اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

بسته حوادث

از دستگیری خرده‌فروشان مواد مخدر تا پرواز بالگرد و نجات جان مصدومان

در روزهای گذشته شهرهای چهارمحال و بختیاری شاهد حوادث و رخدادهایی از جمله ، تصادف، انهدام باند تهیه و توزیع موادمخدر، کشف کالای قاچاق، دستگیری سارقان، دستگیری باج‌گیر سابقه‌دار و ... بود.

از دستگیری خرده‌فروشان مواد مخدر تا پرواز بالگرد و نجات جان مصدومان

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، در روزهای گذشته شهرهای چهارمحال و بختیاری شاهد حوادث و رخدادهایی از جمله تصادف، انهدام باند تهیه و توزیع موادمخدر، کشف کالای قاچاق، دستگیری سارقان، دستگیری باج‌گیر سابقه‌دار بودند که در ادامه مروری بر این حوادث و رخدادها داریم.

دستگیری باج‌گیر سابقه‌دار

سید روح‌الله موسوی گفت: در عملیات ضربتی مأموران شهرستان شهرکرد فردی که از طریق باج‌گیری 2 میلیون و 950 هزار ریال وجه نقد و یک عدد گوشی همراه به‌دست آورده بود دستگیر شد.

فرمانده انتظامی شهرستان شهرکرد افزود: در پی تماس تلفنی با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 مبنی بر وقوع باج‌گیری وجه نقد و تلفن همراه در یکی از خیابان‌های شهرکرد موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار مأموران کلانتری 13 شهرکرد، قرار گرفت.

وی افزود: با اعزام اکیپی از مأموران زبده به محل مشخص شد مردی با تهدید چاقو پس از باج‌گیری از جوان 24 ساله از محل متواری شده است، با به دست آمدن مشخصات ظاهری باج‌گیر بلافاصله مأموران وارد عمل شده و با انجام یک سری تحقیقات دقیق و اقدامات ویژه پلیسی پس از یک ساعت متهم را شناسایی و در یک عملیات ضربتی دستگیر کردند.

کشف کالای قاچاق

سیروس میرزایی از توقیف یک دستگاه پرایدبار و کشف 400 میلیون ریال لوازم خانگی قاچاق در این شهرستان لردگان خبر داد.

فرمانده انتظامی شهرستان لردگان گفت: با هماهنگی مقام قضایی در عملیات ایست و بازرسی مأموران این شهرستان یک دستگاه پرایدبار حامل لوازم خانگی توقیف شد.

وی افزود: در بازرسی از این خودرو لوازم خانگی قاچاق شامل یخچال فریزر، ظرفشویی، لباسشویی، تلوزیون، ماکروفر، اسنک‌ساز و ظروف آشپزخانه به ارزش 400 میلیون ریال کشف و راننده پراید بار، دستگیر شد.

دستگیری خرده فروش مواد مخدر

سیروس میرزایی از دستگیری پنج خرده‌فروش و کشف 110گرم هروئین در قالب اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در این شهرستان، خبر داد.

فرمانده انتظامی شهرستان لردگان گفت: طرح ارتقاء امنیت اجتماعی با رویکرد برخورد با خرده فروشان مواد مخدر طی دو هفته گذشته در این شهرستان به مرحله اجرا گذاشته شد.
وی افزود: با افزایش گشت‌های محسوس و نامحسوس، در سطح شهرستان پنج خرده فروش با 110 گرم هروئین دستگیر شدند.

سلیمان ریاحی گفت: در عملیات مأموران این پلیس در محور اصفهان به شهرکرد یک قاچاقچی دستگیر و 5 کیلو و 40 گرم حشیش از وی کشف شد.

رئیس‌پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی چهارمحال و بختیاری افزود: در پی وصول خبری مبنی بر قصد یک سوداگر مرگ برای انتقال مواد مخدر از اصفهان به شهرستان کیار پیگیری موضوع در دستور کار مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان، قرار گرفت.

وی ادامه داد: پس از هماهنگی با مقام قضایی با همکاری مأموران کلانتری 11، 13 و 16 شهرکرد سواری پراید این قاچاقچی در محور اصفهان به شهرکرد شناسایی و توقیف شد و در بازرسی از پراید توقیفی 5 کیلو و40 گرم حشیش به همراه یک عدد ترازوی توزین دیجیتال کشف و راننده دستگیر شد.

دستگیری سارقان

مسلم احمدی گفت: در عملیات مأموران این شهرستان دو سارق قطعات خودرو و یک مال‌خر با هفت فقره سرقت دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان فارسان افزود: در پی وقوع چندین فقره سرقت قطعات خودرو در سطح شهرستان موضوع در دستور کار مأموران پلیس آگاهی شهرستان، قرار گرفت.

وی افزود: پس از انجام بررسی دقیق پلیسی دو سارق و یک مال‌خر دستگیر و به هفت فقره سرقت اعتراف کردند.

عملیات امداد و نجات

* نجات فرد 30 ساله اهل سمیرم اصفهان توسط تیم پایگاه امداد و نجات کوهستان شهید ارجمند هلال‌احمر بخش فلارد در ارتفاعات کوه سندگان فلارد نجات پیدا کرد.

* همچنین محس ابراهیمی در خصوص عملیات امداد و نجات دیگر گفت: کارشناسان فوریت‌های پزشکی اورژانس 115 طی ۱۲ ساعت گذشته جان دو آقای ۷۰ و ۸۲ ساله را نجات دادند.

مدیر روابط عمومی اورژانس 115 چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در اولین مأموریت یک مرد ۸۲ ساله اهل شهر بن دچار کاهش سطح هوشیاری می‌شود و با توجه به ایست قلبی و تنفسی بیمار،  فورا با یک دستگاه آمبولانس اورژانس 115 به محل اعزام شد.

وی خاطرنشان کرد: پس از ادامه عملیات احیا به کمک پرسنل بیمارستان موفق می‌شوند بیمار را از مرگ نجات دهند، این مرد ۸۲ ساله را برای مراقبت‌های بیشتر به بیمارستان کاشانی شهرکرد منتقل شد.

محسن ابراهیمی اضافه کرد: در حادثه دوم در شهر سامان مردی ۷۰ ساله دچار ایست قلبی و تنفسی شد که بلافاصله پس از تماس با مرکز پیام اورژانس 115 یک دستگاه آمبولانس به همراه کارشناسان فوریت‌های پزشکی به محل اعزام و پس از بررسی علائم حیاتی بیمار سریعا عملیات احیای قلبی و ریوی پیشرفته را آغاز شد، پس از 20 دقیقه بیمار به زندگی بازگردانده شد.

اعزام بالگرد اورژانس هوایی

نوزاد پسر ۳ روزه‌ای که پس از تولد در بیمارستان شهداء لردگان دچار مشکل تنفسی بوده به‌خاطر اهمیت موضوع و نجات جان بیمار با اورژانس هوایی به بیمارستان هاجر شهرکرد انتقال داد شد.

تصادف

* یک دستگاه کامیون باری در محور اردل به کاج واژگون شد.

به دنبال این حادثه عملیات رهاسازی و انتقال مصدوم به بیمارستان توسط پایگاه امدادگران جاده ای جمعیت هلال احمر شهرستان اردل صورت گرفت.

* در حادثه‌ای دیگر دو دستگاه خودرو پژو و پراید در محور سامان به تیران حوالی چم‌عالی تصادف کردند.

این حادثه 7 مصدوم برجای گذاشت که پس از انجام اقدامات درمانی مناسب توسط کارشناسان فوریت‌های پزشکی اورژانس، با دو دستگاه آمبولانس به بیمارستان کاشانی شهرکرد منتقل شدند.

انتهای پیام/68020/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول