اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

به منظور ترویج فرهنگ حفظ قرآن

مرکز آموزش حفظ مجازی قرآن کریم در زنجان افتتاح شد

مرکز آموزش حفظ مجازی قرآن کریم در زنجان آغاز به کار کرد.

مرکز آموزش حفظ مجازی قرآن کریم در زنجان افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، طی ماه‌های اخیر بخش حفظ مجازی در مرکز آموزش‌های غیرحضوری قرآن اوقاف افتتاح شد.

طبق این روش قرآن‌آموزان مرکز آموزش غیر‌حضوری حفظ قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه می‌توانند با نصب پیام‌رسان‌های ایتا، سروش و بله بر روی تلفن همراه خود تحت آموزش و سنجش اساتید مرکز حفظ قرآن اوقاف به صورت غیرحضوری قرار گیرند.

 

*با فعالیت مرکز مجازی یادگیری قرآن همگانی می‌شود

در ادامه نیز رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه امیدواریم حرکت‌های قرآنی روز به روز بیشتر شود، اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که امکانات بیشتری در حوزه آموزش قرآن در اختیار همگان قرار داده است آموزش مجازی است.

حجت‌الاسلام سید مصطفی حسینی با اشاره به اینکه در آموزش مجازی امکان حضور و آموزش افراد بسیاری وجود دارد، گفت: بنابراین با توجه به این موضوع تعداد شرکت‌کنندگان در دوره نیز بیشتر خواهد شد‌.

وی با بیان اینکه اقتضای فعالیت در فضای مجازی گسترده و نامحدود بودن آن است، گفت: هم اکنون فعالیت‌های مربوط به حفظ قرآن آغاز شده که امیدواریم در آینده افزایش یابد.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه عمل به قرآن مهمترین هدف قیام عاشورا بود، تصریح کرد: اگر قرآن نبود قیام عاشورا نیز نبود، چرا که حضرت زینب (س) در خطبه‌های ایرادی خود فقط از آیات قرآنی صحبت کردند و بر عمل به آن تأکید کردند.

وی با اشاره به اینکه فعالیت مجازی در حوزه قرآن کریم باید گسترده و حساب شده باشد، اضافه کرد: باید از طریق فضای مجازی امکانی فراهم کنیم که یک بانوی علاقه‌مند به حفظ قرآن کریم که فرصت حضور در کلاس‌های حضور را ندارد از طریق فضای مجازی در این کلاس‌ها شرکت کند.

حسینی با اشاره به اینکه با فعالیت مرکز قرآنی در واقع آموزش و همچنین یادگیری قرآن کریم همگانی خواهد شد، افزود: گاها کمبود فرصت و وجود برخی از موانع برای حضور در کلاس‌های حضوری مانع از یادگیری قرآن می‌شود که آموزش مجازی این مشکلات را حل کرده است.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه توسعه مراکز مجازی حفظ قرآن کریم از اهداف و اولویت‌های اوقاف و امور خیریه در کنار آموزش‌های حضوری است، گفت: بر همین اساس در استان‌های متعددی مراکز آموزش مجازی قرآن کریم راه‌اندازی شده است.

 

* توسعه مراکز قرآنی اولویت اوقاف است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان نیز در این مراسم اظهار کرد: یکی از اولویت‌های اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان ترویج معارف دینی و قرآنی است.

حجت‌الاسلام جعفر جنتی با اشاره به تلاش هرچه بیشتر اوقاف برای ترویج وقف در حوزه قرآنی و مشارکت در این امر افزود: این امر مثمر ثمر بوده است و موجب تشویق و افزایش حافظان قرآنی شده است.

وی همچنین از آغاز به کار مرکز فعالیت مجازی اوقاف استان زنجان خبر داد و گفت: این مرکز نیز به منظور عدالت آموزشی و کمک به تسهیل روند آموزش علاقه‌مندان بوده است.

جنتی با ابراز امیدواری برای افزایش فعالیت مراکز قرآنی در استان گفت: همچنین در تلاش هستیم نسبت به توسعه موقوفات قرآنی تلاش کنیم.

 

*مرکز آموزش مجازی قرآنی فاز به فاز فعالیت خواهد کرد

مسؤول مرکز آموزش حفظ مجازی قرآن کریم استان زنجان نیز در این جلسه با اشاره به راه‌اندازی مرکز مجازی آموزش قرآن کریم اظهار کرد: هدف از این کار فراگیر کردن حفظ و آموزش قرآن کریم بوده است.

کبری قره‌خانی با بیان اینکه فعالیت این مرکز به صورت فاز به فاز اجرایی شده و در فاز آخر به صورت تربیتی و پرورشی نسبت به ارتباط‌گیری با متقاضیان اقدام خواهد شد، تصریح کرد: البته با همکاری اوقاف یک سری دوره‌های حضوری نیز برگزار می‎شود.

وی به اعلام آمادگی چند نفر از بانوان و آقایان مربی قرآن کریم برای همکاری در بخش آموزش فضای مجازی افزود: امروز حدود 200 نفر برای حضور در این دوره‌ها ثبت‌‌نام کرده‌اند که کار با آن‌ها آغاز می‌شود.

مسؤول مرکز آموزش حفظ مجازی قرآن کریم استان زنجان به مزایای آموزش مجازی قرآن کریم اشاره کرد و گفت: این نوع آموزش با برداشتن هرگونه محدودیت زمانی و مکانی در آموزش، زمینه ایجاد فرصت‌های برابر و نیز آموزش همگانی را فراهم ساخته است.

به گزارش فارس، در حال حاضر بیش از 2 هزار و 800 موقوفه در استان زنجان وجود دارد، از این تعداد 17 موقوفه طی سال‌جاری به ثبت رسیده که پنج موقوفه آن قرآنی است.

 در مجموع از کل موقوفات استان ۲ درصد مربوط به موقوفات قرآنی است که البته برنامه اوقاف توسعه بیشتر این موقوفات است.

انتهای پیام/73005/ق/گ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول