اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

در مقایسه با سال گذشته

ورودی آب به سدهای زنجان افزایش یافته است

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان گفت: ورودی آب به سدهای زنجان در مقایسه با سال گذشته افزایش یافته است.

 ورودی آب به  سدهای زنجان افزایش یافته است

یوسف رضاپور امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: وضعیت آب سدهای زنجان به صورت مستمر توسط شرکت آب منطقه‌ای رصد می‌شود.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان با اشاره به اینکه کل ورودی آب سد تهم در سال‌جاری از تاریخ یکم مهر‌ماه تا سوم اسفند‌ماه 4.65 میلیون هزار مترمکعب بوده است، اضافه کرد: این میزان در سال گذشته 1.93 هزار مترمکعب بوده است.

وی خاطر نشان کرد: بررسی تغییرات ورودی آب سد نشان از افزایش 141 درصدی ورودی آب این سد در سال‌جاری دارد.

*افزایش 72 درصد ورودی آب سد گلابر

رضاپور با اشاره به اینکه سد گلابر در دوره یکم مهر‌ماه تا سوم اسفند‌ماه سال‌جاری 3.54 میلیون مترمکعب ورودی داشته است، عنوان کرد: ورودی آب به سد گلابر در این دوره در سال گذشته 2.06 میلیون مترمکعب که آمار مقایسه‌ای آن با سال‌جاری خبر از افزایش 72 درصدی ورودی آب به این سد دارد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان ورودی سد کینه‌ورس در دوره یکم مهر‌ماه تا سوم اسفند‌ماه سال گذشته را 5.79 میلیون مترمکعب اعلام و خاطر نشان کرد: امسال 6.55 میلیون مترمکعب آب وارد سد کینه‌ورس شده  که ورودی آن افزایش 13 درصدی داشته است.

وی با اشاره به اینکه در سال‌جاری درصد تغییر ورودی سد تالوار 367 درصد افزایش شده است، بیان کرد: در حالی که ورودی این سد در سال گذشته در دوره یکم مهر‌ماه تا سوم اسفند‌ماه 3.34 میلیون مترمکعب بوده این میزان در سال‌جاری به 15.6 میلیون مکعب رسیده است.

رضاپور با اشاره به اینکه خروجی سد تهم در دوره زمانی یکم مهر‌ماه تا سوم اسفند‌ماه سال گذشته 7.42 میلیون مترمکعب بوده است، عنوان کرد: خروجی این سد در سال‌جاری 6.49 میلیون مترمکعب بوده که کاهش 13 درصدی داشته است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان با اینکه میزان خروجی سد گلابر در بازه زمانی یکم مهر‌ماه تا سوم اسفند‌ماه سال‌جاری 0.67  میلیون مترمکعب بوده است، گفت: این میزان نشان از کاهش 4 درصدی خروجی آب این سد در مقایسه با سال‌گذشته که خروجی آب از این سد 0.7 میلیون مترمکعب بوده است، دارد.

*کاهش 2 درصدی خروجی آب سد کینه‌ورس

وی با اشاره به اینکه کل خروجی سد کینه‌ورس در دوره زمانی یکم مهر‌ماه تا سوم اسفند‌ماه در سال‌جاری 5 میلیون مترمکعب بوده است، گفت: این میزان در سال گذشته 5.08 میلیون مترمکعب بوده که نشان از کاهش خروجی سد به میزان 2 درصد دارد.

رضاپور با بیان اینکه میزان خروجی سد تالوار در دوره زمانی یکم مهر‌ماه تا سوم اسفند‌ماه سال‌جاری 1.97 میلیون مترمکعب بوده است، ادامه داد: این میزان در سال گذشته 1.73 میلیون مترمکعب بوده که خروجی این سد 14 درصد داشته است.

انتهای پیام/73009/ق40/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول