: در دوره معاصر با پیشرفت‌های علمی شاهد تلقین جدا بودن مادیات از معنویت از سوی برخی از افراد بودیم که این مساله لطمات زیادی را به جوامع بشری وارد کرد.

وی ادامه داد: در چند دهه اخیر کسانی که دین باور هم نیستند، معترف شدند که نگاه تک بعدی به انسان، اشتباه است، در علوم پزشکی برای فراهم آوردن سلامت، توجه به مسائل معنوی اهمیت دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: فرهنگستان علوم پزشکی چند سالی است که همایش سلامت معنوی را برگزار می‌کند، برگزاری چنین همایش‌هایی در شهر قم به عنوان شهر علم و اجتهاد و حرم اهل‌بیت(ع) اهمیت زیادی دارد، این شهر از بزرگترین مراکز علمی اسلامی در جهان برخوردار است و این مراکز به تحقیق در علوم اسلامی و علوم انسانی می‌پردازند.

ایرانی خواه تبیین سلامت معنوی را ضروری دانست و تصریح کرد: باید مفاهیم سلامت معنوی برای جهانیان تبیین شود، برخی بزرگان علمی با داشتن نگاه تک بعدی به جهان ضربه زدند، توجه به سلامت معنوی می‌تواند که به سعادت انسان کمک کند.

وی خاطرنشان کرد: امسال برای سومین سال متوالی همایش سلامت معنوی در شهر قم برگزار می‌شود، دین اسلام به خصوص مکتب تشیع از محتوای زیادی در این زمینه برخوردار است.

انتهای پیام/78004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول