اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

معاون آموزش و پرورش مازندران:

۲۵۰ معلم در استان کار تألیف می‌کنند

معاون ابتدایی آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه ۲۵۰ معلم در استان کار تألیف می‌کنند، گفت: همه این‌ها این آمادگی را دارند که با ما همکاری کنند.

۲۵۰ معلم در استان کار تألیف می‌کنند

سیدعیسی میرشفیعی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، اظهار کرد: مدرسه یک سازمان یادگیرنده بوده و همه عوامل باید مدرسه را مثل دانشگاه بزرگ ببینیم و نظام تعلیم و تربیت دانشگاهی برای یادگیری است.

وی افزود: مدرسه‌ها دانشگاهی به وسعت این عالم هستند و هر کس در این عالم است باید یاد بگیرد.

معاون ابتدایی آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه نیروی انسانی نیروی محرکه توسعه هستند، گفت: توسعه یعنی رفتن به جامعه انسانی با بیشترین مشارکت و کمترین هزینه است.

این مسؤول با اشاره به اینکه آموزش و پرورش مازندران رتبه اول نیروی انسانی در مدرک تحصیلی سطح سواد دارد، تصریح کرد: استان مازندران باید در تألیف حرف اول را در کشور بزند و اگر این اتفاق نیفتاد نیروها نتوانستند از فرصت‌ها استفاده کنند.

میرشفیعی با بیان اینکه در نظام تعلیم و تربیت نمی‌توانیم ستاره داشته باشیم، اضافه کرد: همه آدم‌ها در نظام تعلیم و تربیت باید ستاره‌دار و شاخص باشند.

وی مهم‌ترین مانع خلاقیت را قالب‌های فکری و ذهنی دانست، بیان کرد: قالب‌های فکری موجب شده فکر نکنیم و آموزش ابتدایی باید تلاش کند عمق استراتژیک خود را عوض کند و کاری که در کلاس ابتدایی انجام می‌شود تا ۱۲۰ سال در زندگی فرد مؤثر است.

معاون ابتدایی آموزش و پرورش مازندران تأکید کرد: تولید محتوای پیش‌دبستانی را برای هماهنگی‌سازی در مازندران شروع کردیم و الان در سایر استان‌ها استفاده می‌شود.

این مسؤول به چاپ کتاب با محتوای بومی از فرهنگ مازندران اشاره کرد و گفت: در تعلیم و تربیت متناسب با بوم و فرهنگ در کتاب اشاعه پیدا کند و سعی کردیم این بخش را در تألیف کتاب ببینیم.

میرشفیعی با اشاره به اینکه قرار شد محتوای آموزشی مدارس توسط استان‌ها بومی تولید شود، تصریح کرد: این را فرض دانستیم و این گام را برای اولین استان آغاز کنیم و فرصت ایجاد کنیم، برای معلمان و آموزگاران تألیف کتب درسی و محتوای آموزشی داشته باشیم و گام خود را از پایه ابتدایی آغاز کردیم.

وی خاطرنشان کرد: تولید محتوا را از پیش دبستانی آغاز کردیم و معلمان ما در استان مازندران تولید داشته و از تولید خود استفاده کنند و همین تولید محتوا در استان‌های دیگر در حال استفاده است.

معاون متوسطه آموزش و پرورش مازندران یادآور شد: تعداد معلمان و مؤلفان بسیار زیاد است و با توجه به محدودیت‌ها از ۸۰ نفر از آموزگارانی که مستقیماً سفارش ما را عمل کردند و بر مبنای سفارش ما تولید محتوا کردند، تجلیل شدند.

این مسؤول با بیان اینکه  تا جایی که توانایی همکاران‌مان باشد بتوانیم ظرفیت ایجاد کنیم برای تألیف پیش می‌رویم، گفت: برخی از محتوای ما در سطح ملی استفاده می‌شود و محتوای کتاب‌های راهنمای والدین در ۶ پایه ابتدایی و پیش دبستانی توسط آموزگاران تولید و در استان قابل استفاده است.

میرشفیعی عنوان کرد: برنامه ما در آینده این است که در حوزه تخصصی بیشتر وارد شویم و در سال ۹۷،  ۲ کتاب تخصصی ترجمه کردیم.

وی با بیان اینکه ۲۵۰ معلم در استان کار تألیف می‌کنند، افزود: همه این‌ها این آمادگی را دارند که با ما همکاری کنند.

معاون متوسطه آموزش و پرورش مازندران تألیف کتاب درسی و برنامه درسی مدرسه که توسط معلم و معلم نوشته می‌شود و تألیف در حوزه بازی را از جمله برنامه‌های آینده خود عنوان کرد.

این مسؤول بیان کرد: مؤسسات خصوصی کار خودشان را می‌کنند و تضاد با هم نداریم و و اگر تولیدی داریم کتاب را به اجبار تحمیل نکردیم و کتاب‌های ما در دیگر استان‌ها و در قفسه کتاب‌‌فروشی‌ها به فروش می‌رسد.

انتهای پیام/۸۶۰۵۱/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول